• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3647 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۴ مهر

وقتي رسانه‌هاي كره‌اي از تاثير كي‌روش بر فوتبال ايران مي‌نويسند

ايران همان چيزي بود كه كره نبود

بازي ايران و كره جنوبي با تمام حواشي و مشكلاتي كه بر سر برگزاري آن به خاطر همزماني با روز تاسوعاي حسيني داشت، برگزار شد و هيچ اتفاق خاصي هم رخ نداد. حدود هشتاد هزار نفر تماشاگر سياه‌پوش عزادار به استاديوم آمدند و ساعت‌ها به عزاداري و سينه‌زني مشغول شدند. عزاداري تماشاگران صحنه‌هاي خاص و تاثيرگذاري را در حسينيه آزادي به وجود آورده بود كه بازتاب بين‌المللي رسانه‌اي داشت. آنها البته در كنار عزاداري حمايت قاطعي از تيم ملي داشتند و براي ملي‌پوشان هم سنگ‌تمام گذاشتند و به معناي واقعي آن طور كه رسانه‌هاي كره‌اي نوشته‌‌اند براي ميهمان يك قبرستان و جهنم ترسناك ساختند. آنها كار خود را به بهترين شكل ممكن انجام دادند و هيچ مشكل خاصي هم به وجود نيامد. از طرفي شاهد نمايش قدرتمند تيم ملي ايران بودند و از برتري مقابل كره جنوبي خوشحال شدند.
كسب 3 برد و يك تساوي و مجموع 10 امتياز باعث شده تا شاگردان كي‌روش مخوف‌ترين تيم ملي ايران در سال‌هاي گذشته را به فوتبال آسيا و جهان نشان بدهند. نمايش حيرت‌انگيز ايران در بازي حساس مقابل كره جنوبي تحسين همگان را به دنبال داشت و باعث شد ايران به رده بيست و هفتم رنكينگ تيم‌هاي ملي فوتبال در جهان صعود كند. در چنين فضايي بهترين تعبير از حال و روز كنوني فوتبال ايران در گزارش روزنامه تايمز كره بعد از باخت تيم ملي اين كشور منتشر شده است. تايمز كره نوشته است: «ايران كاملا با عملكردي حيرت‌انگيز و زيبا سزاوار پيروزي بود و بايد پرسيد كه چرا چنين اتفاقي افتاد. كره جنوبي در بازي حضور نداشت. در واقع دروازه ميزبان هرگز تهديد نشد. درست است كه بازي در تهران به دليل حضور هواداران، سطح ارتفاع و طولاني بودن سفر به اين شهر هميشه سخت است، اما در اين بازي اينطور به نظر مي‌رسيد كه انگار فقط يك تيم براي پيروز شدن و صعود به مرحله بعد بازي مي‌كند. در واقع ايران همان چيزي بود كه كره نبود! بازيكنان اين تيم وظايف‌شان را مي‌دانستند، هم‌تيمي‌هاي‌شان را مي‌شناختند و دقيقا مي‌دانستند سرمربي آنها كارلوس كي‌روش از آنها چه مي‌خواهد. اما دليل اصلي اين پيروزي براي ايران را بايد كارلوس كي‌روش و تاثير او بر فوتبال اين كشور معرفي كنيم. سرمربي سابق رئال مادريد احتمالا بهترين مربي تاكتيكي فوتبال شاغل در آسياست و تيمش فوتبالي در سطح جهاني ارايه مي‌دهد. تيم او كاملا آماده بود. ايران نشان داد كه وقتي يك مربي بخواهد در سطح بالا تيمي را بسازد، چه اتفاقي خواهد افتاد.»
بله براي تعريف و تمجيد از شرايط ايده‌آل و خوب امروز تيم ملي ايران و نمايش قدرتمندانه تيم كي‌روش هيچ نيازي نيست كه به آمار و ارقام اشاره كنيم. تعريف و تمجيد رسانه‌هاي كره‌اي از ايران نمايانگر همه‌چيز است.
مردم ايران از داشتن يك تيم ملي كه براي تك‌تك دقايق بازي برنامه دارد خوشحال هستند. آنها راضي هستند كه ديگر با زجر و استرس بازي‌هاي تيم ملي را تماشا نمي‌كنند. آنها خيال‌شان راحت است چون كارلوس كي‌روشي هدايت تيم را بر عهده دارد كه براي تمام رقبا برنامه دارد و دستش را تا لحظه آخر براي هيچ كسي رو نمي‌كند. او تمام حريفان خود را صرف‌نظر از نامي كه دارند مجبور مي‌كند آن‌طور كه خودش مي‌خواهد مقابل ايران بازي كنند و اين همان روش كي‌روش است كه مردم ايران را به اوج شادي و رضايت رسانده است. شادي از نوع داشتن يك خيال راحت نسبت به گذشته براي حضور در جام جهاني، آن هم از سوي تيمي كه در چهار بازي ابتدايي‌اش اصلا گلي نخورده است!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون