• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3157 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۲۷ دي

گزارش اختصاصي «اعتماد» از جام جهاني هندبال در قطر

شكست در نخستين گام

 
پنجره جهان هندبال براي ايران با ديدار برابر بوسني و هرزگوين تيمي كه مثل ما براي نخستين‌بار طعم جهاني شدن را مي‌چشيد، گشوده شد.
سالن يوسيل در نخستين بازي روز اول مسابقات ميزبان اين رقابت بود؛ سالني كه افتتاحيه هم در آن برگزار شده بود و تعداد بيشتري از طرفداران بوسني را نسبت به ايراني‌ها به خود مي‌ديد. هرچند كه هواداران قطري ديدار افتتاحيه، به زحمت يك سكوي كامل را پر كرده بودند. اما لباس‌هاي متحد الشكل كادر فني ايران، شكل خوبي به نيمكت ايران داده بود كه با لبخند هميشگي ماچك، سرمربي ايران تكميل مي‌شد. فريدون زندي و مجتبي جباري لژيونرهاي فوتبال ايران در سرزمين اعراب هم براي تماشاي اين بازي به سالن آمده بودند.
راس ساعت 15:30 به وقت ايران داوران كره‌يي و فرانسوي در حالي كه تركيب الله‌كرم استكي، اميد سه كناري، سعيد برخورداري، سيد عليرضا موسوي، محمدرضا رجبي، مجتبي حيدرپورو سجاد ندري براي ايران به ميدان آمدند، سوت آغاز را نواختند.
الله‌كرم استكي نخستين بازيكن زمين بود كه موفق به گلزني شد اما اين گل با حمله بعدي بوسني جبران شد و در ادامه نيمه اول تيم ماچك به جز يك مورد در نتيجه چهار بر سه در ساير دقايق از حريفش با گل زني‌هاي سه كناري، ندري، رجبي، كياني، ابويي، حيدرپور و سجاد استكي پيش بود؛ همان‌هايي كه اخيرا پس از مدتي كناره‌گيري از تيم ملي برچسب خورده بودند و حتي تهديد هم شده بودند، اما نمايش بسيار خوبي را ارايه دادند.

برگ برنده ماچك

در اواسط نيمه به تعداد تماشاگران ايران اضافه شد و نكته جالب اين بود كه عروسك نماد بازي‌ها به كمك هواداران ايراني آمد. شايد برگ برنده بروت ماچك، زماني بود كه به جاي سعيد برخورداري، سعيد حيدري راد را به دروازه ايران فرستاد. حيدري راد چند واكنش قابل توجه از جمله گرفتن يك پنالتي داشت. نيمه نخست با حساب 16 بر 12 به سود ايران تمام شد و به 15 دقيقه وقت اضافه رفت.

سقوط تيم

ورق به طرز عجيبي براي هندبال ايران در نيمه دوم برگشت، چرا كه شاگردان ماچك در همان امتياز 16 تا نه دقيقه ماندند و در مقابل هفت گل پشت سر هم دريافت كردند؛ موضوعي كه واكنش‌هاي عصبي ماچك و خطاهاي بي‌مورد ملي‌پوشان كشورمان را هم به دنبال داشت. بالاخره اين اميد سه كناري بود كه تيم ايران را از خواب بيدار كرد و سپس كاپيتان رجبي هم دروازه بوسني را گشود اما نتيجه 19 بر 17 به سود شاگردان درگان مربي بوسني ثبت شد.
در ادامه برتري حريف ايران با وجود يك بار تساوي ادامه پيدا كرد و نمايش هندباليست‌هاي ايران شباهتي به بازي قابل قبول نيمه اول نداشت و برعكس 30 دقيقه نخست اين‌بار ما بوديم كه تمام دقايق عقب بوديم. گل‌هاي دقيقه آخر كياني، سجاد استكي و حتي پرتاب موفق مجتبي حيدرپور در دقيقه 60 سدي مقابل مهاجمان پر انرژي بوسني نشد. بازي با نتيجه 30 بر 25 در حالي به پايان رسيد كه ايران در صورت تداوم نمايش خوب نيمه اول، مستحق برد بود اما ماچك نيمه مربيان را باخت !تيم ملي هندبال ايران امروز در دومين بازي خود از ساعت 17:30 برابر مقدونيه به ميدان مي‌رود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون