• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3656 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۴ آبان

ديدار نمايندگان تهران با شهردار پايتخت

قاليباف: نه من و نه شهرداري از ياشار سلطاني شكايت نكرديم

جلسه مشترك مجمع نمايندگان تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس با محمدباقر قاليباف شهردار تهران و معاونان او ديروز در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد؛ جلسه‌اي كه حاشيه‌هايي هم در ارتباط با پرونده ياشار سلطاني (مديرمسوول سايت معماري‌نيوز) و شكايت شهرداري و برخي از اعضاي شوراي شهر از او داشت. در پايان اين جلسه شهردار تهران در پاسخ به سوالات برخي از نمايندگان تهران در مورد شكايت از ياشار سلطاني كه گزارش‌هايي را در مورد پرونده املاك نجومي و واگذاري املاك از سوي شهرداري منتشر كرد با صدايي بلند گفت: نه من و نه شهرداري از ياشار سلطاني شكايتي نكرده‌ايم. ايلنا به نقل از سيدفريد موسوي نوشت: در پايان جلسه به‌همراه خانم مافي با قاليباف درباره نحوه برخورد نادرست برخي از اعضاي شوراي شهر و شهرداري تهران با ياشار سلطاني مديرمسوول سايت معماري‌نيوز و شكايت از اين خبرنگار صحبت كرديم. پس از بيان نكات مختلف در اين باره و انتقال برخي نگراني‌ها جامعه مطبوعاتي كشور به شهردار تهران، آقاي قاليباف با صداي بلند در جمع نمايندگان تهران اعلام كرد كه نه خودش و نه شهرداري تهران هيچ‌گونه شكايتي از ياشار سلطاني نكرده‌اند.

عارف: آسيب‌هاي اجتماعي در تهران جدي است
 در ابتداي اين نشست محمدرضا عارف، رييس مجمع نمايندگان تهران با اشاره به اينكه همه نمايندگان به مشكلات تهران آگاهي دارند، افزود: در بسياري از زمينه‌ها برخلاف تصور عمومي مشكلات تهران كمتر از استان‌هاي ديگر نيست، حتي در برخي بخش‌ها مشكلات تهران بيشتر از ساير استان‌ها بوده و حل يك مشكل در تهران به طور طبيعي اثر مثبتي را در حل مشكل مشابه در استان‌هاي ديگر دارد. عارف با اشاره به اينكه مشكلاتي دربحث مديريت شهري تهران وجود داد؛ گفت: مي‌توان با اصلاح نگاه به شهر و نقشي كه مديريت شهري مي‌تواند در پيگيري مشكلات شهري داشته باشد، مسائل را مورد حل و فصل قرار دارد، البته آسيب‌هاي اجتماعي در حال حاضر در بسياري ازبخش‌ها چالش‌هاي جدي و بحراني براي كشور به وجود آورده است؛ همچنين مسائلي مانند حاشيه‌نشيني و بافت‌هاي فرسوده از مسائل و مشكلات ديگر استان تهران است. رييس مجمع نمايندگان استان تهران با تاكيد بر حل مشكل ترافيك در تهران، افزود: از سوي ديگر بايد به برخي پروژه‌هاي خاص و ويژه نيز توجه اساسي داشت، به عنوان مثال يكي از مطالبات جدي مردم اسلامشهر درحال حاضر مترو در اين منطقه است، بنابراين بايد با تعامل و همكاري و پذيرفتن مسووليت‌هاي مشترك نتايج قابل قبولي را درحل مشكلات كسب كرد؛ ضمن اينكه مي‌توان در صورت نياز به تصويب قوانين جديد اين موضوع را درمجلس پيگيري كرد.
در ادامه اين جلسه نوبت محمدباقر قاليباف، شهردار تهران بود كه خطاب به نمايندگان تهران گفت: واقعيت اين است كه بنده به عنوان يك خدمتگزار نقش مجمع نمايندگان تهران را برجسته در حل مشكلات شهر تهران مي‌دانم، به هرحال تجربه ازمجلس ششم، هفتم، هشتم، نهم و درنخستين جلسه از مجلس دهم داشتم و مي‌گويم كه در ادوار گذشته تجربيات بسياري كسب شده مبني براينكه مجمع نمايندگان تهران يك كاركرد اصلي براي موضوعات شهري داشته و نقش اين مجمع كمتر از نقش مجلس درحل مشكلات تهران نيست. وي تاكيد كرد: نمايندگان از زماني كه انتخاب مي‌شوند به طور حتم نماينده تنها شهر خود نيستند بلكه نماينده مردم كل كشور در همه موضوعات هستند، اما واقعيت اين است كه نمايندگان درحالي كه به موضوعات ملي نگاه دارند به موضوعات حوزه انتخابيه هم نگاه كمتري ندارند، بنابراين درحال حاضر اين حركت از مجالس گذشته با قدرت و با شيب به نسبت تندتري پيگيري مي‌شود، مبني بر اينكه بسياري از لوايح و موضوعاتي كه جنبه‌هاي توسعه‌اي و پيشرفت دارد به نگاه‌هاي محلي سوق پيدا مي‌كند.
قاليباف با اشاره به اينكه شهرهاي كوچك و دوردست‌تر نتوانستند هم پايه كلانشهرها پيشرفت كنند، گفت: بايد به مردم در كل كشور توجه شود، اما اين موضوع به آن معني نيست كه به برخي استان‌ها و شهرستان‌ها توجه نشود؛ به طور مثال دربرخي شاخص‌ها مانند آموزش و پرورش در تهران تا حدود ۸ سال پيش از شاخص‌هاي ايلام درجايگاه پايين‌تري قرار داشت، بنابراين نگاه نمايندگان بيشتر محلي است و آثار اين موضوع در برنامه ششم ديده شده است.
وي افزود: دربحث ارزش افزوده بخشي از عوارض شهرداري‌ها به ماليات تبديل شد، بنابراين عوارض و ماليات بايد صرف توسعه همان شهر و استان شود؛ نه اينكه اين عوارض و ماليات صرف موارد در استان‌هاي ديگر شود و اين كار خيلي منطقي و درستي نيست بنابراين بايد گفت كه نقش مجمع نمايندگان در توجه به تهران بي‌بديل است. شهردار تهران، تصريح كرد: امور و مسائل مربوط به تهران گسترده است و به تعداد وزارتخانه‌هاي دولت در شهرداري تهران موضوعاتي وجود دارد كه براي حل آنها نيازمند جلسات مختلف و متعدد هستيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون