• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3669 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۹ آبان

فرمان جهانگيري به ۹ دستگاه

گروه اقتصادي |  سياست‌هاي دولت باز هم براي ايجاد اشتغال به واحدهاي توليدي كوچك خلاصه شد. نه تنها در يك سال گذشته دولت براي ايجاد شغل بيشتر، تزريق منابع به واحدهاي توليدي كوچك و متوسط را در دستور كار قرار داد بلكه در سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي هم همين سياست به مورد اجرا گذاشته شده است. تخصيص منابع و اعتبارات بانكي به واحدهاي توليدي در حالي جزو اهداف اصلي قرار گرفته كه مسوولان حوزه اشتغال معتقدند هدفگيري توليد نمي‌تواند منجر به ايجاد اشتغال شود. با اين حال روز گذشته اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهور بسته‌اي را براي حمايت از اشتغال پايدار ابلاغ كرد كه معطوف به حمايت مالي از بنگاه‌هاي كوچك است. در ماده ۳ اين مصوبه الزامات و ضرورت‌هاي تحقق اهداف بسته حمايت از توسعه اشتغال پايدار در قالب ۶ بند بدين شرح اعلام شده است: - انطباق پروژه‌هاي بخش‌هاي خصوصي و تعاوني مورد حمايت با اسناد بالادستي ملي، استاني و شهرستان (سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي، برنامه ششم توسعه ملي و استاني، ضوابط ملي آمايش سرزمين، چشم‌انداز توسعه و مطالعات آمايش سرزمين استان و سند توسعه شهرستان و اولويت‌هاي بخشي.)
- تدوين و ارايه اولويت‌هاي سرمايه‌گذاري به تفكيك رشته فعاليت‌ها تا سطح شهرستان توسط دستگاه‌هاي اجرايي با همكاري بخش خصوصي و تعاوني با توجه به قابليت‌ها و محدوديت‌هاي محيطي و اقتصادي منطقه و تحليل ديناميك كسب و كار، بازار عوامل و اشتغال، بازار محصول و زيرساخت‌هاي موجود.
- ظرفيت‌سازي براي مشاركت فعال و موثر جامعه هدف توسط دستگاه اجرايي.
- تسهيل‌گري و ظرفيت‌سازي نهادي در مناطق روستايي و گروه‌هاي هدف.
- اطلاع‌رساني شفاف مشوق‌هاي مالي، حمايتي مستمر و فراگير هر يك از دستگاه‌هاي اجرايي
- اولويت تخصيص مشوق‌هاي مالي به پروژه‌ها براي ايجاد و توسعه بنگاه‌هاي اقتصادي به ترتيب كوچك، متوسط و بزرگ.
به اين ترتيب بسته حمايت از توسعه اشتغال پايدار در ۲۰ ماده به تصويب ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي رسيد. اين مصوبه، علاوه بر توجه به برنامه‌ريزي و سياستگذاري مشاغل در منطقه و شناسايي استعدادها و قابليت‌هاي مناطق، حمايت‌هاي نهادي، اعتباري، آموزشي و اجرايي در ايجاد اشتغال پايدار را در دستور كار قرار داده است. هدف كلي بسته حمايت از توسعه اشتغال پايدار هماهنگي فعاليت‌ها و اقدامات در سطح بخشي -  منطقه‌اي و حمايت‌هاي لازم براي ايجاد اشتغال پايدار به ويژه جوانان، زنان و فارغ‌التحصيلان دانشگاهي با اولويت ارزش‌آفريني و ارتقاي تعادل‌هاي منطقه‌اي است. در مصوبه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي براي اجراي بسته حمايت از توسعه اشتغال پايدار مشوق‌ها و حمايت‌هاي مالي براي ايجاد انواع پروژه‌هاي صنعتي، در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون