• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3705 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۸ دي

سخنگوي هيات نظارت بر رفتار نمايندگان در گفت‌وگو با «اعتماد»:

در صورت تشخيص اولويت شكايت از كريمي‌قدوسي در دستور كار قرار مي‌گيرد

گروه سياسي| محمدجواد جمالي، سخنگوي هيات نظارت بر رفتار نمايندگان مي‌گويد كه رسيدگي به شكايت از كريمي قدوسي با تشخيص پزشكيان رييس هيات در اولويت رسيدگي قرار خواهد گرفت. به گفته او شكايت جباركوچكي نژاد از يكي از اعضاي هيات مركزي نظارت بر انتخابات شوراهاي شهر و روستا هم جديدترين پرونده‌اي است كه به دست هيات نظارت رسيده است. متن گفت‌وگوي جمالي با «اعتماد» را در ادامه مي‌خوانيد.

رسيدگي به شكايت از كريمي قدوسي در دستور كار هيات نظارت قرار گرفته است؟

ما در مورد هر نماينده‌اي كه شكايتي بيايد ملزم هستيم در هيات نظارت مطرح كنيم و نظر اكثريت را درباره اين بپرسيم كه آيا اين اظهارنظر در راستاي وظايف نمايندگي بوده است يا نه. اين شكايت به دست آقاي پزشكيان رسيده است. مرجع اين شكايت هم مي‌تواند نماينده، وزارت خارجه يا دولت باشد. منتها در جلسه امروز بر اساس درخواست آقاي صادقي، نماينده تهران كه خواسته بود براي توضيحات بيشتر به هيات بيايد، شنيدن اظهارات ايشان در دستور كار هيات است. اگر وقت جلسه امروز اجازه بدهد و پرونده‌هاي ديگري كه در دستور كار داشتيم با تشخيص رييس هيات در اولويت‌هاي بعدي رسيدگي قرار بگيرند در اين صورت پرونده شكايت از آقاي كريمي قدوسي در دستور كار قرار خواهد گرفت. بايد دفاعيات آقاي كريمي قدوسي را هم بشنويم. هيات، حكم قضايي صادر نمي‌كند و فقط درباره اينكه در حوزه وظايف نمايندگي بوده يا خير، اظهارنظر مي‌كند.

خود شما چه نظري داريد؟ رفتار ايشان در راستاي وظايف نمايندگي بوده است؟

اجازه بدهيد نظر شخصي‌ام را نگويم. اما من معتقدم بعد از نقض عهدي كه هم رييس‌جمهور و هم مجلس آن را قبول داشتند اگر ما همصدا با هم بوديم بهتر بود. الان دوران حساسي است. امريكايي‌ها هم نقض‌عهد كرده‌اند و هم مي‌خواهند اختلاف بيندازند و فضا را دوقطبي كنند. گروه‌هاي سياسي بايد دست از شماتت هم بردارند. اتفاقي افتاده و نتيجه‌اي هم گرفته‌ايم. الان منافع ملي حكم مي‌كند همه دست‌به‌دست هم بدهيم با هر تفكري كه در درون نظام است. به هر حال اينها تيم مذاكره‌كننده ما هستند و خواسته خيرخواهانه‌اي كه هر جناح سياسي داشته باشد را هم، همين‌ها بايد بروند و عملياتي كنند. بايد تلاش كنيم فضا را آرام‌تر كنيم.

جزييات آخرين پرونده‌هايي كه به هيات رسيده است را هم مي‌فرماييد؟

آخرين پرونده شكايت آقاي جبار كوچكي نژاد از يكي از اعضاي هيات مركزي نظارت بر انتخابات شوراهاي شهر و روستاست. در هيات سه نفره استان گيلان اختلافي پيش آمده و ادعايي كه وجود دارد اين است كه يك نفر در مجمع استاني راي آورده اما يكي از اعضاي هيات مركزي نظارت بر انتخابات گفته من اين اختيار را دارم كه راي او را باطل كنم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون