• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3706 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۹ دي

واكنش هنرمندان به درگذشت دنيا فني‌زاده

همزمان با اعلام درگذشت دنيا فني‌زاده و اعلام پيام‌هاي تسليت، جمعي از هنرمندان هم در صفحات شخصي‌شان با انتشار عكس‌هايي از دنيا فني‌زاده و عروسك كلاه قرمزي به اين خبر واكنش نشان دادند. بنا بر اعلام مراسم تشييع پيكر دنيا فني‌زاده ساعت 9:30 امروز پنجشنبه نهم ديماه از ساختمان وصال خانه سينما تشييع مي‌شود و بنا بر هماهنگي انجام شده با خانواده محترم زنده‌ياد مهين بزرگي (پيشكسوت عرصه گويندگي و دوبله سينما و تلويزيون) دنيا فني‌زاده در طبقه فوقاني مزار اين هنرمند آرام خواهد گرفت.

 

تاثر جمشيد مشايخي از درگذشت دختر همكار قديمي‌اش

جمشيد مشايخي، هنرمند پيشكسوت سينما و تلويزيون در گفت‌وگويي با خبرآنلاين درگذشت دنيا فني‌زاده را به هنرمندان و خانواده آن هنرمند تسليت گفت. جمشيد مشايخي ضمن ابراز تاسف و تاثر از درگذشت دنيا فني‌زاده عروسك گردان كلاه قرمزي گفت: «از شنيدن اين خبر به‌شدت متاثر شدم و باورم نمي‌شود اين دختر هنرمند اينقدر زود از دنيا برود. با اينكه من و مرحوم فني‌زاده همكاري‌هاي زيادي با هم داشتيم اما در اين سال‌ها متاسفانه معاشرت ما با خانواده ايشان كمتر بود. ولي حدود دو سه سال پيش اگر اشتباه نكنم نزديك سالگرد فوت مرحوم فني‌‌زاده به منزل همسر ايشان رفتيم و اتفاقا در آن ديدار دخترشان دنيا فني‌زاده هم حضور داشت. بعد از اينكه پرويز فني‌زاده از دنيا رفت ما چندين سال به خاطر زنده نگه داشتن خاطره اين هنرمند بزرگ در تالار رودكي مراسمي برگزار مي‌كرديم و حالا باورم نمي‌شود بايد در سوگ دختر جوان اين هنرمند فقيد بنشينيم. پرويز فني‌زاده هنرمند بزرگي بود و دخترش نيز مثل او در عالم هنر تبديل به چهره‌اي دوست داشتني و محبوب شد كه حالا با مرگش خيلي‌ها را در غم و اندوه فرو برده است.‌اي كاش از اين رفتن‌هاي زودهنگام درس بگيريم كه دنيا با هيچ كس شوخي ندارد و تا زنده هستيم بايد قدر يكديگر را بدانيم. من و مرحوم فني‌زاده در چندين تئاتر با هم همكاري داشتيم و سريال «سلطان صاحبقران» هم جزو تجربه‌هاي بسيار به يادماندني ما بود. من مرحوم فني‌زاده را بسيار دوست داشتم و ارادت زيادي به خانواده او نيز داشتم اما حالا بايد با تاسف زياد درگذشت دختر جوان اين خانواده را تسليت بگويم.

درگذشت دختر جوان هنرمند ارزشمند مرحوم فني‌زاده را به همه هنرمندان، خانواده ايشان و علي‌الخصوص مادر گرامي‌شان تسليت مي‌گويم و از خداوند متعال براي‌شان آرزوي صبر مي‌كنم.

پرويز پرستويي: دنيا فني‌زاده عروسك‌گردان كلاه قرمزي، دختر زنده‌ياد پرويز فني‌زاده، پس مدتي جنگيدن با سرطان،‌دار فاني را وداع گفت. اين مرگ جانگداز را به مادر و خانواده محترمش و جامعه هنري و دست‌اندركاران كلاه قرمزي و عروسك‌هاي كلاه قرمزي تسليت عرض مي‌كنم. روحش شاد.

 

ايرج طهماسب: بيش از ۱۵ سال همكاري و رفاقت با كلاه قرمزي را هرگز و تا هيچ زماني فراموش نخواهيم كرد. امروز آسمان هم براي تو مي‌بارد دنياي عزيز و چه بي‌تاب است از وقت رفتنت گويي در آسمان‌ها هم برايت اشك مي‌ريزند. خوشا به حال بهشتيان كه از امروز در كنارت خواهند بود. كلاه قرمزي براي هميشه تنها شد.

 

حميد جبلي: پس از چندين سال، از امروز ديگر كلاه قرمزي رفيق و هم صحبتش را در كنارش ندارد. چقدر با او درددل مي‌كردي و گويا از جان خودت به او دميده بودي. پر كشيدنت بسيار براي‌مان زود بود و هيچ‌وقت نبودنت را در كنارمان باور نمي‌كنيم.

 

حبيب رضايي: كاش مي‌شد كلاه قرمزي را پيدا كرد و در آغوش او يك دل سير باريد... كاش اين رسم زمانه نبود... كاش همان «دست» كه اين همه جان بخشيد به خاطره‌ها، عامل رفتن نمي‌شد... مي‌ترسم كلاه‌قرمزي، سرگردان و گيج در اين شهر بي‌رحم و پرهياهو به دنبال دنيايش رفته باشد و گم شود... دنيا از دنياي ما از دنياي ديروز و امروز ما و از دنياي كلاه‌قرمزي رفت... اين خبر جان را مي‌سوزاند... همين.

 

احسان كرمي: دنيا از دنيا رفت؛ خانم فني‌زاده من خيلي به شما مديونم... ممنونم كه من را به مجموعه‌اي معرفي كرديد كه همه مردم ايران دوستش دارند. كلاه‌قرمزي از دست شما جان مي‌گرفت... و هميشه اين سوال با من خواهد بود كه چرا همان دست بلاي جان شما شد؟ مي‌دانم چقدر دلتنگ پدر بوديد. سلام ما را برسانيد و بگوييد با رفتن شما واقعا باور كرديم كه تا قبر آ آ آ آ...

 

سيدمجيد صالحي: دنيا خانم، نازنين بانو، فرشته خواهر، من فقط يك بار سعادت داشتم با شما كار كنم، و با همان يك كار هيچ‌وقت نتوانستم مهرباني‌هايت را فراموش كنم، پس چقدر سخت خواهد بود براى همكاران عزيزت كه ساليان سال با شما كار كردن، خانم مرضيه محبوب، آقايان ايرج طهماسب و حميد جبلى، براى همسر گرامي‌ات آبتين سهامى عزيز و خانواده‌ات، خداوند به اين عزيزان صبر عنايت فرمايد، و چه دردناك و غمگين امسال عيد به كارهاى كلاه قرمزى در نبود تو لبخند خواهيم زد وقتى ديگر بين‌مان نيستى، ولى هميشه در قلب مردم و بچه‌هاى مهربان اين سرزمينى و هيچ‌وقت فراموشت نخواهيم كرد خانم فنى‌زاده روحت شاد، يادت گرامى.

 

رامبد جوان: دنياى هميشه عزيز و مهربان. دوست قديمى متاسفم بابت دردهايى كه كشيدى و كارى از ما برنيومد. آروم بخواب. به خانواده محترم و دوستان عزيز دنيا فنى‌زاده تسليت مى‌گيم.

 

مهرداد صديقيان: كلاه قرمزى بدون تو چيكار كنه دنيا خانم. همه‌مون مثل كلاه قرمزى خيلى داريم غصه مي‌خوريم. مطمئنم جات تو بهشته. دل يك نسل از اين سرزمين با هنرنمايى شما شاد شده. مگه ميشه دل اين همه كودك واسه آدم خير نياره.

 

سارا خوئيني‌ها: خبر فوت شدن دنيا فني‌زاده هنرمند جواني كه سال‌ها براي شادي كودكان كار كرد و همه ما كلاه قرمزي را با او شناختيم يكي از تلخ‌ترين اخبار اين روزهاي پايتخت است. روحش شاد و يادش گرامي.

 

هانا كامكار: عادت ندارم به اعلام خبر بد در صفحه‌ام، اما خواستم از اينجا اعلام كنم كه با همه وجودم در آسمانى شدن يك زن فراموش‌نشدنى، با همه داغدارانش، شريكم... با دل كلاه قرمزى جانِ جانان، با يكايك عوامل‌اش، با سريالى كه داشت پرشور مراحل پيش‌توليدش را مى‌گذراند، با همه همكاران گذشته‌اش، با هنربانو سيمين معتمدآريا كه شاهدم چقدر براى بازيابى تندرستى اين گوهر تلاش كرد، با همسر محترم‌اش، و با دل مادرى كه سال‌ها پيش همسر بى‌نظيرش پرويز فنى‌زاده را خيلى زود و بى‌جهت از دست داد و حالا هم «دنيا»يش را...

 

هومن حاجي‌عبداللهي: از امشب كلاه‌قرمزي را چطور مي‌توان ساكت كرد؟ از بهانه‌گيري‌هاي بسيار براي نبود مادرش، خداحافظ مادر مهربان كه نه فقط براي بچه‌هاي خودت مادر بودي بلكه براي همه بچه‌هاي مردم. خداحافظ. با آرامش زندگي كن. شروع زندگي ابدي‌ات مبارك.

 

شبنم مقدمي: دنياي ما، براي دنيا كوچك بود... پس رفت تا در دنيايي به وسعت قلبش زندگي كند... رفت تا ديداري تازه كند بعد از اين همه سال دوري، با پدر جانش... فقط مي‌ماند تنهايي كلاه‌قرمزي و دلتنگي ما و اندوه خداحافظي... آن هم در باران... بدرود دنيا.

 

رضا رشيدپور: دنياي كودكان جان داد. به كودكي‌هاي‌مان جان داد. به لبخندهاي‌مان جان داد. رسم دنيا همين است. جان مي‌دهد و جان مي‌بخشد.

بهشت آرامش روزي‌اش باد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون