• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3693 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۳ آذر

افق مشتری مداری

مشتری مهمترین ناظر بر فعالیت‌های ماست. تبلیغات اغواگرانه نیازی نداریم بلکه بهترین تبلیغ موثر همان رضایت مشتری است. مشتری به ما وابسته نیست، ما به او وابسته هستیم. مشتری در کار ما یک هدف زود گذر نیست، بلکه مشتری هدف و غایت همه اقدامات ماست. او یک فرد خارجی در سازمان ما محسوب نمی شود ، بلکه مشتری جزئی از سازمان ماست. ما با خدمتی که به مشتری ارائه می نماییم به او لطف نمی کنیم، بلکه او از این طریق فرصتی برای ادامه کار به ما می دهد و در حق ما لطف می کند. این ها همه اعتقاد راسخ مجموعه فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش است. افق کوروش در حقیقت منافع خود را فقط در گرو منافع مشتری می داند و مصمم است فقط از طریق حفظ منافع مشتری، مشتری بیشتر جذب کند و با سود اندک از تعداد بیشتر مشتری، به فعالیت خود ادامه دهد.  مجموعه فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش اعتقاد دارد که احترام در همه جا و برای همه مشتریان ضروری است و البته رضایت کارکنان رابطه ای مستقیم با رضایت مشتریان دارد و مشتری داور نامریی و نهایی موفقیت یا شکست و صداقت و خوشنامی دروازه ورود مشتریان به سازمان است. اما رضایت مشتری در چنین فروشگاهی چگونه کسب می شود؟ مشتری برای تامین مایحتاج روزانه خود به مجموعه ای از کالاهای فروشگاهی خرده فروش و به بیان دیگر کالاهای تند گردش نیاز دارد که اتفاقا تعداد اقلام این کالاها حداکثر بین 1200 تا 1500 قلم است. مشتری هنگام خرید مایحتاج روزانه خرده فروشی در پی خرید پوشاک مورد نیاز و یا لوازم برقی و ... نیست. به همین دلیل نیازی به ارایه این کالاها ندارد. در این شرایط چند عامل اساسی برای رضایت مشتری وجود دارد. کیفیت کالاهای عرضه شده، قیمت کالا، زمان صرف شده برای خرید و راحتی مشتری هنگام خرید. مجموعه فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش بر همین اساس تعداد اقلام کالاهای مورد نیاز مشتری را از بهترین برندهای تجاری و تولیدی کشور تهیه می کند. ضمن احترام و تقویت تولید منطقه ای، اقلام واقعی مورد نیاز خانواده با بهترین کیفیت مورد نظر خانوار در هر منطقه شهری و استانی در اسرع وقت تامین می شود. افق کوروش می داند که مشتری مایل است کالای مورد نیاز خود را به خوبی بررسی و حتی  ورانداز و لمس کند و با خواندن اطلاعات درج شده بر روی محصول، برند های مختلف را با یکدیگر مقایسه کند. به همین دلیل در قفسه هایی بسیار راحت و در دسترس مشتری کالاها را چیده و به راحتی در اختیار مشتری قرار می دهد. قیمت کالا نیز بطور شفاف اعلام می شود و این یعنی خود مشتری تصمیم میگیرد چه کالایی با چه کیفیتی از چه برند تولیدی و به چه میزان خریداری کند و هیچ شیوه وسوسه کننده ای برای خرید بیشتر مشتری بکار گرفته نمی شود. چرا که تصمیم مشتری، بودجه مشتری، سلیقه و زمانی که برای خرید صرف می کند همگی در رضایت او موثر است و رضایت مشتری عامل اساسی تبلیغ راستین در افق کوروش است و به همین علت فروشنده های حرفه ای و خوش زبان مشتری را اسیر تبلیغات اغواگرانه خود نمی کنند و این همان مفهوم راستین احترام به خواست مشتری و حفظ کرامت انسانی وی است. همه این موارد بخش کوچکی از تامین رضایت مشتری است. خانوارها همه خرید هایشان را بر اساس نیاز و البته طبق درآمد و بودجه خود تنظیم می کنند. طبیعی است قدرت خرید خانوار از یک سو به درآمد خود و از سوی دیگر به قیمت تمام شده کالا ارتباط دارد. از این رو است که تورم موجب نارضایتی خانوار ها می شود چرا که عملا موجب کاهش قدرت خرید خانواده می شود. حال در این شرایط در نظر بگیرید به علت شیوه سنتی توزیع کالاها در کشور و دست به دست شدن های پی در پی و در نتیجه تحمیل هزینه های مضاعف حمل و نگهداری و توزیع و انبارداری و البته سود منطقی هر واسطه، تا حتی بیش از 30 درصد قیمت کالا افزایش می یابد. یعنی متوسط 30 درصد بهای کالایی که می پردازید هزینه همین شیوه سنتی توزیع است. افق کوروش به علت بهره مندی از تخصص اقتصادی و علمی خود در مدیریت توزیع و عرضه فروشگاهی توانسته است این هزینه ها را به شدت کاهش دهد. نکته بسیار اساسی در همین تخصص است. افق کوروش توانسته است قیمت تمام شده کالا را به شدت کاهش دهد اما این ارقام صرفه جویی شده و سود خود را در اختیار مصرف کننده قرار داده است. علت تخفیف دایمی در مجموعه فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش همین صرف نظر از سود خود است که موجب رضایت واقعی مشتری می شود. این یعنی افزایش قدرت خرید خانوار که معادل افزایش درآمد و حفظ سطح رفاه خانوار حتی در شرایط تورمی جامعه است. مشتری با هر سطحی از درآمد به همان کالای باکیفیت عرضه شده در مناطق شهری دارای درآمد بالا دسترسی دارد و می تواند حتی مایحتاج خود را ارزان تر تهیه کند و بخش قابل توجهی از درآمدش را پس انداز و یا صرف خرید بقیه کالاهایی کند که تا پیش از این نمی توانست خریداری کند. مجموعه این اقدامات موجب رضایت بیشتر مشتری و در یک کلام مشتری مداری و حفظ کرامت انسانی خانوار ها می شود. اما خود مشتریان نیز می توانند به تحکیم این روند مشتری مداری کمک کنند. مسیر بسیار ساده است: @OKCLUB  در شبکه تلگرام نشانی همراهی همیشگی شما برای حفظ کرامت خانوار ها در ابعاد اقتصادی و رفاه اجتماعی است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون