• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3695 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۵ آذر

روحاني در ديدار رييس‌جمهور اندونزي:

تحكيم روابط ايران و اندونزي به نفع امنيت جهان اسلام است

گروه سياسي| «ميهماني از جنوب شرق آسيا»؛ «جوكو ويدودو» رييس‌جمهوري اندونزي با ورود به تهران، در مجموعه تاريخي-فرهنگي سعدآباد مورد استقبال حسن روحاني قرار گرفت. سفري كه براي تقويت همكاري‌هاي مشترك در عرصه‌هاي مختلف دو جانبه، منطقه‌اي و بين‌المللي و ايجاد شتاب در روابط تهران- جاكارتا در حوزه‌هاي مختلف، انجام شد، در مذاكرات طرفين، به امضاي چهار سند همكاري انجاميد. موافقتنامه معاضدت حقوقي متقابل در امور كيفري، موافقتنامه استرداد مجرمين بين دو كشور، يادداشت تفاهم همكاري در زمينه برق و انرژي‌هاي تجديدپذير و نيز يادداشت تفاهم همكاري براي تشويق سرمايه‌گذاري، چهار سند همكاري بود كه در حضور روساي جمهور دو كشور و در راستاي تحكيم همكاري‌هاي دوجانبه به امضا ‌رسيد. همزمان با اين مراسم كه روز چهارشنبه برگزار شد، بخش خصوصي ايران و اندونزي نيز براي تعميق مناسبات خود 8 سند همكاري امضا كردند.
روند همكاري‌ها در دوره پسابرجام
بايد شتاب بگيرد
حسن روحاني پس از امضاي چهار سند همكاري ميان تهران و جاكارتا، همراه با «جوكو ويدودو» رييس‌جمهوري اندونزي در جمع خبرنگاران با بيان اينكه ما براي روابط بين ايران و اندونزي به‌عنوان كشور اسلامي مهم در شرق آسيا و ايران به عنوان كشور مهم در غرب آسيا، اهميت زيادي قايل هستيم، تاكيد كرد: ترديدي ندارم كه همكاري‌هاي دو كشور علاوه بر منافعي كه براي دو ملت بزرگ اندونزي و ايران خواهد داشت، به نفع ثبات و امنيت منطقه و جهان اسلام خواهد بود. روحاني با اشاره به تحركي كه در روابط دو كشور به ويژه پس از سفر خود به اندونزي ايجاد شده، گفت: بايد در دوره پسابرجام روند همكاري‌ها با توجه به امكانات گسترده دو كشور، شتاب بيشتري بگيرد.
همكاري در موضوع سوريه را تقويت مي‌كنيم
رييس‌جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود به ضرورت تقويت همكاري‌هاي تهران- جاكارتا در مسائل بين‌المللي پرداخت و گفت: دو كشور در جنبش عدم تعهد و سازمان همكاري اسلامي، همكاري‌هاي نزديكي با يكديگر دارند و امروز توافق كرديم كه همكاري‌هايمان را در زمينه مسائل و مشكلاتي كه جهان اسلام با آنها مواجه است و از جمله در ارتباط با موضوعات يمن، سوريه و همچنين ميانمار تقويت كنيم. حل اين مشكلات مي‌تواند ثبات و امنيت منطقه را تعميق بخشد. روحاني افزود: همچنين قرار است طي دو ماه آينده هياتي از اندونزي راهي تهران شود تا همه توافقات اين سفر و آنچه در كميسيون مشترك همكاري‌هاي اقتصادي دو كشور مورد توافق قرار گرفته، پيگيري شوند تا به اين ترتيب روابط دو كشور دوست و مسلمان در همه زمينه‌ها بيش از پيش گسترش يابد.
فصل جديدي را در توسعه تعاملات گشوديم
«جوكو ويدودو» رييس‌جمهوري اندونزي نيز در اين نشست خبري، با بيان اينكه اين سفر فصل جديدي را در توسعه تعاملات و همكاري‌هاي دو كشور گشوده است، گفت: در ملاقات با رييس‌جمهوري اسلامي ايران مباحث مختلفي در راستاي تحكيم و تقويت روابط و همكاري‌هاي دوجانبه، به ويژه در عرصه اقتصادي و انرژي مطرح شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون