• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3714 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۹ دي

متهم با پرداخت مبلغ ديه و مصالحه رضايت گرفت

ارتكاب 2 قتل ظرف سه سال

اعتماد| مردي كه در عرض سه سال با كشتن دو نفر  در آستانه قصاص قرار گرفته بود، موفق شد با پرداخت 565 ميليون تومان، رضايت اولياي دم هر دو پرونده را جلب كند و از طناب‌دار نجات يابد. او قتل اول را به خاطر اختلافات مالي ناشي از حمل مواد مخدر و قتل دوم را در جريان سرقت مسلحانه از يك طلافروشي انجام داده بود.
قضات شعبه چهارم دادگاه كيفري استان تهران در حالي صبح ديروز متهم را از جنبه عمومي جرم محاكمه كردند كه دادستاني خواستار اشد مجازات (10 سال حبس براي هر قتل) براي او شده است. او كه پيش از اين به جرم سرقت مسلحانه و ايراد جراحت عمدي با شليك گلوله به 18 سال حبس محكوم شده است، درباره جزييات قتل اول به قاضي عبداللهي، رييس دادگاه گفت: «سال 87 به خاطر حمل و نگهداري مواد مخدر، پرونده‌اي برايم در پليس آگاهي تشكيل شد. همان موقع با مردي آشنا شدم كه مدعي بود اگر 50 ميليون تومان بدهم، مي‌تواند پرونده‌ام را طوري درست كند كه از مجازات خلاص شوم. من اين مبلغ را به او دادم اما هيچ تغييري در پرونده‌ام اتفاق نيفتاد. چند بار با او تماس گرفتم كه پولم را پس بدهد اما هر دفعه با بهانه‌اي خودش را پنهان مي‌كرد تا اينكه روز حادثه، با او قرار ملاقات گذاشتم. قرار بود پولم را پس بدهد اما باز هم بهانه گرفت. من كه خيلي عصباني شده بودم، اسلحه كلتم را درآوردم و يك گلوله به سرش شليك كردم. وقتي كشته شد، متواري شدم اما تا زمان قتل دوم دستگير نشدم.»
او درباره قتل دوم نيز كه در جريان سرقت مسلحانه از يك طلافروشي اتفاق افتاد، گفت: «من در جلسه‌هاي قبلي دادگاه هم گفتم كه قتل دومي مرتكب نشده‌ام و همدستم اين كار را كرده است. ما سه نفر بوديم كه پس از زيرنظر گرفتن يك طلافروشي در مجيديه شمالي، به شكل مسلحانه به آنجا حمله كرديم و سه كيلو طلا دزديديم اما وقتي داشتيم بيرون مي‌آمديم، مردم دورمان جمع شدند و سعي كردند دستگيرمان كنند. من و يكي ديگر از سارقان كلت داشتيم. چند تير هوايي شليك كرديم اما مردم فرار نكردند براي همين مجبور شديم به سمت آنها شليك كنيم كه چند نفر بر اثر آن مجروح شدند و يك نفر هم كشته شد اما من مطمئن نيستم كه اين اتفاق با اسلحه من رخ داده باشد. دو همدست من دايي و خواهرزاده بودند كه يكي از آنها (خواهرزاده) سرطان گرفت و در زندان فوت كرد. او هم اسلحه داشت و با آن شليك كرد. ممكن است قتل دوم را او انجام داده باشد.»
متهم پيش از اين با حكم دادگاه كيفري استان تهران به جرم سرقت مسلحانه، ايراد جراحت عمدي با شليك گلوله و ايجاد رعب و وحشت، علاوه بر 18 سال حبس به پرداخت ديه ناشي از صدمات غيرمنتهي به فوت نيز محكوم شده و اكنون با درخواست دادستاني به جرم دو قتل، در آستانه صدور حكمي سنگين قرار گرفته است. او درباره نحوه گرفتن رضايت از اولياي دم هر دو پرونده نيز گفت: «خانواده مقتول اول با گرفتن ديه 165 ميليون توماني رضايت دادند. اولياي دم پرونده دوم هم 400 ميليون تومان گرفتند و مرا بخشيدند. من پنج سال است در زندانم و در اين مدت مادرم را از دست دادم. از قضات مي‌خواهم كه مرا ببخشند و حكمي بدهند تا حداقل زن و بچه‌ام از دستم نرود.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون