• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3651 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۸ مهر

عددنوشت

افزايش پيك مصرف برق
 پيك مصرف برق كشور ديروز در مقايسه با روز مشابه پارسال، بيش از ۱۰۰۰ مگاوات افزايش داشت. بر اساس آخرين آمار منتشر شده از سوي شركت مديريت شبكه برق ايران، ديروز (دوشنبه) پيك مصرف برق كشور ۳۶ هزار و ۷۲۷ مگاوات به ثبت رسيد؛ درحالي كه پيك مصرف برق كشور در روز مشابه پارسال ۳۵ هزار و ۳۲۹ مگاوات گزارش شده بود. همچنين ديروز مبادلات برق با كشورهاي همسايه، با ۵ مگاوات ساعت كاهش نسبت به سال قبل به ۱۹۳۶ مگاوات رسيد كه از اين ميزان، ۱۲۷۹ مگاوات مربوط به صادرات و ۶۵۷ مگاوات مربوط به واردات است. علاوه بر اين ميزان ذخيره نيروگاه‌هاي كشور در روز گذشته به ۸۸۰۶ مگاوات رسيد كه در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته، ۳۱۲۰ مگاوات افزايش داشته است. صنايع كشور نيز در روز گذشته با ۲۸۱ مگاوات افزايش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، سه‌هزار و ۸۲۱ مگاوات برق مصرف كردند.

كاهش حجم آب ورودي كارون
حجم آب ورودي به سدهاي پنج‌گانه حوضه كارون بزرگ در استان خوزستان در هفته سوم مهرماه نسبت به سال گذشته 24 درصد كاهش يافته است. وضعيت بهره‌برداري از مخازن سدهاي حوضه‌هاي كارون بزرگ، كرخه و مارون از ابتداي سال آبي تا پايان هفته گذشته نشان مي‌دهد از ابتداي سال آبي 278 ميليون مترمكعب آب به اين حوضه‌ها وارد شده كه در مقايسه با سال گذشته 7 درصد كاهش داشته است، اين در حالي است كه در همين بازه زماني ميزان خروجي آب در اين حوضه‌ها برابر با يك ميليارد و 28 ميليون مترمكعب بوده است. در حال حاضر ذخيره مخازن سدهاي استان خوزستان با حجمي نزديك به 15 ميليارد و 130 ميليون مترمكعب ورودي آب، در وضعيت خوبي در مقايسه با سال گذشته قرار دارد، طوري كه آمارها بيانگر افزايش 61 درصدي پُربودن مخازن سدهاي استان نسبت به سال گذشته است.

عدم وصول درآمد مالياتي
براساس آمارها در 5 ماه امسال 35 هزار و 600 ميليارد تومان درآمد مالياتي وجود داشته كه نسبت به مصوب آن در اين مدت حدود 9 هزار ميليارد تومان عدم تحقق دارد. درآمدهاي مالياتي دولت در پنج ماهه امسال بالغ بر 19 هزار و 800 ميليارد تومان ماليات‌هاي مستقيم وصول شده اين در حالي است كه رقم مصوب 5 ماهه 21 هزار و 300 ميليارد تومان بوده است. همچنين جمع ماليات‌هاي غيرمستقيم 15 هزار و 800 ميليارد تومان بوده كه نسبت به مصوب 22 هزار و 800 ميليارد تومان هفت هزار ميليارد تومان كمتر از پيش‌بيني‌ها وصول شده است. طبق‌ آمارهاي بانك مركزي از اين درآمدها ماليات بر واردات دو هزار و 900 ميليارد تومان و ماليات بر كالا و خدمات 12 هزار و 800 ميليارد تومان بوده است. در اين بين هشت هزار و 300 ميليارد تومان ماليات بر ارزش افزوده وصول شده است. همچنين در اين مدت ماليات بر فروش سيگار 150 ميليارد تومان و ماليات بر درآمد شش هزار ميليارد تومان وصول شده است.

فروشنده‌هاي كالاي قاچاق
 رييس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي گفت: به جرات مي‌گويم 85 تا 90 درصد واحدهاي صنفي ما قاچاق فروش نيستند؛ 10 درصدي هم كه قاچاق‌فروش‌ هستند، بيشترشان پروانه كسب ندارند. محمد طحانپور با موضوع برخورد اصناف با قاچاق كالا در بوته نقد افزود: هدف همه ما مبارزه با ورود و فروش كالاهاي قاچاق است و قرار است ما اين كار را خوب اجرايي كنيم. البته در بحث ورود مسووليت با ديگران است و كالا‌ها از يك مبادي وارد مي‌شوند. مابراي حمايت از توليد داخل و چرخ توليد با كالاي قاچاق برخورد جدي داريم و صف اول نيز صنف ما بود و به همين منظور براي صنف خود جلسه‌اي گذاشتيم و توجيه‌شان كرديم. طحانپور با بيان اينكه بازرسان تعزيرات آن شناختي كه ما نسبت به اصناف داريم را ندارند، افزود: از اول مهر طرح برخورد با كالاهاي قاچاق اجرايي شد كه در بازرسي‌ها برخي از فروشندگان فاكتور نداشتند، بنابراين از ستاد مبارزه با قاچاق كالا 15 روز مهلت خواستيم تا فروشندگان فاكتور تهيه كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون