• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3647 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۴ مهر

گزينه‌هاي مديرعاملي خانه موسيقي همچنان در حال بررسي

گروه فرهنگ و هنر

در حالي كه سه ماه از برگزاري انتخابات و معرفي هيات‌مديره خانه موسيقي مي‌گذرد اين خانه همچنان بدون مديرعامل است؛ مديرعاملي كه بنا به گفته حميدرضا نوربخش، سخنگوي خانه موسيقي قرار بود در فاصله يكي دو هفته بعد از پايان تعطيلات خانه موسيقي در مردادماه امسال معرفي شود. اما در اين بين گزينه‌هايي هم براي مديرعاملي خانه موسيقي مطرح شدند كه نخستين آنها خود حميدرضا نوربخش بود. همين موضوع باعث شد تا در همان زمان نوربخش اعلام كند كه در دوره جديد به هيچ عنوان در سمت مديرعاملي حضور نخواهد داشت و فقط به عنوان عضو هيات‌مديره و سخنگوي خانه موسيقي فعاليت خواهد كرد. اواخر تيرماه امسال و بعد از انتخاب سيدمحمد ميرزماني آهنگساز، مدرس دانشگاه و مديركل اسبق دفتر موسيقي وزارت ارشاد به عنوان رييس هيات‌مديره خانه موسيقي احتمال انتخاب او براي مديرعاملي اين خانه هم مطرح شد، اما او هم اعلام كرد تمايلي براي اين پست ندارد. ميرزماني در پاسخ به اين پرسش كه آيا نام او مي‌تواند به عنوان گزينه احتمالي مديرعاملي خانه موسيقي در نظر گرفته شود اعلام كرد كه اصلا به اين چيزها فكر نمي‌كند و گفته بود؛ «در اين فضاي مديريتي هرچه مقام معمولي‌تري داشته باشيم راحت‌تر مي‌توانيم كار كنيم و در غير اين صورت دچار معضلاتي مي‌شويم كه چندان مورد علاقه من نيست. آنچه براي من در اين دوره مهم است اتفاقات خوب در سايه تعامل و دوستي است. »
همان زمان اعلام شد كه در همان جلسه اعضاي هيات‌مديره از داود گنجه‌اي، نوازنده و عضو قديمي هيات‌مديره خانه موسيقي خواسته‌اند كه به عنوان مديرعامل در دوره جديد حضور داشته باشد كه او هم اين پست را نپذيرفته است. ۱۰ مردادماه خبر تشكيل جلسه بعدي هيات‌مديره خانه موسيقي در رسانه‌ها منتشر شد، جلسه‌اي كه انتظار مي‌رفت با معرفي مديرعامل جديد اين خانه همان‌طور كه در جلسه قبلي وعده داده شده بود همراه باشد، اما نه تنها اين اتفاق نيفتاد بلكه گزينه‌هاي احتمالي اين پست هم به طور رسمي معرفي نشدند. در همين جلسه اعلام شد كه هيات‌مديره جديد عقيده دارد كه حميدرضا نوربخش به عنوان مديرعامل جديد دوباره در اين سمت ابقا شود. اين دومين‌بار بود كه نام حميدرضا نوربخش به عنوان گزينه جدي مديرعاملي خانه موسيقي مطرح مي‌شد.
نوربخش كه به عنوان مديرعامل قبلي خانه موسيقي تا معرفي مديرعامل جديد اين نهاد همچنان در اين سمت فعاليت مي‌كند با عدم قبول اين سمت از اعضا خواست كه با توجه به حساسيت وظيفه مديرعاملي نهاد خانه موسيقي فعلا در انتخاب مديرعامل عجله‌اي نداشته باشند و در فرصتي مناسب براي انتخاب مديرعامل جديد تصميم بگيرند. اين يعني كه تا زمان اعلام مديرعامل جديد خانه موسيقي همچنان حميدرضا نوربخش به عنوان مديرعامل قبلي اين نهاد در اين سمت فعاليت خواهد كرد. جلسه شهريورماه هيات‌مديره خانه موسيقي تا حدود زيادي تحت تاثير هفدهمين جشن خانه موسيقي بود. همين موضوع باعث شد تا در اين جلسه اعضاي هيات‌مديره با توجه به نزديكي به اين جشن از حميدرضا نوربخش درخواست كنند كه براي پيشبرد امور اجرايي و مديريت تا برگزاري جشن همچنان به عنوان مديرعامل خانه موسيقي فعاليت خود را ادامه دهد. اما خانه موسيقي در حالي در طول سه ماه گذشته بدون معرفي مديرعامل جديد به فعاليت‌هايش ادامه داده كه به نظر مي‌رسد حوزه موسيقي با توجه به حاشيه‌هاي زيادي كه در طول ماه‌هاي گذشته با آنها مواجه بوده بيش از پيش به حمايت و فعاليت اين خانه به عنوان تنها نهاد صنفي و رسمي موسيقي احتياج دارد. اين موضوعي است كه تمامي اعضاي جديد هيات‌مديره اين خانه در گفت‌وگوهاي‌شان روي آن تاكيد دارند، اما آيا همين حاشيه‌ها هم باعث شده‌اند كه هيچ‌كس زحمت پذيرفتن مديرعاملي اين خانه را كه در طول يك سال گذشته حاشيه‌هايي را هم در درون خود تجربه كرده به خود ندهد. اينها مواردي است كه در تازه‌ترين اظهارنظر مسعود شعاري، عضو جديد هيات‌مديره خانه موسيقي درباره آنها صحبت شده است؛ «به هرحال هم موسيقي و هم جامعه موسيقي اساسا به خودي خود با مشكلات زيادي مواجه است كه فكر مي‌كنم رفع اين موانع و مشكلات در هر اموري نيازمند حضور همه‌جانبه اهالي موسيقي است به همين جهت مهم‌ترين رويكردي كه مي‌تواند در همين ابتدا مورد توجه اعضاي هيات‌مديره قرار گيرد ايجاد اين همدلي و برابري به معناي مطلق كلمه است كه اميدوارم بتوانيم به آن دست پيدا كنيم.» شعاري درباره زمان انتخاب مديرعامل جديد خانه موسيقي هم همان حرف‌هايي را زده كه پيش از اين با نزديكي به جلسه ماهانه هيات‌مديره خانه موسيقي از آن صحبت شده است: «هنوز در اين رابطه تصميم‌گيري نشده اما به زودي جلسه‌اي را براي تعيين مديرعامل جديد خانه موسيقي برگزار مي‌كنيم.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون