• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3654 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲ آبان

ركوردشكني وزنه‌بردار امريكايي در قهرماني نوجوانان جهان

سلطاني، نايب قهرمان شد

وزنه‌برداران دسته 69 كيلوگرم در سومين روز از مسابقات وزنه‌برداري قهرماني نوجوانان جهان كه به ميزباني پنانگ مالزي درحال برگزاري است، به رقابت پرداختند و در حركت دوضرب جهان كلارنس كامينگز، وزنه‌بردار امريكايي پس از اينكه با مهار وزنه 172 كيلوگرم قهرماني خود را مسجل كرد، در حركت دوم براي شكستن ركورد جهان روي تخته رفت. او توانست وزنه 182 كيلوگرم را بالاي سر ببرد و ركورد دوضرب جهان را 2 كيلوگرم شكست. او در مسابقات قهرماني جوانان جهان 2016 ركورد 180كيلوگرم را به ثبت رسانده بود كه اكنون ركورد خودش را 2 كيلوگرم ارتقا داد. او از زدن حركت سوم انصراف داد. كامينگز امريكايي در مجموع دو حركت 317 كيلوگرم را ثبت كرد و قهرمان نوجوانان جهان شد. ركورد مجموع جهان نيز با 317 كيلوگرم در اختيار اين وزنه‌بردار قرار دارد.
حسين سلطاني تنها نماينده ايران در اين دسته با ركورد 295 كيلوگرم در مجموع دوحركت نايب‌قهرمان جهان شد. او در يك ضرب ركورد 131 كيلوگرم را ثبت كرد و مدال برنز گرفت و در دوضرب نيز با 164كيلوگرم به مدال نقره رسيد.

آمادگي بالاي سلطاني
سلطاني در نخستين حركت وزنه 123 كيلوگرم را به راحتي بالاي سر برد. برخواه، سرمربي تيم ملي ايران براي حركت دوم شاگردش وزنه 128 كيلوگرم را درخواست كرد و سلطاني باز هم راحت وزنه را بالا برد. او در حالي اين وزنه را در حركت دوم ثبت كرد كه وزنه‌برداران تركيه و لهستان در حركت نخست خود 128 كيلوگرم را ثبت كرده بودند و وزنه‌بردار امريكا هم هنوز روي تخته نيامده بود. كلارينك كامينگز وزنه‌بردار امريكايي در نخستين حركت خود 130 كيلوگرم را ثبت كرد تا كار سلطاني براي رسيدن به مدال سخت‌تر شود. سلطاني براي مهار آخرين حركت خود روي تخته مسابقات آمد و 131 كيلوگرم را هم با موفقيت به ثبت رساند. وزنه‌بردار ملي‌پوش ايران كار خود را در دوضرب با مهار وزنه 158 كيلوگرم آغاز كرد. سلطاني كه نشان داده بود با آمادگي كامل در اين مسابقات حاضر شده در دومين حركت نيز 161 كيلوگرم را مهار كرد. او در حالي براي زدن آخرين وزنه خود روي تخته مسابقات آمد كه فقط وزنه‌بردار امريكايي در جدول باقي مانده بود. ملي‌پوش ايران پشت وزنه 164 كيلوگرم قرار گرفت و به سختي توانست آن را بالاي سر ببرد اما در نهايت سه چراغ سفيد از داوران دريافت كرد. او در دوضرب مدال نقره گرفت. سلطاني در مجموع دو حركت ركورد 295 كيلوگرم را به ثبت رساند و نايب قهرمان جهان شد. پائول دميتراسكو از روماني با ركورد 163 كيلوگرم مدال برنز دوضرب را گرفت. وزنه‌بردار امريكايي با مهار وزنه 172 كيلوگرم در نخستين حركت، قهرماني خود را مسجل كردو با ثبت ركورد 182 كيلوگرم و مجموع 317 كيلوگرم بر سكوي نخست جهان قرار گرفت.

سلطاني: براي ديدن چنين روزي يك سال زحمت كشيدم
حسين سلطاني پس از كسب مدال نقره قهرماني نوجوانان جهان بيان كرد: سطح مسابقات وزنه‌برداري نوجوانان جهان بسيار بالا است و رقابت نزديكي را شاهد بوديم. يك لحظه غفلت مي‌توانست باعث از دست رفتن مدال شود. اما من براي ديدن چنين روزي يك سال زحمت كشيدم و خوشحالم در رقابت‌هاي جهاني مالزي توانستم به مدال برسم. بايد از آقاي محمد حسين برخواه سرمربي محترم تيم ملي و كمك‌هاي وي آقايان اكبر خورشيدي و علي اميني‌فر، مربيان تيم ملي تشكر ويژه داشته باشم كه در اردو برايم زحمات زيادي كشيدند تا در نهايت صاحب مدال جهاني شوم. روزهاي بسيار سختي را در پيش دارم و مي‌خواهم اين مدال را در بزرگسالان هم تكرار كنم و اميدوارم خيلي زود قهرمان بزرگسالان جهان شوم.

برخواه: مدال را از دهان شير بيرون آورديم
محمدحسين برخواه، سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري بعد از كسب مدال نقره توسط حسين سلطاني تصريح كرد: خيلي اين مدال براي ما ارزشمند است چراكه در يك رقابت سخت آن را به دست آورديم. شرايط سختي به وجود آمد و اين مدال را از دهان شير بيرون آورديم. واقعا سلطاني با غيرت وزنه زد. اميد زيادي دارم كه اين روند در روزهاي آينده هم ادامه پيدا كند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون