• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3726 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ بهمن

استخدام؛ تنها جهت كاركنان محترم ساختمان پلاسكو

همت عالي مردم براي آسيب‌ديدگان پلاسكو

اعتماد| «به عنوان يك شهروند توصيه مي‌كنم هموطنان تا شب عيد براي رونق توليدي‌ها و جذب ٣٥٠٠ نيروي بيكارشده، كفش و پوشاك ايراني خريداري كنند.» مديرعامل سازمان تامين اجتماعي روز جمعه با ارايه اين پيشنهاد تلاش كرد تا بخشي از توجه مردم به حادثه ساختمان پلاسكو را متوجه هزاران كارگري كند كه پس از آتش‌سوزي و ويراني اين ساختمان كار و منبع درآمد خود را از دست دادند. اما كساني كه دغدغه حادثه پلاسكو را دارند از راه‌هاي ديگري هم تلاش مي‌كنند تا نقشي در التيام زخم‌هاي به جا مانده از واقعه داشته باشند.
از صبح روز شنبه، وقتي كه ديگر اميد براي رسيدن خبر خوشي از زنده بيرون كشيدن آتش‌نشانان از زير آوار نااميد شده بود، بخشي از شهروندان تهراني در حوزه‌هاي مختلف كاري تلاش كردند تا دست به كار شوند و آنچه مي‌توانند براي قربانيان فروريختن پلاسكو انجام دهند، از آتش‌نشانان مجروح گرفته تا صاحبان توليدي‌ها و كارگراني كه در شلوغ‌ترين زمان كاري‌شان و در دو ماه مانده تا پايان سال بي‌جا و بيكار شدند. شبكه‌هاي اجتماعي از اينستاگرام و توييتر گرفته تا گروه‌ها و كانال‌هاي تلگرامي تبديل شدند به رسانه‌اي براي اعلام خبرهاي مربوط به كمك‌هاي مردمي.
رييس هيات‌مديره انجمن فيزيوتراپي ايران از آمادگي براي ارايه خدمات رايگان فيزيوتراپي به آتش نشانان و نيروهاي امدادي آسيب ديده ساختمان فروريخته پلاسكو خبر داد اما به جز اين هم برخي پزشكان فيزيوتراپ از آمادگي شخصي خود براي ارايه خدمات رايگان به آتش‌نشانان خبر دادند. يكي از كلينيك‌هاي فيزيوتراپي تهران با استفاده از تلگرام در اين حوزه اعلام آمادگي كرد. از سوي ديگر صاحبان برخي شركت‌ها و كسب‌وكارهاي خصوصي دست به كار شدند تا گوشه‌اي از كار را در دست بگيرند از جمله دو مزون لباس‌هاي زنانه كه در اينستاگرام و تلگرام پيغام دادند. يكي از اين مزون‌هاي واقع در خيابان ميرداماد در كانال تلگرام خود نوشت: «از دو نفر خياط خانم ساختمان پلاسكو كه در حال حاضر نيازمند كار هستند، دعوت به همكاري مي‌نمايد.» شيما پورعلي، مدير اين مزون به «اعتماد» مي‌گويد: «از وقتي خبر آتش‌سوزي و تخريب پلاسكو و زيرآوار ماندن آتش‌نشان‌ها رسيد دل‌مان خون بود. همه دغدغه اين چند روز همين بوده براي همين به فكرم رسيد كه لااقل براي كساني كه بيكار شده‌اند كاري كنم. پيدا كردن كار براي چند هزار نفر واقعا كار سختي است، من هم توانم استخدام يك دوزنده و يك وسط‌كار است، اگر بيشتر مي‌توانستم حتما بيشتر كمك مي‌كردم.» منير كمالي، مدير يكي از مزون‌هاي ديگر شمال تهران هم كه آگهي‌اش مبني بر دعوت به همكاري از خياطان ساختمان پلاسكو در توييتر دست‌به دست مي‌شد مي‌گويد: «فكر كرديم تا دولت بخواهد كاري براي خسارت‌ديدگان انجام بدهد ما دست به كار شويم. فعلا اين آمادگي را داريم تا فضاي كار در اختيار خياطان و توليدي‌هاي پلاسكو بگذاريم تا بتوانند سفارشات‌شان را به انجام برسانند و شب عيد دست خالي نمانند. اگر توليدكننده متخصص باشند آمادگي استخدام هم داريم.» يك شركت صنعتي در خيابان ولي‌عصر هم آگهي استخدام مخصوص كاركنان ساختمان پلاسكو را منتشر و اعلام كرد كه آمادگي جذب هشت نفر با توانايي‌هاي مختلف را دارد: «كارگر ساده، آبدارچي، پيك تحصيل‌دار، راننده، آشپز، نگهبان، حسابدار، كارمند اداري» بخشي از جريحه‌دار شدن احساسات عمومي از فاجعه پلاسكو و زير آوار ماندن آتش‌نشانان حالا دارد در قالب همت عالي خودش را نشان مي‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون