• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3669 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۹ آبان

كويت سهميه‌اي ندارد كه به ايران برسد

سرخابي‌ها بايد در همان پلي‌آف شركت كنند

ماجراي تعليق فوتبال كويت باعث شده كه در روزهاي اخير حرف و حديث‌هاي بسيار زيادي درباره رسيدن سهميه اين كشور در ليگ قهرمانان آسيا به ايران در محافل ورزشي به وجود بيايد. در خبرها آمده بود كه با حذف نماينده اين كشور عربي سهميه مستقيم آنها به فوتبال ايران مي‌رسد و به اين ترتيب پرسپوليس ديگر لازم نيست كار خود را در ليگ قهرمانان آسيا در پلي‌آف آغاز كند. پيش از اين به دنبال سهميه‌بندي جديد كشور‌ها كاهش سهميه‌هاي فوتبال ايران از 3+1 به 2+2 مقدماتي را فراهم كرد كه پرسپوليس و استقلال تيم‌‌هاي دوم و سوم ليگ برتر مجبور شوند راهي مسابقات پلي‌آف شوند. در همين راستا در شرايطي كه در روزهاي اخير اعلام شده به خاطر تعليق فوتبال كويت سهميه اين كشور به فوتبال ايران مي‌رسد، مسوولان سازمان ليگ برتر تمام مباحث مطرح شده پيرامون اين موضوع را تكذيب كردند.
سهيل مهدي،  مسوول كميته فني و توسعه سازمان ليگ درباره خبر افزايش تعداد سهميه‌هاي ايران در ليگ قهرمانان آسيا به ۱+۳ گفت: «هنوز سهميه نهايي از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام نشده است. مسلما تا الان سهميه ايران ۲+۲ است و بدتر از اين نخواهد شد. هر اتفاق ديگري كه در سهميه ايران رخ بدهد، منوط به تغيير در سهميه كشورهاي بالادستي ايران يا كشورهاي غرب آسيا است.»
 اين مقام مسوول در ادامه درباره اينكه گفته مي‌شود سهميه كويت در ليگ قهرمانان آسيا به ايران رسيده و همين موضوع باعث افزايش سهميه‌هاي كشورمان شده است، هم تاكيد كرد:
« كويت در ليگ قهرمانان آسيا سهميه‌اي ندارد كه به ما برسد. در صورتي كه اتفاق خاصي مثل محروميت يا انصراف براي كشورهايي كه بالاي ايران قرار دارند رخ بدهد، مي‌توانيم اميدوار باشيم كه سهميه آنها به ايران برسد. به اين ترتيب در شرايط كنوني تغييري در سهميه ايران رخ نخواهد داد و پرسپوليس و استقلال بايد در پلي‌آف كار خود را آغاز كنند.»
مسوول كميته فني و توسعه سازمان ليگ همچنين درباره اينكه چه كسي مقصر كم شدن سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا است؟ گفت: «من دو سال پيش هشدار داده بودم كه امكان كم شدن سهميه ايران هست چرا كه كشورهايي مثل عربستان، ازبكستان، قطر و امارات عملكردي داشته‌اند كه روي سهميه ايران موثر بوده است. به طور كلي تقسيم سهميه ليگ قهرمانان آسيا بر اساس عملكرد تيم ملي و عملكرد كشورها در ليگ قهرمانان آسيا صورت مي‌گيرد. با توجه به اقبال خوب تيم ملي ايران و جايگاه ما در آسيا، بعيد است امتيازي در اين بخش از دست بدهيم ولي طبيعي است كه كشورهاي امارات، عربستان و قطر در بخش باشگاهي ساكت ننشسته‌اند. پيش‌بيني مي‌كرديم كه امارات ما را در بحث سهميه بگيرد. حتي اگر تيم‌هاي قطري سال گذشته يك مقدار بيشتر موفق بودند، اين كشور هم بالاتر از ايران در جدول سهميه‌ها قرار مي‌گرفت. وضعيت ممكن است براي ايران بدتر هم شود چرا كه اگر تيم‌هاي ايراني در ليگ قهرمانان آسيا نتايج خوبي نگيرند، سهميه ما احتمالا باز هم كمتر مي‌شود.»
مسوول كميته فني و توسعه سازمان ليگ در پايان درباره طرح جديد كنفدراسيون فوتبال آسيا كه در نظر دارد با فشار فدراسيون‌هاي كره‌جنوبي، ژاپن، چين و استراليا تعداد بازيكنان خارجي تيم‌هاي حاضر در ليگ قهرمانان آسيا را به عدد ۵ برساند هم حرف‌هاي جالبي زد و گفت: «به نظرم اين طرح زياد براي ما خوب نيست. فوتباليست‌هاي ايراني در مقابل فوتباليست‌هاي آسيايي بازيكنان خوبي هستند ولي در مقايسه با بازيكنان غيرآسيايي وضعيت يك مقدار فرق مي‌كند. در اين صورت بايد ارز پرداخت شود كه با توجه به بضاعت باشگاه‌هاي ايراني، امكان جذب بازيكنان غيرآسيايي خوب وجود ندارد. اين طرح براي كشورهايي مثل قطر يا كشورهاي شرق آسيا خوب است چون خيلي راحت بازيكناني را به خدمت مي‌گيرند كه در سطح اول اروپا بازي مي‌كنند. به عنوان مثال تيم‌هاي چيني بازيكني را مي‌گيرند كه در آستانه امضاي قرارداد با ليورپول قرار دارد. در هر صورت به نظرم اين طرح حداقل در كوتاه‌مدت به نفع ما نيست.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون