• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3725 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲ بهمن

رييس كميسيون امنيت ملي مجلس:

برجام از پشتوانه قطعنامه شوراي امنيت برخوردار است

گروه سياسي|  درست در يك سالگي برجام و در حالي كه در ينگه دنيا كاخ سفيد در تدارك مراسم تحليف ترامپ رييس‌جمهور جديد و ضد برجام امريكا است و در ايران هم دلواپسان عليه برجام و ثمراتش لحظه‌اي از حركت بازنايستاده و موافقان برجام هم نگران از آينده آن هستند علاءالدين بروجردي رييس كميسيون امنيت ملي مجلس گفته است: برجام از پشتوانه قطعنامه شوراي امنيت برخوردار است. تا آب پاكي را روي دست آنهايي كه نقض آن را در سر مي‌پرورانند ريخته باشد. به گزارش ايسنا، علاءالدين بروجردي در حاشيه جلسه اقتصاد مقاومتي استان در جمع خبرنگاران، برجام را يك صحنه كارزار سياسي بين‌المللي براي ايران اسلامي دانست و با اشاره به اينكه اين مهم نهايتا منجر به توافقات شد و خيلي از گره‌ها بعد از آن باز شد، اظهار كرد: پس از برجام موانع مربوط به صادرات نفت و تحريم‌هايي كه به ملت ايران تحميل شده بود باز شد و خوشبختانه امروز شاهديم كه ميزان توليد نفت به قبل از تحريم‌ها برگشته است.
وي اضافه كرد: امروز ميزان توليد نفت در كشور به دو ميليون و چهارصد هزار بشكه رسيده است.
بروجردي بيان كرد: پيش از برجام براي حضور كشتي‌هاي ايراني در نقاط مختلف دنيا با محدوديت‌هايي مواجه بوديم و حتي اين حق را نداشتيم از پرچم كشورمان در كشتي‌ها استفاده كنيم و از پرچم‌هاي ديگر استفاده مي‌كرديم.
نماينده مردم بروجرد و اشترينان در مجلس ادامه داد: پيش از برجام هواپيماهاي كشور در ديگر كشورها نمي‌توانستند سوخت‌گيري كنند و حتي امكان مبادله پول از طريق سيستم بانكي وجود نداشت.
بروجردي با بيان اينكه باتوجه به موضع‌گيري اتحاديه اروپا اگر دولت جديد آقاي ترامپ بخواهد برجام را بر هم بزند ما مخالفيم و قطعا اين موضوع مهمي خواهد بود و عملا امريكا را در ميان هفت كشوري كه امضاكننده برجام هستند در انزوا قرار مي‌دهد گفت: امريكايي‌ها با توجه به اينكه برجام از پشتوانه قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل برخوردار است ناگزيرند تبعيت كند و چنانچه بخواهد بازي را بر هم بزند طبيعتا قبل از همه به خودشان ضرر خواهد رسيد.
بروجردي در ادامه با اشاره به اينكه لرستان يكي از سه استان انتخاب شده براي اقتصاد مقاومتي است و وزير كشور هم در اين راستا مسووليت دارد اما امروز متاسفانه به خاطر حادثه پاساژ پلاسكو در تهران مجبور به برگشت شدند، افزود: جلسه اقتصاد مقاومتي با حضور معاون وزير كشور در امور اقتصادي برگزار و كليه پروژه‌هاي مشكل‌دار بررسي شد كه چهار پروژه به بروجرد و مابقي مربوط به ساير شهرهاي استان بود.
وي گفت: روش خيلي مناسبي است كه اين جلسات با حضور مسوولان اجرايي استان، بانك‌ها، ارگان‌هاي نظارتي به رياست استاندار لرستان گره‌هاي موجود كه ضرورت ايجاد اشتغال است باز مي‌شود.
بروجردي گفت: امروز نيز پروژه‌هاي متعددي مطرح و توافقات خوبي حاصل شد كه با ادامه اين روند در آينده شاهد برداشت گام‌هاي بهتري در راستاي كاهش نرخ بيكاري خواهيم بود.
وي اضافه كرد: در اين جلسه بر استفاده از ظرفيت سرمايه خارجي تاكيد شد كه البته در بعضي از پروژه‌هاي استان سرمايه‌گذار خارجي ورود پيدا كرده‌اند و با توجه به اينكه در شرايط فعلي موانع تحريم برطرف شده بايد از سرمايه خارجي و ايرانيان مقيم خارج از كشور استفاده كنيم تا به موفقيت‌هاي بيشتري برسيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون