• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3599 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۴ مرداد

داردن‌ها خشونت تروريسم را روي پرده مي‌برند

بهار سرلك

 

ژان- پي‌ير و لوك داردن، برادران فيلمساز بلژيكي درصدد ساخت درامي درباره قيام تروريسم در اروپا هستند.
لوك داردن كه در بيستمين جشنواره فيلم ليما كه در كشور پرو برگزار مي‌شود حضور داشت، درباره اين فيلم گفت: «در حال نوشتن فيلمنامه هستيم و اميدواريم تا پاييز سال آينده اين فيلم را در بلژيك جلوي دوربين ببريم.» بنابراين انتظار مي‌رود اين فيلم در جشنواره فيلم كن 2018 به نمايش درآيد. اين پروژه كه هنوز عنواني براي آن در نظر گرفته نشده، ميل شديد اين برادران به روايت‌هاي طبقه كارگر و حاشيه جامعه را به هم پيوند مي‌زند. بايد ديد داردن‌ها چطور خشونت‌هاي ويران‌كننده‌اي را كه اين روزها در سراسر اروپا ديده مي‌شود، به تصوير مي‌كشند. با توجه به آثار پيشين اين دو برادر، به نظر مي‌رسد آنها به تاثيرات اين خشونت‌ها بر جامعه مي‌پردازند.
 اين دوره از جشنواره فيلم ليما به تجليل از برادران داردن اختصاص دارد و بخشي از اين برنامه به نمايش بهترين آثار داردن از جمله «رزتا» و «بچه» كه برنده جايزه نخل طلاي كن شدند و «وعده» و فيلم «قول» كه برنده جايزه بزرگ جشنواره كن 2011 شد، مي‌پردازد. لوك داردن در اين جشنواره اخلاق حرفه‌اي ماريون كوتيار، بازيگر فرانسوي را ستود و گفت: «30 سال است كه به ساخت فيلم‌هاي مستند مشغوليم و 15 سال نيز صرف ساخت فيلم‌هاي بلند داستاني‌ كرده‌ايم. كوتيار سخت كار كرد تا براي ايفاي شخصيتش در فيلم «دو روز، يك شب» آماده شود.» كوتيار براي بازي در اين فيلم برنده جايزه بهترين بازيگر زن آكادمي اسكار شد.
درام «دو روز، يك شب» در بخش رقابتي جشنواره كن 2014 حضور داشت و سه جايزه مگريت از آكادمي فيلم بلژيك دريافت كرد. در حال حاضر برادران داردن تهيه‌كنندگي فيلم كمدي درام  «Drole de Pere»(با ترجمه تحت‌اللفظي «باباي بامزه») را با بودجه يك ميليون و يك هزار دلاري بر عهده دارند. آملي وانبلد كارگرداني اين فيلم را بر عهده دارد.
 اين فيلم كمدي درام، زندگي مردي را دنبال مي‌كند كه وقتي صاحب فرزند دختري مي‌شود با لذت‌ها و سختي‌هاي پدرشدن روبه‌رو مي‌شود. همچنين داردن‌ها تهيه‌كنندگي فيلم كمدي درام ديگري به نام «گوشت‌خوار» را بر عهده دارند كه درباره دو خواهري است كه جرمي رينر، بازيگر و فيلمنامه‌نويس بلژيكي و برادر او يانيك رينر، كارگرداني فيلم را بر عهده دارند. جرمي در فيلم‌هاي «بچه» و «پسري با دوچرخه» از برادران داردن و يانيك در فيلم «ترانه‌هاي عاشقانه» ساخته كريستوف اونوره و «خوش‌آمد» از فليپه ليورت ايفاي نقش كرده‌ است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون