• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3646 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۹ مهر

روساي فدراسيون‌ها خطاب به IOC: استقلال داريم و دولت از ما حمايت مي‌كند

اختلافات كميته ملي المپيك با وزارت ورزش علني شد

جلسه محمود گودرزي، وزير ورزش و جوانان با روساي فدراسيون‌ها براي حل مشكلات اساسنامه فدراسيون‌ها برگزار شد. در اين نشست وزير از روساي فدراسيون‌ها خواست تا با رعايت استقلال اساسنامه‌هاي خود را اصلاح كنند. صحبت‌ها و تاكيدات گودرزي در نشست با روساي فدراسيون‌ها نشان مي‌دهد او به خوبي از خط و نشان مسوولان جهاني و كميته بين‌المللي المپيك آشناست و مي‌داند آنها با كسي شوخي ندارند و از همين رو بنا را بر تعامل و حل مشكل گذاشته تا ورزش ايران متضرر نشود؛ اما نكته مهمي كه در اين نشست به چشم مي‌خورد غيبت كيومرث هاشمي، رييس كميته ملي المپيك بود كه با وجود دعوت از سوي وزارت ورزش و جوانان، در جلسه حضور پيدا نكرد تا اختلاف كميته و وزارت بيشتر به چشم بيايد. اگرچه از مدت‌ها پيش و با صحبت‌ها و نامه‌هاي هاشمي به دولت و معاون رييس‌جمهور اختلافات كميته و وزارت علني شده بود، اما غيبت هاشمي در نشست روساي فدراسيون‌ها اين موضوع را بيشتر به رخ كشيد و به نوعي كاملا رسانه‌اي كرد.
در نشست فوق صحبت‌هاي گودرزي و تاكيداتي كه او با روساي فدراسيون‌ها در خصوص اصلاح اساسنامه داشت، به خوبي نشان مي‌دهد وزارت از موضع خود كوتاه آمده و تمايلي ندارد دخالت‌ها، ورزش ايران را به سمت تعليق ببرد؛ اما سكوت مسوولان ساختمان ديگر خيابان سئول يعني كميته ملي المپيك و نداشتن تمايل به همكاري حرف ديگري مي‌زند. كميته ملي المپيك در خصوص ارسال نامه IOC يك طرف قضيه بوده و در قبال اتفاقاتي كه رخ داده قطعا مسوول است؛ اما مشخص نيست مسوولان كميته چه مي‌خواهند كه به هيچ‌وجه حاضر به همكاري با وزارت ورزش نيستند و در اين باره سكوت اختيار كرده‌اند؟ اختلاف كميته ملي المپيك با وزارت ورزش موضوع تازه‌اي نيست و يكي از دلايلي كه باعث شد تا انتخابات كميته همزمان با روي كار آمدن دولت جديد باشد، همين اختلافات بود، اما به نظر مي‌رسد اين راه‌حل نيز كارساز نبوده و اختلافات گودرزي و هاشمي در موارد مختلف بر اين گزارش صحه مي‌گذارد. شكاف در خيابان سئول حالا ديگر آنقدر عميق شده كه ديگر نمي‌توان آن را كتمان كرد و با عكس‌هاي يادگاري دو نفره با لبخند مليح تصنعي روي آن را پوشاند. حالا بايد منتظر نشست و ديد سئول‌نشينان چه برنامه‌اي براي حل اختلافات و پر كردن اين شكاف عميق دارند؛ شكافي كه با توجه به رفتارهاي كميته ملي المپيك، بعيد به نظر مي‌رسد به اين آساني پر شدني باشد. حالا و بعد از طرح موضوع نامه كميته بين‌المللي المپيك در رسانه‌ها و ايجاد شبهه در نزد مجامع جهاني مبني بر عدم استقلال مديريتي، روساي فدراسيون‌هاي ورزشي جمهوري اسلامي ايران در پايان نشست بيانيه‌اي خطاب به كميته بين‌المللي المپيك به امضا رساندند. متن و تصوير اين بيانيه به اين شرح است:
«روساي فدراسيون‌هاي ورزشي حاضر در نشست مورخ هفدهم مهر هزار و سيصد و نود و پنج كه براي تبادل نظر درباره نامه مورخ بيست سپتامبر 2016 كميته بين‌المللي المپيك تشكيل گرديد با امضاي اين بيانيه ضمن ابراز رضايت و قدرداني از حمايت‌هاي دولت جمهوري اسلامي ايران در جهت توسعه همه جانبه ورزش و پشتيباني از فدراسيون‌ها در انجام وظايف حرفه‌اي بر اينكه در طي سه سال گذشته هيچ گونه مداخله‌اي در مجامع انتخاباتي و امور داخلي و مديريتي فدراسيون‌ها از سوي دولت و وزارت ورزش و جوانان صورت نپذيرفته است، تاكيد مي‌كنيم: روساي فدراسيون‌هاي ورزشي حاضر در اين نشست به كميته بين‌المللي المپيك و فدراسيون‌هاي بين‌المللي ورزشي اطمينان مي‌دهد كه مطابق منشور المپيك و رعايت اصل استقلال، امور مديريتي در فدراسيون‌هاي ورزشي جمهوري اسلامي همچون گذشته با قوت و اقتدار دنبال خواهد شد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون