• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3107 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۲۴ آبان

خبر كوتاه

ناكامي توطئه ترور سيد حسن نصرالله

ايسنا به نقل از روزنامه تلگراف گزارش داد كه يك مسوول امنيتي اروپايي مدعي شده است اسراييل قصد داشته سيد حسن نصرالله، دبيركل حزب‌الله را در مراسم روز عاشورا ترور كند كه اين توطئه در لحظات آخر و با تكنولوژي‌اي كه روسيه در اختيار حزب‌الله قرار داده، ناكام مانده است. بنابه گفته اين مسوول اروپايي، رژيم صهيونيستي قصد داشته به وسيله يك موشك با قدرت انفجاري كم اما دقت بالا سيد حسن نصرالله را هدف قرار دهد تا همگان فكر كنند كه انفجار ناشي از بمب كار گذاشته شده يا عمليات انتحاري بوده است. اين منبع مدعي شد كه شكست عمليات به دليل تكنولوژي خاصي بوده كه روسيه در اختيار يگان‌هاي محافظ حزب‌الله گذاشته است و نيروهاي حزب‌الله با استقرار در منطقه‌يي كه دبيركل حزب‌الله قصد حضور در آنجا را داشته توانسته‌اند اين توطئه را خنثي كنند.

انتشار پيام صوتي منسوب به بغدادي

پيامي صوتي منسوب به ابوبكر بغدادي، رهبر گروه داعش منتشر شده است كه در آن بر ادامه جنگ تاكيد مي‌كند. اين پيام توسط داعش و فقط چند روز پس از آن منتشر مي‌شود كه اخباري از احتمال زخمي شدن يا مرگ ابوبكر بغدادي در حمله نيروهاي امريكايي به گروهي از رهبران داعش، منتشر شد. در پيام منسوب به او گفته مي‌شود كه اعضاي داعش دست از جنگ نخواهند كشيد، حتي اگر يك سرباز باقي مانده باشد.

نظر اوباما درباره ميانمار

باراك اوباما، رييس‌جمهوري امريكا در سفر به ميانمار با تاكيد بر اينكه وي به روند گذار سياسي در اين كشور خوشبين است، گفت كه اجراي اين تغييرات دشوار خواهد بود. رييس‌جمهوري امريكا در جريان اين سفر با قانونگذاران ميانمار از جمله آنگ سان سوچي، رهبر اپوزيسيون اين كشور و تين سين، رييس‌جمهوري ميانمار ديدار و گفت‌وگو داشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها