• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3647 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۴ مهر

يك بام و دوهواي ورزش ايران؛فوتبال آري، هندبال نه!

تيم ملي فوتبال جوانان پسران زير 19 سال براي حضور در رقابت‌هاي قهرماني آسيا تهران را به مقصد دوحه ترك كرد تا از آنجا به منامه پايتخت بحرين برود و در مرحله نهايي رقابت‌هاي قهرماني فوتبال جوانان آسيا مسابقه دهد. شوراي برون‌مرزي در حالي با رفتن تيم ملي فوتبال جوانان به بحرين موافقت كرده است كه حدود يك ماه پيش مسوولان ورزش كشور و شوراي برون‌مرزي از رفتن تيم ملي هندبال نوجوانان به مسابقات آسيايي بحرين به دليل آنچه مسائل امنيتي عنوان شد، ممانعت كردند. بازيكنان تيم ملي هندبال نوجوانان كه يك سال تمام به دور از خانواده و در شهرها و كشورهاي مختلف براي حضور در اين رقابت‌ها خود را آماده مي‌كردند، درست چند ساعت مانده به پرواز، چمدان به دست به خانه بازگشتند تا جريمه و محروميت شامل هندبال ملي ايران نيز شود.
اين اقدام مسوولان ورزشي كشور علاوه براينكه سبب محروميت هندبال ايران در دو دوره مسابقات آسيايي نوجوانان شد، فدراسيون ايران را متحمل هزينه مالي زيادي نيز كرد. اما ظاهرا مشكلات و تهديدها فقط براي هندباليست‌ها بوده و شرايط كشور بحرين براي فوتباليست‌ها گويا متفاوت است و مشكلي اين تيم را در سفر به بحرين تهديد نمي‌كند.
اكنون با توجه به فضاي يك بام‌ و دو هوا كه در ورزش ايران وجود دارد، سوال اينجاست كه چطور شوراي برون مرزي و مسوولان وزارت ورزش سفر هندباليست‌ها به بحرين را ممنوع اعلام مي‌كنند اما شرايط مشابه براي فوتبال آن هم در فاصله زماني بسيار كوتاه، مهياست.
به نظر نمي‌رسد كه در فاصله حدود يك ماه اتفاقي بين ايران و بحرين در مورد مسائل سياسي افتاده باشد كه تصميم‌گيري‌ها تا اين حد متفاوت باشد.
قطعا مسوولان ورزش ايران بايد پاسخ قانع‌كننده‌اي براي نرفتن تيم ملي هندبال نوجوانان به مسابقات آسيايي بحرين و سوزاندن يك نسل از هندبال ايران داشته باشند؛ اتفاقي كه محروميت و ضرر مالي را نصيب ورزش ايران و بيت‌المال كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون