• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3651 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۸ مهر

دلار همچنان ارزان مي‌شود و طلا گران

قيمت طلا در بازارهاي جهاني كماكان در حال افزايش است و همين امر بازار داخلي را هم متاثر كرده است. از سوي ديگر نرخ دلار امريكا هم براي دومين روز پي در پي در مقابل ريال كاهش يافت.
روز گذشته، سه‌شنبه، هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد با افزايش قيمت چهار هزار و 500 توماني، يك ميليون و 92 هزار و 800 تومان معامله شد. همچنين قيمت هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح قديم در حالي يك ميليون و 90 هزار تومان اعلام شد كه اين مهم حاكي از افزايش قيمت چهار هزار توماني آن نسبت به روز دوشنبه است. نيم سكه و ربع سكه به ترتيب 554 هزار تومان و 291 هزار تومان ارزش‌گذاري شدند كه بر اين اساس نيم سكه افزايش سه هزار توماني قيمت را تجربه كرد ولي نرخ ربع سكه تغييري نداشت. هر سكه يك گرمي نيز 184 هزار تومان خريد و فروش شد.
در بازار جهاني، اونس طلا در حالي هزار و 262 دلار قيمت‌گذاري شد كه اين مهم به معناي افزايش هفت دلاري قيمت آن است. دنيس گارتمن، تحليلگر برجسته اقتصادي در مصاحبه با شبكه سي‌ان‌‌بي‌سي تاكيد كرد: با وجود افزايش ارزش دلار امريكا طي روزهاي گذشته، به نظر مي‌رسد قيمت طلا همچنان مي‌تواند عملكرد مثبت و اميدوار‌كننده‌اي داشته باشد.
به گزارش اقتصاد آنلاين، براساس اين گزارش گارتمن گفت: تجزيه و تحليل‌هاي من نشان مي‌دهد كه طلا هنوز قابليت لازم براي ثبت عملكرد مثبت و قابل قبول در
بازارهاي بين‌المللي را دارد و حتي در صورت افزايش ارزش دلار، مي‌توان به خريد طلا ادامه داد.
وي در ادامه افزود: گرچه كاهش قيمت طلا در شرايط كنوني موجب نگراني بسياري از سرمايه‌گذاران بين‌المللي شده است ولي به نظر من قيمت طلا در ميان‌مدت و بلندمدت با افزايش بيشتري روبه‌رو خواهد شد.
اين كارشناس ارشد اقتصادي ادامه داد: ريسك‌هاي اقتصادي و سياسي موجود در بازارهاي بين‌المللي در نهايت به نفع قيمت جهاني طلا خواهد بود. هر مثقال طلا هم 476 هزار و 900 تومان به بازار عرضه شد و هر گرم طلاي 18 عيار هم 109 هزار و 989 تومان در ميان خريداران و فروشندگان دست به دست شد.
در بازار ارز، دلار امريكا با كاهشي اندك، سه هزار و 588 تومان خريد و فروش شد و هر يورو نيز سه هزار و 976 تومان به دست مشتريان رسيد. همچنين هر پوند انگليس با نرخ چهار هزار و 459 تومان معامله شد و درهم امارات و لير تركيه هم به ترتيب 986 تومان و هزار و 182 تومان به بازار عرضه شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون