• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3163 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۴ بهمن

حزب نداي ايرانيان درباره انتشار يادداشتي توضيح داد

تير رسانه‌هاي اصولگرا و برخورد با سنگ

گروه احزاب| برخي رسانه‌هاي اصولگرا براي عملياتي كردن پروژه اختلاف افكني و پاره كردن نخ وحدت و انسجام اصلاح‌طلبان مترصد فرصت‌ها هستند. فرقي نمي‌كند اين فرصت را چگونه و از كجا پيدا مي‌كنند. مهم آن است هرگونه‌اي كه شده ابزار لازم براي نمايش اختلاف در اردوگاه اصلاح‌طلبان را بيابند و از آن بهره ببرند. همين است كه تيم‌هاي رصد كننده‌شان تمامي هوش و حواس خود را روي پيدا كردن نقص و نقصاني در ميان اصلاح‌طلبان متركز كرده‌اند. همين است كه نه از تقطيع جمله يكي از اصلاح‌طلبان مي‌گذرند و نه از كم و كيف برگزاري يك همايش، و حالا هم نشان دادند كه فرصت‌هاي‌شان را حتي در درون يك يادداشت جست‌وجو مي‌كنند. ماجرا از آن قرار است كه چهارشنبه گذشته سايت خبري نداي ايرانيان، ارگان رسانه‌اي حزب نداي ايرانيان يادداشتي را روي خروجي تلكس خود قرار داد كه در آن به تحليل همايش اصلاح‌طلبان پرداخته بود. يادداشتي كه به برخي رسانه‌هاي اصلاح‌طلب و كم و كيف همايش اصلاح‌طلبان انتقاداتي را وارد كرده بود. انتشار و انعكاس اين يادداشت منجر به دلخوري برخي نيروهاي اصلاح‌طلب شد اما با نگاهي عميق‌تر و شناختي نسبي از چگونگي كار در فضاي رسانه‌اي، محتمل بود كه اين يادداشت برخلاف رويكرد و نظر مسوولان حزب ندا روي خروجي سايت نداي ايرانيان قرار گرفته است. كمتر كسي است كه در فضاي رسانه‌هاي آنلاين و مجازي كار كرده باشد و چنين اتفاقاتي را از نزديك نديده باشد. اين يادداشت بيش از آنكه اصول و اسلوب يك يادداشت تحليلي را داشته باشد مختصات و مشخصات ارزيابي يك گروه سياسي (حزب ندا) از يك همايش سياسي را داشته و قراري بر انتشار آن نبوده و صرفا جهت اطلاع مقامات حزب ندا تنظيم شده است. مساله‌اي كه بلافاصله حزب ندا درصدد جبران آن برآمد و اشتباه ناخواسته خود در انتشار اين يادداشت را با انتشار اطلاعيه‌اي تصحيح كرد كه نشان از ناخواسته بودن انتشار اين يادداشت داشت. در توضيح حزب نداي ايرانيان آمده است: «خطا به خصوص در رسانه‌هاي آنلاين، آن هم در رسانه‌هاي آنلايني كه كار خود را به تازگي آغاز كرده‌اند غيرطبيعي نيست. هرچند بايد مسوولان سايت حداكثر دقت را در كاهش خطا‌ها به عمل آورند. نمونه اين خطا، انتشار يادداشتي درباره گردهمايي تحسين‌برانگيز اصلاح‌طلبان بود كه به همت شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات بعد از شش سال وقفه در سال‌هاي سخت دوباره برگزار شد. اين يادداشت، يادداشت وارده‌اي بود كه قرار به انتشار آن در پايگاه خبري نبود و متاسفانه به دليل بي‌دقتي صورت گرفته در پايگاه خبري نداي ايرانيان منتشر و به سرعت در فضاي مجازي بازنشر شد.» پايگاه خبري نداي ايرانيان لزوما تمامي ديدگاه‌هاي حزب را در خصوص مسائل مختلف بازتاب نمي‌دهد، چه آنكه هر روز بيش از ۵۰ خبر در حوزه‌هاي مختلف در اين سايت منتشر مي‌شود و عملا امكان آنكه تمام اخبار به تصويب كميته سياسي، كميته اطلا‌ع‌رساني و ساير اركان برسد نيست، هرچند اين پايگاه خبري بايد ضمن آنكه خط  مشي حزب را دنبال كند، نخستين مرجع انتشار‌دهنده اخبار اختصاصي حزب باشد.
لازم به ذكر است، مواضع رسمي حزب در خصوص مسائل مختلف صرفا از سوي سخنگو، رييس شوراي مركزي، دبيركل و معاونان وي و همچنين كميته اطلاع‌رساني اعلام مي‌شود و ساير اخبار و مواضع لزوما بازتاب‌دهنده مواضع رسمي حزب نيست. اما با توجه به حاشيه‌هاي به وجود آمده درباره اين يادداشت تاكيد مي‌شود موضع رسمي حزب در خصوص همايش اصلاح‌طلبان، حضور در عالي‌ترين سطح و كمك به همدلي و نزديكي اصلاح‌طلبان بود و هست، بنابراين ضمن عذرخواهي از انتشار يادداشت منتشر شده در خصوص اين همايش بار ديگر بر اين موضع رسمي حزب تاكيد مي‌شود.
 باتوضيح جامع حزب نداي ايرانيان در چگونگي انتشار اين يادداشت به انضمام عذرخواهي از سوي اين حزب كه پديده‌اي نادر از سوي احزاب سياسي است تير رسانه‌هاي اصولگرا براي عملياتي كردن پروژه انشقاق ميان اصلاح‌طلبان به سنگ خورد. پروژه‌اي كه برخي رسانه‌هاي اصولگرا گويا اميد زيادي به آن بسته بودند تا جايي كه سايت خبري آريا نيوز بي‌توجه به توضيح و عذرخواهي مقامات حزب ندا انتشار يك يادداشت اشتباهي را به «شورش ندا» تفسير و و تعبير كرد. اين در حالي است كه حزب ندا اين روزها در جلسات شوراي همكاري اصلاح‌طلبان حضور مي‌يابد و همچون ديگر احزاب اصلاح‌طلب اقدام به ارايه نظرات و راه‌حل‌هاي خود براي افزايش انسجام اصلاح‌طلبان خواهد كرد. راهبرد اختلاف افكني ميان اصلاح‌طلبان با تمركز به حزب ندا اشتباه فاحشي است كه برخي اصولگرايان و رسانه‌هاي اين جريان به آن دل بسته‌اند چرا كه اصلاح‌طلبان و رسانه‌هايشان مي‌دانند چه مي‌خواهند و بهتر مي‌دانند چه راهكاري را بايد  دنبال كنند.

 

ليست سراسري، مهم‌ترين هدف اصلاح‌طلبان

حسن رسولي، عضو هيات‌مديره بنياد باران پيرامون شرايط فعلي جريان اصلاحات اظهار كرد: برگزاري نخستين گردهمايي اصلاح‌طلبان در 25 دي ماه به ابتكار شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات صورت گرفت كه متشكل از 20 حزب، انجمن و گروه سياسي است.
وي ادامه داد: در وهله اول بايد از تلاش‌ها و اهتمام اين عزيزان كه براي نخستين بار پس از سال‌ها و با استفاده از تغيير فضاي نسبي كشور در دولت روحاني موفق به برگزاري اين اجتماع شدند تشكر ‌كنم و چنانچه سوال يا ابهامي در مورد كم‌و‌كيف اين اجتماع با ارزش باشد بايد از برگزاركنندگان آن پرسيد. رسولي با اشاره به اينكه تا جايي كه من در جريان هستم روز قبل از برگزاري همايش دبيران كل احزاب اصلاح‌طلب با آيت‌الله هاشمي ملاقات حضوري داشتند، اظهار كرد: براساس آنچه گفته‌اند براي آقايان هاشمي، خاتمي، عارف و ناطق نوري به‌طور رسمي دعوت‌نامه ارسال شده بود كه آقايان خاتمي و هاشمي پيام دادند و دكتر عارف نيز در اين مراسم سخنراني كرد. رسولي همچنين اجتماع اصلاح‌طلبان را برخاسته از ظرفيت‌هاي آنان دانست و خاطرنشان كرد: اين اجتماع يك اجتماع سياسي و متعلق به جريان اصلاحات بود كه به عنوان گام اول قدم ارزشمندي در آن برداشته شد كه اميدواريم در آينده نيز شاهد چنين هم‌انديشي‌هاي گسترده‌اي با موضوعات روز كشور كه در حال حاضر مهم‌ترين آن مساله انتخابات است، باشيم. استاندار اسبق خراسان مهم‌ترين هدف راهبردي جامعه اصلاح‌طلب را ارايه ليست واحد در سراسر كشور برشمرد و ادامه داد: اين هدف، ارزشمند و مهم است و تحقق آن نيازمند حداكثرسازي و تعامل و تفاهم تشكل‌هاي اصلاح‌طلب است كه اجتماع روز پنجشنبه نشان داد كه جريان اصلاح‌طلب با دست گرفتن از تجارب مثبت و منفي سال‌هاي 89 و 92 به حدي از بلوغ و واقع‌بيني سياسي رسيده است. وي تاكيد كرد: ظهور و بروز تشكل‌هاي جديد در جريان اصلاحات تاثير مثبت و منفي در همگرايي آنان ندارد و من فكر مي‌كنم اصلاح‌طلبان امروز با تفكيك نقش‌هاي خويش به اين نتيجه رسيده‌اند كه مي‌توانند با حركتي همنوا، يكپارچه، متحد و به صورت جبهه‌اي به آنچه كه مي‌خواهند برسند.

بدون تيتر

   حسين ابراهيمي، عضو جامعه روحانيت مبارز: در بين اصولگرايان وقتي مشخص شود كه كسي فساد كرده هر چند كه سوابق خوبي هم داشته باشد به محض انحراف و تخلف با وي برخورد مي‌كنند.فارس
   سيدكمال‌الدين سجادي، سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري: اصولگرايان با هرگونه فساد اقتصادي از جانب هر كسي كه رخ داده برخورد كرده‌اند و در دولت قبل هم تذكرات، انتقادات و پيگيري عليه مفاسد اقتصادي از سوي اصولگرايان انجام شد. فارس
  سعيد ياري، دبيركل سازمان دفاع از منافع ملي ايران: اين سازمان رسما ليست انتخاباتي ارايه نمي‌دهد بلكه در قالب ائتلاف با ساير گروه‌ها، ليست انتخاباتي خواهد داد. فصل جديد فعاليت‌هاي سازمان دفاع از منافع ملي ايران در دوران خروج از يخ‌زدگي احزاب، همزمان با آغاز جشن‌هاي دهه فجر آغاز مي‌شود. تسنيم
  با پيشنهاد كميته استان‌هاي حزب نداي ايرانيان و موافقت كميته تشكيلات و هيات اجرايي اين حزب، عضويت 11 نفر در شوراي موقت شاخه‌ استان كردستان به تاييد رسيد.
پايگاه خبري  نداي  ايرانيان

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون