• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3646 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۹ مهر

معدنی‌ها و فلزات اساسی پیش‌روي بازار بی‌رمق

معامله‌گران بورس تهران ديروز به پشتوانه گروه معدنی‌ها و فلزات اساسی که شاهد سبزپوش شدن نماگرهای منتخب خود بودند، بازاری که از منظر حجم معاملات تعریف چندانی نداشت و شاخص کل با ۲۱۸ واحد رشد مواجه شد. شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات ديروز یکشنبه 18 مهر ماه 95 با افزایش 218 واحدی روی رقم 77 هزار و 435 واحد ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز با 54 واحد افزایش به عدد 15 هزار و 63 واحد رسید. شاخص سهام آزاد شناور همچنین با رشد 179 واحدی روی عدد 86 هزار و 228 واحد ایستاد.
شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 218 واحدی به عدد 54 هزار و 218 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 91 واحد افزایش عدد 169 هزار و 152 واحد را به نمایش گذاشت. ديروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با رشد 2 واحدی عدد 818 واحد را تجربه کرد. ديروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و معدنی و صنعتی گل‌گهر هر یک به میزان 54 واحد و ملی صنایع مس ایران با 50 واحد افزایش، بالاترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت بندرعباس با 27 واحد و سایپا و بانک پاسارگاد هر یک به میزان 19 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند. ارزش کل معاملات ديروز بورس تهران به بیش از 220 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 869 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 64 هزار و 703 نوبت دادوستد بود.
طی معاملات ديروز نماد معاملاتی شرکت‌های تراکتورسازی ایران، حفاری شمال، گروه صنایع پمپ‌سازی ایران، تولید سموم علف‌کش، آتیه‌ داده‌پرداز، حق تقدم خرید سهام کی‌‌‌بی‌سی، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های خوراک دام پارس، اوراق مرابحه «صمگا»، اوراق اجاره «صخابر»، اوراق اجاره «سایتل»، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق مشارکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا متوقف شدند. ديروز همچنین پذیره‌نویسی اوراق اجاره تامین سرمایه لوتوس پارسیان نیز پایان یافت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون