• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3647 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۴ مهر

محمدرضا عارف:

زورشان نمي‌رسد اصلاح‌طلبان را از حاكميت بيرون كنند

گروه سياسي| محمدرضا عارف هفته گذشته در ديدارهايي كه با نمايندگان انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران و شوراي مركزي مجمع فرهنگيان ايران اسلامي داشته به‌عنوان رييس شوراي عالي اصلاح‌طلبان و رييس فراكسيون اميد سخنان مهمي درباره انتخابات پيش‌رو و راهبرد اصلاح‌طلبان، عملكرد فراكسيون اميد و رويكرد فعالان دانشجويي بيان كرده است. از جمله اينكه او به دانشجويان توصيه كرده نقد عملكرد نخبگان اصلاح‌طلب را در دستور كار خود قرار دهند. او همچنين بر اين نكته تاكيد كرده است كه در انتخابات پيش‌رو اگر قرار است كار به ائتلاف بينجامد، نبايد از هويت اصلاح‌طلبي عبور كرد. او همچنين گفته كه زورشان نمي‌رسد اصلاح‌طلبان را از حاكميت بيرون كنند اما با تهديد و پرونده‌سازي مي‌خواهند جريان اصلاحات را منفعل كنند. او با بيان اينكه اصلاح‌طلبان هميشه خودشان را جزيي تاثيرگذار از حاكميت مي‌دانند، تاكيد كرد: اگر عده‌اي تلاش مي‌كنند اصلاح‌طلبان را از حاكميت بيرون كنند نه زورشان مي‌رسد و نه به صلاح نظام است و مردم قطعا پاسخ آنها را پاي صندوق‌هاي راي مي‌دهند. عارف البته اين را هم گفته است فراكسيون اميد به هيچ يك از وزرا چك سفيد امضا نمي‌دهد.
 به گزارش ايسنا، محمدرضا عارف در اين ديدارها گفته است: ‌اباعبدالله مظهر عزت الهي و خواستار عزت انسان بود و اين برخلاف چهره‌اي است كه از ايشان تصوير مي‌شود. در دنياي امروز متاسفانه كرامت و عزت انسان به نام دين به پاي منافع نامشروع قدرت‌ها در حال نابود شدن است. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به تلاش امام‌حسين(ع) براي برپايي حكومتي مبتني بر اخلاق، تصريح كرد: جامعه امروز ما بايد پيرو مكتب امام حسين(ع) باشد در مكتب امام حسين دروغ، تزوير، ريا و اتهام زني جايي ندارد. متاسفانه با جامعه اخلاقي مدنظر ابا عبدالله فاصله داريم و به راحتي و براي حذف رقيب به انوع و اقسام دروغ‌ها و اتهامات ناروا متوسل مي‌شويم. عارف با محكوميت قتل عام مردم مظلوم يمن توسط دولت عربستان سعودي از عملكرد مجامع بين‌المللي در برخوردهاي دوگانه با فجايع انساني انتقاد كرد و خواستار تسريع در ارسال كمك‌هاي بشردوستانه به مردم يمن شد. وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به انتخابات خرداد 92، گفت: فضايي كه بعد از انتخابات رياست‌جمهوري سال 92 در كشور ايجاد شد به يمن تلاش‌هاي دانشجويان، جوانان و مردم بود و آنچه در دو انتخابات 92 و 94 اتفاق افتاد نتيجه اعتماد مردم به گفتمان اصلاح‌طلبي بود و بايد مراقبت كرد اعتماد مردم خدشه‌دار نشود و بايد تلاش شود اين سرمايه اجتماعي ارتقا يابد و در جهت منافع ملي، وحدت و انسجام و همبستگي ملي و پاسخ به مطالبات بحق مردم هزينه شود. رييس فراكسيون اميد بر ضرورت نقد عملكرد نخبگان اصلاح‌طلب توسط فعالان دانشجويي تاكيد كرد و گفت: اگر تشكل‌هاي دانشجويي به نقد عملكرد اصلاح‌طلبان در فضايي صميمانه مي‌پرداختند مطمئنا برخي كاستي‌هايي كه در جريان ائتلاف اسفند 94 ايجاد شد، روي نمي‌داد و اين ائتلاف با ساز و كاري مشخص و با كارايي بيشتر شكل مي‌گرفت.
نبايد در فرآيند ائتلاف از هويت اصلاح‌طلبي عبور كرد
عارف تاكيد كرد: از ائتلافي كه در انتخابات مجلس صورت گرفت پشيمان نيستيم، اما مطمئنا در انتخابات‌هاي آينده نبايد در فرآيند ائتلاف از هويت اصلاح‌طلبي عبور كرد و بايد با حفظ هويت و با ساز و كارهاي شفاف و روشن وارد پروسه ائتلاف شد تا هر گروه بهتر بتواند مسووليت خود را انجام دهد. وي با تاكيد براينكه شخصا حاضرم براي حفظ انسجام و يكپارچگي جريان اصلاح‌طلب هزينه بدهم، در واكنش به گلايه فعالان دانشجويي از حاكميت فضاي امنيتي در دانشگاه‌ها، گفت: متاسفانه دامنه برخوردهاي امنيتي به خارج از دانشگاه رسيده است و با تهديد و پرونده‌سازي مي‌خواهند جريان اصلاحات را منفعل كنند. رييس شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان با اشاره به مشكلاتي كه دولت با آن رو به رو است، تصريح كرد: فراكسيون اميد تلاش دارد به دولت در انجام تعهداتي كه به مردم داده است كمك كند اما هيچ‌گاه وظيفه نظارتي خود را فراموش نخواهد كرد و به هيچ يك از وزراي محترم چك سفيد امضا نمي‌دهد.
عارف با بيان اينكه مي‌خواهيم مسيري كه در دهه 80 طي شد، اصلاح شود، گفت: در دهه 90 تلاش مي‌كنيم كه به خاطر برخي سوءتفاهم‌هاي ايجاد شده توسط رقيب جريان اصلاحات به اعتمادسازي كافي با بخش‌هايي از حاكميت بپردازيم و در اين مسير حركت كنيم. البته اعتمادسازي به معناي محافظه‌كاري و تحميل خود به حاكميت نيست بلكه اصلاح‌طلبان هميشه خودشان را جزيي تاثيرگذار از حاكميت مي‌دانند و اگر عده‌اي تلاش مي‌كنند اصلاح‌طلبان را از حاكميت بيرون كنند نه زورشان مي‌رسد و نه به صلاح نظام است و مردم قطعا پاسخ آنها را پاي صندوق‌هاي راي مي‌دهند. عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي همچنين با اشاره به نقش ممتاز معلمان در تعليم و تربيت نسل جوان كشور، گفت: اگر امروز با آسيب‌ها و چالش‌هاي اجتماعي رو‌به‌رو هستيم، به تعليم و تربيت نوجوانان و جوانان بر مي‌گردد. بايد معلمان بدون داشتن دغدغه‌هاي معيشتي به وظيفه خطير آموزش و تربيت نسل جوان كشور بپردازند. پاسخ منطقي و اصولي به مطالبات معلمان و ارتقاي منزلت آنان زمينه‌ساز تعليم و تربيت صحيح جوانان و نوجوانان عزيز و آينده‌سازان كشور است. عارف در پايان تاكيد كرد: بايد معلمان عزيز با انگيزه بالا به تعليم و تربيت فرزندان اين ملت بپردازند و اين در گروي حل مشكلات و مسائل آنها است كه اميدوارم در برنامه ششم توسعه به اين مهم توجه جدي شود و دولت با اولويت پاسخ به مطالبات آنان را پيگيري كند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون