• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3669 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۹ آبان

عددنوشت

پيشرفت مسكن مهر پرند

مديرعامل شركت عمران شهر جديد پرند اعلام كرد: مسكن مهر پرند بيش از ۹۰ درصد پيشرفت فيزيكي داشته و بالغ بر ۶۲ هزار واحد به متقاضيان تحويل داده شده و در حال تحويل است و مترو شهر پرند نيز از سوي مديرعامل شركت عمران شهر جديد پرند تا ۹۷ درصد از نظر فيزيكي و ريل‌گذاري تجميع شده و در انتظار تجهيز از سوي شهرداري تهران براي بهره‌برداري است. سيدعلي اكبر طاهري، مديرعامل شركت عمران شهر جديد پرند اظهار كرد: مسكن مهر شهر پرند به عنوان پايتخت مسكن مهر كشور با ۹۵ هزار واحد مسكوني كه تاكنون بالغ بر ۶۲ هزار واحد آن تكميل شده و به متقاضيان تحويل داده شده يا در حال تحويل است. وي با بيان اينكه پيشرفت فيزيكي مسكن مهر پرند بالاي ۹۰ درصد است، افزود: در زمينه زيرساخت اگر ارگان‌هاي موازي همكاري لازم را داشته باشند مي‌توانيم هرچه سريع‌تر كار را انجام دهيم و مردم نيز بهتر است آورده‌هاي خود را تكميل كنند تا كار با سرعت بيشتري انجام شود.

 

سهم بخش IT در رشد اقتصادي
رييس سازمان فناوري اطلاعات كشور گفت: سهم بخش فناوري اطلاعات در كشورمان در رشد اقتصادي ۱۹ درصد است كه اين سهم در برنامه ششم توسعه كشور نيز لحاظ شده و بايد اين فرآيند را با دقت ويژه‌اي پيگيري كنيم. نصرالله جهانگرد با اشاره به متوسط رشد دو تا دو و نيم درصدي اقتصاد كشور در طول يك دهه اخير، افزود: با حل مشكل تحريم‌ها در كشورمان زمينه براي ايجاد تحركي مطلوب در اقتصاد كشور فراهم آمده است كه بايد از آن به نحو شايسته‌اي استفاده كنيم. سهم بخش فناوري اطلاعات در كشورمان در رشد اقتصادي ۱۹ درصد است كه اين سهم در برنامه ششم توسعه كشور نيز لحاظ شده و بايد اين فرآيند را با دقت ويژه‌اي پيگيري كنيم.

 

نرخ مشاركت اقتصادي
 نرخ مشاركت اقتصادي در تابستان سال ۱۳۹۵،
4/40 درصد بوده كه نسبت به بهار سال جاري 9/0 درصد افزايش يافته است. بر اساس اطلاعات مركز آمار ايران نرخ بيكاري جوانان ۱۰ ساله و بيشتر در تابستان سال ۱۳۹۵ به 7/12 درصد رسيد كه نشان‌دهنده اين است كه اين شاخص نسبت به فصل مشابه سال قبل 8/1درصد و نسبت به فصل گذشته 5/0 درصد افزايش داشته است. همچنين نرخ بيكاري زنان در جمعيت ۱۰ ساله و بيشتر در تابستان سال ۱۳۹۵ به 8/21 رصد و نرخ بيكاري مردان 4/10 درصد رسيده است. همچنين نرخ بيكاري نقاط شهري 4/14 و نرخ بيكاري نقاط روستايي 9/7 درصد بوده است.

 

صدور كارت شناسايي عشاير
 سيروس نصيري، مديركل امور عشاير سازمان جهادكشاورزي استان تهران از صدور ۶۰۰ كارت شناسايي سرپرست خانوار براي عشاير استان تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶۰۰ خانوار عشايري كه وارد حوزه دشت لار مي‌شوند كارت شناسايي سرپرست خانوار براي‌شان صادر شده كه غالب اين كارت‌ها ميان عشاير توزيع شده است. تعدادي از كارت‌ها نيز در فصل آتي كوچ در اختيار عشاير قرار خواهد گرفت. وي با تاكيد بر اهميت صدور كارت‌هاي شناسايي براي عشاير استان تهران و كليدي بودن اجراي اين طرح گفت: اين طرح با همكاري همه دستگاه‌هاي ذي‌ربط از جمله استانداري تهران، اداره امور عشاير استان و وزارت جهاد كشاورزي اجرايي شده است.

 

رشد واردات دانه‌هاي روغني
مهدي صادقي نياركي، مديركل دفتر صنايع غذايي، دارويي و بهداشتي وزارت صنعت، معدن و تجارت از رشد ۲۱ درصدي واردات دانه‌هاي روغني طي شش‌ماهه نخست سال جاري نسبت به سال گذشته در كشور خبرداد و افزود: در اين مدت يك ميليون و 300 هزار تن دانه روغني به كشور وارد شده كه بخش عمده‌اي از اين دانه‌ها سويا بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون