• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3654 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲ آبان

شكست فوتبال بانوان مقابل نايب قهرمان المپيك ريو در سوئد

پيا سوندهاگه: دختران ايراني خودشان را دست‌كم نگيرند

تيم‌ ‌ملي بانوان ايران در ديداري دوستانه به مصاف سوئد، نايب قهرمان المپيك ريو رفت و با نتيجه‌ پر گل هفت بر صفر شكست خورد.
زماني كه صحبت از تيم ملي به ميان مي‌آيد بي‌گمان تركيبي از بهترين بازيكنان به ذهن خطور مي‌كند، تيمي كه بازيكنان آن، حداقل در چندين اردو و بازي تداركاتي در كنار يكديگر هستند و به هماهنگي و آمادگي نسبي دست مي‌يابند. تيم ملي براي حضوري پر قدرت در ميادين رسمي، معمولا علاوه بر برگزاري اردو‌هاي داخلي چند ماهه، چند ديدار تداركاتي را نيز با تيم‌هاي ملي مختلف برگزار مي‌كند تا با تمام قوا در ميادين رسمي شركت كند. حال چند سوال پيش مي‌آيد كه اعزام تيم منتخب شهرداري بم و سيرجان در قالب تيم ملي به سوئد براي برگزاري ديداري دوستانه چه سودي خواهد داشت؟ آيا از تركيب اين دو تيم، تيم ملي تشكيل مي‌شود؟ آيا بازيكنان تيم ملي نبايد در اردو‌هاي مختلف به هماهنگي با يكديگر دست يابند تا در ديدار‌هاي دوستانه اينچنيني نقاط ضعف تيم ملي مشخص شود كه براي كشور سودمند باشد؟ آيا اين تيم حفظ مي‌شود؟ زمان حضور تيم ملي در ميادين رسمي مشخص است؟ حضور در ديدارهاي دوستانه معمولا براي كسب آمادگي، هماهنگي و كسب تجربه براي ملي‌پوشان است تا در ميادين رسمي شركت كنند، اما آيا تيم ملي فوتبال بانوان ايران دو تيم سيرجان و بم است كه در ديدار دوستانه مقابل نايب‌قهرمان المپيك ريو قرار گرفت؟ اين ديدار چه سود و منفعتي براي فوتبال ملي كشور داشت؟ در زمان برنامه‌ريزي براي اعزام تيم، بارها صحبت از لغو سفر به سوئد بود و تا دقيقه نود چيزي مشخص نبود و به يك ‌باره تيم در سكوت به سوئد اعزام شد. در مدت زمان اين برنامه‌ريزي‌ها، نايب رييس بانوان در خارج از كشور به سر مي‌برد، حتي در زمان ديدار دوستانه تيم‌هاي فوتسال ايران و روسيه نيز نايب رييس بانوان در ايران حضور نداشت كه از سياست فدراسيون براي ممنوع شدن ورود خبرنگاران خانم به سالن بازي بگويد. در حال حاضر نيز مشخص نيست كه نايب رييس بانوان به ايران بازگشته است يا نه؟ به هر حال تيم بانوان منتخب سيرجان و بم با نام تيم ملي ايران مقابل سوئد قرار گرفت و متحمل شكست سنگين 7 بر صفر شد كه هر 7 گل هم در نيمه اول به ثمر رسيد و مشخص نيست اگر ميزبان با مهمانش مدارا نمي‌كرد در پايان چند گل به ثمر مي‌رسيد. تنها صحنه خطرناكي هم كه بازيكنان ايران ايجاد كردند را دروازه‌بان سوئد با بغل پا گرفت. اما موضوعي كه در اينجا قابل بحث است بي‌برنامه بودن تيم ملي بزرگسالان بانوان و بي توجهي به اين تيم است. مسابقاتي هم كه اينچنين بي‌هدف ترتيب داده شود، حاصلي جز شكست‌هاي سنگين را در پي نخواهد داشت و به نظر مي‌رسد نايب رييس بانوان بايد براي اموري كه به او سپرده شده وقت بگذارد و حمايت فدراسيون را هم به انجام شدن برنامه‌ها جلب كند وگرنه فوتبال بانوان ايران آينده روشني نخواهد داشت.
جهان‌نجاتي: برگزاري اين بازي‌ها به سود بانوان است
مريم جهان نجاتي، سرمربي تيم ملي فوتبال زنان بعد از پايان مسابقه گفت‌: از افراد و مسوولاني كه باعث شدند اين ديدار برگزار شود، تشكر مي‌كنم و اميدوارم كه چنين بازي‌هايي در آينده براي بانوان ايراني تكرار شود. چنين بازي‌هايي براي ما اهميت زيادي دارد. فوتبال زنان اخيرا در ايران به شرايط حرفه‌اي نزديك شده است. سرمايه‌گذاري‌هاي مالي خوبي در فوتبال زنان در حال شكل‌گيري است. در حال‌ حاضر بازيكناني در اختيار داريم كه قرارداد مي‌بندند و زندگي‌شان را با فوتبال بازي كردن تامين مي‌كنند. شايد چنين چيزهايي قبلا وجود نداشته است. به همين خاطر اينها يك الگو براي آينده هستند. حمايت خوبي از فوتبال زنان در ايران حس مي‌كنم و فكر مي‌كنم اين تيم بتواند در آينده با انجام چنين بازي‌هايي و ادامه حمايت‌ها از سوي مسوولان پيشرفت كند و نتايج بهتري را كسب كند.
اريكسون: تشويق ايران توسط هواداران حس خوبي داشت
پيا سوندهاگه، سرمربي تيم ملي فوتبال بانوان سوئد كه در سال 2012 به عنوان بهترين سرمربي فوتبال زنان جهان انتخاب شد، بعد از بازي برابر تيم‌ ‌ملي فوتبال بانوان ايران گفت‌: كاري را انجام داديم كه پيشتر هيچ كشوري انجام نداده بود. بسيار خوشحالم كه قسمتي از اين ديدار بزرگ و تاريخي هستم. مي‌دانم كه فوتبال بانوان در ايران، تازه در ابتداي راه قرار دارد. به همه دختران ايراني توصيه مي‌كنم كه خودشان را دست‌كم نگيرند و به تلاش و پيشرفت ادامه بدهند. 50 سال پيش همين شرايط براي ما وجود داشت. اكنون خوشحاليم به جايي رسيديم كه مي‌توانيم حرف‌هاي زيادي براي گفتن داشته باشيم. اميدواريم كه به بانوان كمك كرده باشيم كه جرقه‌اي براي پيشرفت داشته باشند و مسير موفقيت را پيدا كنند. ماگدالنا اريكسون، يكي از بازيكنان تيم‌ ‌ملي فوتبال بانوان سوئد نيز بعد از پايان اين مسابقه گفت‌: از اين موضوع آگاهيم كه تفاوت‌هايي بين فوتبال ما و فوتبال بانوان ايران وجود داشت. از اينكه هواداران حاضر در ورزشگاه تيم‌ ‌ملي ايران را تشويق كردند، حس بسيار خوبي به همه دست داد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون