• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3705 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۸ دي

خريد چيني‌ها عامل افزايش قيمت طلا

خبرگزاري رويترز اعلام كرد: پس از تعطيلات كريسمس، خريدهاي هرچند اندك چيني‌ها قيمت‌ طلا را در بازار 14/10 دلار بالا برد و به هر اونس 44/1143 دلار رساند. قيمت طلا در مبادلات آسيايي به علت خريد از سوي چين افزايش يافت اما پس از تعطيلات چند روزه كريسمس حجم مبادلات اندك بود و همچنين ارزش بالاي دلار مانع از افزايش بيشتر قيمت‌ها شد.
هر اونس طلا با 14/10دلار افزايش 44/1143 دلار فروخته شد. الكس تورنديك، دلال ارشد فلزهاي گرانبها در بازار طلا در اين رابطه گفت: «در اين لحظه، اين افزايش تا حدي به علت تقاضا از سوي چين است هرچند كه اين تقاضا بسيار اندك است.» با حضور برخي سرمايه‌گذاران پس از تعطيلات براي شكار تخفيف‌ها در روزهاي پاياني سال ميلادي، ارزش دلار در برابر ين و يورو افزايش يافت. يوييچي ايكه ميتزو، رييس بخش مبادلات تجاري كالاهاي اساسي در استاندارد بانك توكيو گفت: «مردم صبر مي‌كنند تا ترامپ رييس‌جمهور شود و سياست واقعي وي يا زماني‌كه دفتر رياست‌جمهوري را تحويل گرفت، آنچه انجام خواهد داد را ببينند. »با وجود كاهش قيمت‌ها به كمترين رقم در 10 و نيم ماه اخير، تقاضا براي طلا در هند در هفته گذشته نيز آرام بود.
چين طلا را گران كرد
خريدهاي طلاي چين موجب شد تا قيمت فلز زرد در معاملات آسيايي افزايش يابد، اما با توجه به تقويت ارزش دلار رشد قيمت محدود بود و تعطيلات طولاني كريسمس موجب شده حجم معاملات چندان زياد نباشد. قيمت هر اونس طلا ديروز نيم درصد افزايش داشت و به 1139 دلار و 20 سنت رسيد. قيمت طلاي امريكا نيز 6/0 درصد افزايش داشت و به 1140 دلار و 20 سنت رسيد. آلكس تورنديكه، تحليلگر بازار طلا در گروه‌ام كي اس پامپ گفت: «تقاضاي خوبي را در حال حاضر در چين شاهد هستيم، هرچند كه اين تقاضا بسيار محدود است.» در حالي كه پس از تعطيلات سه روزه بازار برخي سرمايه‌گذاران در روزهاي پايان سال به فكر خريد دلار افتاده‌اند، ارزش دلار در برابر ين و يورو افزايش يافت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون