• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3646 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۹ مهر

عدد نوشت

شركت‌كنندگان در سرشماري اينترنتي

بر اساس اعلام مركز آمار ايران، اطلاعات ۹ ميليون و يكصدهزار نفر تا ساعت ۶ صبح ديروز در سامانه سرشماري نفوس و مسكن مركز آمار به ثبت رسيده است. ۹ميليون و ۱۰۰ هزار نفر در سرشماري اينترنتي نفوس و مسكن سال ۹۵ شركت كرده‌اند. بر اين اساس عليرضا زاهديان، قائم‌مقام ستاد سرشماري نفوس و مسكن گفت: به اين ترتيب تاكنون ۲ ميليون و ۷۰۰ هزار خانوار در اين طرح شركت كرده‌اند. مدير اجرايي طرح سرشماري نفوس ومسكن استان تهران هم گفت: تا ساعت ۶ صبح امروز (يكشنبه) ۴۰۰ هزار و ۵۶۳ خانوار در استان تهران اطلاعات خود را در سامانه اينترنتي سرشماري ۹۵ وارد كرده‌اند. نعمت‌الله تركي افزود: به اين ترتيب تاكنون در استان تهران، يك ميليون و ۲۶۶ هزار و ۶۶۷ نفر در اين طرح ملي نام‌نويسي كرده‌اند.


صدور مجوز پرواز بين‌المللي

يك مقام مسوول در سازمان هواپيمايي كشوري از صدور مجوز بيش از ۶۶ هزار (لگ) پرواز بين المللي در نيمه نخست امسال خبر داد و اظهارداشت: در حال حاضر حدود ۵۰ شركت هواپيمايي خارجي در ايران فعاليت دارند كه بالغ بر ۱۰ شركت هواپيمايي از جمله شركت‌هاي هواپيمايي بريتيش ايرويز، ايرفرانس، كي‌ال‌ام، لوفت هانزا و... فعاليت خود را پس از توافقنامه هسته‌اي در ايران آغاز كرده‌اند. وي با بيان اينكه هيچ مجوز پرواز داخلي براي شركت‌هاي هواپيمايي خارجي صادر نشده است، گفت: براساس آمار ارايه شده از فرودگاه بين‌المللي امام خميني(ره) در نيمه نخست سال جاري با انجام نزديك ۲۵ هزار و ۷۵۰ پرواز بين‌المللي، بيش از ۴ ميليون و ۲۳ هزار مسافر جابه‌جا شده است. وي ادامه داد: تا كنون ۶۶ هزار و ۱۱۰ مجوز پرواز بين‌المللي براي شركت‌هاي هواپيمايي داخلي و خارجي صادر شده كه از اين تعداد ۳۸ هزار و ۷۷۴ مجوز مربوط به شركت‌هاي هواپيمايي داخلي و ۲۷ هزار و ۳۳۶ مجوز مربوط به شركت‌هاي هواپيمايي خارجي بوده است.

 

عرضه گوسفند در عاشورا و تاسوعا

رييس شوراي تامين‌كنندگان دام زنده از تامين و عرضه ۲۷۰ هزار راس دام زنده سبك (گوسفند) در هفته جاري به قيمت مناسب و براي تنظيم بازار ماه محرم به ويژه روزهاي تاسوعا و عاشورا خبر داد. منصور پوريان اظهار كرد: برخي دلالان و واسطه‌ها كه همواره با عرضه دام به كشتارگاه‌ها و عرضه لاشه به قصابي‌ها سود هنگفتي به جيب مي‌زنند قيمت دام زنده و گوشت قرمز را تعيين مي‌كنند و به نظر مي‌رسد كه براي افزايش قيمت دام زنده و گوشت قرمز دست به هر كاري مي‌زنند.


 
افزايش قيمت كاغذ

رييس اتحاديه فروشندگان كاغذ و مقوا ضمن تاييد افزايش قيمت ۱۰ درصدي كاغذ تحرير، جلوگيري از واردات اين كالا را عامل افزايش قيمت آن دانست. حسين ميرباقري مهرآبادي، با اشاره به اينكه نسبت به سال گذشته كاهش واردات داشته‌ايم و ميزان تقاضا افزايش يافته است، اظهار كرد: حدود دو سال است كاغذ تحرير با افزايش قيمت روبه‌رو نبوده، اما به دليل كاهش حجم واردات با افزايش حدود ۱۰ درصدي قيمت كاغذ مواجهيم.

 

صادرات تخم مرغ توليدي

رييس اتحاديه مركزي مرغداران مرغ تخم‌گذار ميهن گفت: از مجموع 940 هزار تن تخم‌مرغ توليدي در كشور سال گذشته 94 هزار تن آن به كشورهاي عراق و افغانستان و چند كشور منطقه صادر شد. رضا تركاشوند به ظرفيت‌هاي توليد و صادرات مرغ و تخم‌مرغ در كشور اشاره كرد و گفت: يك ميليون و 200 هزار تن ظرفيت‌سازي براي توليد تخم‌مرغ صنعتي ايجاد كرده‌ايم كه اكنون 840 هزار تن آن به شكل صنعتي و 100 هزار تن به شكل بومي توليد مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون