• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3719 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۵ دي

كشتي‌گيران در مشهد، پاريس و كراسنويارسك روي تشك مي‌روند

مشهد ميزبان جام تختي شد كرمانشاه ميزبان جام جهاني

گروه ورزش

بالاخره پس از كش‌و‌قوس‌هاي فراوان ميزباني به مشهد رسيد و سي و هفتمين دوره رقابت‌هاي بين‌المللي كشتي آزاد، فرنگي و پهلواني جام تختي روزهاي ۳۰ دي ماه و اول بهمن ماه با حضور ۳۶ تيم خارجي و داخلي در سالن شهيد بهشتي مشهد مقدس پايتخت فرهنگي جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ ميلادي به صورت تيم به تيم برگزار مي‌شود. با توجه به زمان محدود براي انجام هماهنگي و با پيگيري‌هاي صورت گرفته توسط سازمان مديريت كشتي كشور، در مجموع سه رشته ۳۶ تيم شامل ۲۳ تيم خارجي و ۱۳ تيم داخلي در سالن شهيد بهشتي مشهد با هم مسابقه مي‌دهند. در كشتي آزاد كشورهاي ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، اوكراين، قرقيزستان، ازبكستان، مغولستان، گرجستان و منتخب امريكاي لاتين در كنار پنج تيم داخلي تحت عنوان تيم‌هاي منتخب الف، ب، توسعه، جوانان و تيم خراسان رضوي در چهار گروه به مصاف هم مي‌روند. در كشتي فرنگي نيز كشورهاي گرجستان، تركيه، ارمنستان، بلغارستان، اوكراين و ازبكستان در كنار پنج تيم داخلي با عنوان تيم‌هاي منتخب الف، ب، توسعه، جوانان و تيم خراسان رضوي در سه گروه با هم مسابقه مي‌دهند. همچنين در كشتي پهلواني كشورهاي گرجستان، قرقيزستان، روسيه، ارمنستان، بلاروس، صربستان، مجارستان و تركيه در كنار سه تيم داخلي تحت عنوان تيم‌هاي منتخب الف، ب و تيم خراسان رضوي در سه گروه با هم به صورت تيم به تيم مبارزه مي‌كنند. اين مسابقات با همكاري استانداري خراسان رضوي و شهرداري مشهد به مناسبت انتخاب اين شهر به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ ميلادي در اين شهر برگزار مي‌شود.
كرمانشاه ميزبان جام جهاني كشتي آزاد شد
در اين بين مديركل ورزش و جوانان كرمانشاه نيز از موافقت فدراسيون كشتي با ميزباني اين استان از رقابت‌هاي جام جهاني كشتي آزاد -كه پايان بهمن ماه برگزار مي‌شود- خبر داد. مجتبي جوهري در اين باره گفت: مسوولان استاني به اهميت اين رقابت‌ها كاملا واقف هستند و آمادگي كامل داريم مانند هميشه ميزباني بسيار خوبي از اين رويداد بسيار مهم بين‌المللي داشته باشيم. تفاهمات صورت گرفته در حال پيگيري است و مشكل خاصي در اين زمينه وجود ندارد. اميدوارم ميزباني خوبي از ۸ تيم برتر دنيا داشته باشيم و اين مسابقات با ششمين قهرماني متوالي كشتي آزاد ايران همراه باشد.
تمرين مشترك آزادكاران قزاق و ايران
تيم كشتي آزاد قزاقستان كه براي برگزاري تمرينات مشترك و حضور در جام تختي در خانه كشتي تهران حضور دارد، تمرينات خود را به صورت مشترك با تيم ملي كشتي آزاد ايران برگزار مي‌كند. در تركيب چهارده نفره تيم كشتي آزاد قزاقستان كشتي گيران مطرحي همچون دولت نيازبيكوف، مامد ابراگيموف و ژيگير زاكيروف، حضور دارند.
نماينده ايران در ياريگين
درست يك هفته بعد از جام تختي، جام ياريگين در كراسنويارسك روسيه برگزار خواهد شد، از همين رو روس‌ها اين امكان را نداشتند كه در جام تختي حضور پيدا كنند؛ اما خب ايران در تورنمنت روس‌ها نماينده خواهد  داشت. تيم منتخب كشتي آزاد استان مازندران براي حضور در رقابت‌هاي بين‌المللي جام ياريگين، راهي كشور روسيه مي‌شود. رقابت‌هاي بين‌المللي كشتي جام ايوان ياريگين روزهاي 8 تا 10 بهمن ماه در شهر كراسنويارسك روسيه برگزار مي‌شود. مصطفي ميرعماديان مربي اين تيم درباره اعزام تيم منتخب كشتي آزاد مازندران به جام ياريگين گفت: بدون شك اين تورنمنت نخستين و باكيفيت‌ترين تورنمنت كشتي در سطح جهان است و با توجه به نفرات سرشناسي كه در آن به ميدان مي‌روند اگر كشتي‌گيري مي‌خواهد صاحب مدال جهاني شود بايد در اين مسابقات خودش را نشان دهد. ما هم با تركيبي از جوانان باتجربه كه صاحب عنوان هستند در اين رقابت به ميدان خواهيم رفت و آنها اين فرصت را دارند تا خودشان را به كادر فني ثابت كنند. با توجه به حضور نفرات معرفي‌شده، آنها در جام تختي كشتي نخواهند گرفت. البته تصميم‌ داشتيم حسن‌تبار را در اين رقابت‌ها محك بزنيم كه او تشخيص داد در جام تختي كشتي بگيرد. با توجه به مشكلاتي كه در اوزان 70 و 74 كيلوگرم داشتيم با مشورت كادر فني تصميم گرفتيم در اين اوزان نماينده‌اي نداشته باشيم. الياسي در قهرماني كشور جواب نداد و به حسن‌تبار هم باخت. 3 نفر را براي حضور در 86 كيلو معرفي كرديم كه با تشخيص محمد طلايي گُليج هم از تركيب ما كنار رفت و او هم قرار است در جام تختي كشتي بگيرد تا بدين‌ترتيب با 7 نفر اعزام شويم. البته درخواست اضافه شدن رضا موسوي را در سنگين‌وزن به فدراسيون داده‌ايم، اما تا اين لحظه چيزي مشخص نيست.
يزداني و كميل راهي پاريس مي‌شوند
تورنمنت كشتي آزاد فرانسه نيز روزهاي ۹ و ۱۰ بهمن ماه در پاريس برگزار مي‌شود و قرار است ۵ آزادكار ايران در اين تورنمنت به روي تشك بروند. حسن يزداني كه دارنده مدال طلاي المپيك ريو ۲۰۱۶ است و كميل قاسمي دارنده مدال نقره اين رقابت‌ها، پيمان بياباني و حسين شهبازي، دارنده مدال‌هاي طلاي جوانان جهان، به همراه اميررضا اميري نفر سوم جوانان جهان قرار است به اين تورنمنت اعزام شوند.
يزداني و كريمي هر دو در 86 كيلوگرم
محمد طلايي در ارزيابي از وضعيت ملي‌پوشان براي شركت در جام بين‌المللي تختي، اظهار كرد: براي اينكه حضور خوبي در جام تختي داشته باشيم، چهار تيم متشكل از دو تيم از گروه «الف» و مسابقات اوپن، يك تيم از گروه «ب» و «ج» و يك تيم از جوانان در اين رقابت‌ها شركت خواهند كرد. البته يك تيم نيز از خراسان رضوي كه ميزبان مسابقات است، در جام تختي حضور پيدا خواهد كرد. سعي كرديم در اين جام بيشتر ميدان را به جوانان و افرادي كه تا به حال كشتي نگرفتند، بدهيم تا جوانان را مورد ارزيابي و كمك قرار دهيم. سرمربي تيم‌ ‌ملي كشتي آزاد همچنين با بيان اينكه حسن يزداني در وزن 86 كيلوگرم در تورنمنت فرانسه به ميدان خواهد رفت، گفت‌: براي اينكه بتوانيم يزداني را در اين وزن محك بزنيم وي را در ليست نفرات اعزامي به تورنمنت فرانسه قرار داديم تا وضعيت وي را در اين وزن بسنجيم. البته عليرضا كريمي نيز در همين وزن به ميدان خواهد رفت، زيرا كريمي براي وزن 86 كيلوگرم ايده‌آل است. سعي ما بر اين است كه اين سرمايه‌ها را با محك زدن در مسابقات آسيايي، جام جهاني و تورنمنت‌هاي مختلف، براي رويدادهاي مهم‌تر آماده كنيم.
دعوت از المپيكي‌ها به اردوي فرنگي
قبل از آغاز جام تختي اردوي تيم ملي كشتي فرنگي بزرگسالان در خانه كشتي شماره يك تهران از سر گرفته شد تا نفرات با آمادگي كافي در اين تورنمنت به ميدان بروند، جالب اينكه كه حميد سوريان، اميد نوروزي، سعيد عبدولي و قاسم رضايي نفرات المپيكي نيز به اين اردو فراخوانده شده كه البته به نظر نمي‌رسد هيچ كدام در اردو حاضر شوند و تنها فردي كه شايد در ادامه به اردو بيايد سعيد عبدولي است كه كادرفني در نظر دارد اين كشتي‌گير را در تورنمنت پاريس محك بزند. حميد سوريان گفته كه قصد خداحافظي از كشتي را دارد؛ اما خب هنوز نمي‌توان اين حرف نابغه‌اي چون او را كه به دليل ناراحتي شكست در المپيك چنين حرفي زده زياد جدي گرفت و در آينده بايد ديد سوريان چه تصميمي مي‌گيرد. از ميان رضايي و نوروزي هم هردو گفته‌اند فعلا استراحت خواهد كرد و در ادامه به ميدان باز خواهند گشت. جالب اينكه افشين بيابانگرد و يوسف قادريان دو كشتي‌گير ايران در مسابقات جهاني اوزان غيرالمپيكي از اردو كنار گذاشته شدند. همچنين محمدعلي چمياني مربي سازنده استان فارس نيز به كادر فني تيم ملي در اين اردو اضافه شد.
تيم فرنگي با عبدولي به پاريس مي‌رود
كشتي فرنگي نيز با 11 فرنگي‌كار در تورنمنت پاريس شركت خواهد داشت. تورنمنت بين‌المللي كشتي فرنگي فرانسه يك هفته پس از رقابت‌هاي جام تختي در شهر پاريس برگزار مي‌شود و كادر فني تيم ملي اسامي را براي حضور در اين تورنمنت معرفي كرده است. اعلام اين 11 فرنگي‌كار در صورت صدور رواديد از سوي سفارت فرانسه است و به هر تعداد از آنها كه ويزا داده شود، به اين تورنمنت اعزام مي‌شوند. اسامي فرنگي‌كاراني كه از سوي كادر فني براي حضور در تورنمنت پاريس معرفي شده‌اند به ترتيب زير است: 59 كيلوگرم: محسن حاجي‌پور 66 كيلوگرم: علي ارسلان 71 كيلوگرم: عظيم گرمسيري 75 كيلوگرم: سعيد عبدولي، رسول گرمسيري 80 كيلوگرم: رامين طاهري 85 كيلوگرم: حسين نوري، سامان عزيزي 98 كيلوگرم: علي‌اكبر حيدري، مصطفي صالحي‌زاده 130 كيلوگرم: امير قاسمي منجزي.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون