• ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3731 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۹ بهمن

بسكتبال امروز با 12 بازيكن راهي رقابت‌هاي غرب آسيا در اردن مي‌شود

فلسطين نخستين حريف ايران

گروه ورزش


پس از رفتن درك باوئرمن از بسكتبال ايران محمود مشحون، رييس فدراسيون بسكتبال اين قول را داد كه پيگير موضوع اين مربي آلماني خواهد بود و اجازه نمي‌دهد حق ايران پايمال شود. بر همين اساس گفته مي‌شود شكواييه فدراسيون بسكتبال عليه اين مربي آماده شده و قرار است به زودي به فدراسيون جهاني ارسال شود. طبق اعلام فدراسيون شكواييه تنظيم شده نزديك به 15 صفحه است و تمام مدارك نيز وجود دارد و مسوولان بسكتبال در نظر دارند تا از طريق قانوني پيگير فسخ يكطرفه قراردادشان باشند. البته درك باوئرمن آلماني طي ايميلي به فدراسيون اعلام كرده كه تقاضاي فسخ يك طرفه قراردادش را داشته و از مسوولان ايران مي‌خواهد كه درباره اين موضوع به او پاسخ دهند كه با جوابي رو به رو نشده است. اعلام شده در ادامه باوئرمن در پيامي ديگر پرسيده كه چرا كسي پاسخي به او نمي‌دهد. رفتن عجيب و غريب باوئرمن از بسكتبال ايران اقدامي بود كه فدراسيون بسكتبال را تحت فشار قرار داد و به همين دليل مسوولان اين رشته در نظر دارند تا پيگير اين ماجرا باشند. باري، با رفتن باوئرمن فدراسيون بسكتبال كه مسابقات قهرماني غرب آسيا را پيش روي خود مي‌ديد خيلي سريع دست به انتخاب جايگزين اين مربي آلماني زد و مهران شاهين‌طبع، مربي تيم ملي و پتروشيمي بندر امام را به عنوان سرمربي تيم ملي انتخاب كرد كه البته شاهين‌طبع اعلام كرد تيمش مسابقات مهمي پيش‌رو دارد و با توجه به تعهدي كه نسبت به پتروشيمي دارد، نمي‌توان هدايت تيم ملي را قبول كند.
پس از آن و در جلسه كميته فني فدراسيون بسكتبال، مهران حاتمي، سرمربي تيم بسكتبال شهرداري تبريز به عنوان سرمربي تيم ملي ايران انتخاب شد. حاتمي پيش از اين سابقه حضور در كادر فني تيم ملي بزرگسالان را دارد و در سال ۲۰۱۲ نيز تيم ملي جوانان را به جام جهاني جمهوري چك برد. مهران حاتمي درباره انتخابش به عنوان سرمربي تيم ملي در اين شرايط گفت: هر چه كه بود من مي‌گويم شرايطي است كه بايد به تيم ملي كشورمان كمك كنيم. بعد از رفتن باوئرمن تيم ملي وارد بحران شد و بايد يك نفر اين شرايط را قبول مي‌كرد تا مشكلي پيش نيايد. من هم چون سابقه حضور در كادر فني را داشتم و در تيم ملي جوانان نيز فعاليت كرده بودم، احساس كردم كه مي‌توانم كمكي كنم و اين سمت را قبول كردم. تيم‌ ‌ملي بسكتبال ايران نهم بهمن ماه براي حضور در رقابت‌هاي غرب آسيا عازم اردن مي‌شود رقابت‌ از يكشنبه يازدهم بهمن آغاز خواهد شد. كادرفني تيم‌ ‌ملي 12 نفر نهايي براي حضور در اين مسابقات را انتخاب كردند. طبق اعلام كادرفني تيم‌ ‌ملي بسكتبال، اوشين ساهاكيان، ارسلان كاظمي، روزبه ارغوان، بهنام يخچالي، عرفان نساج‌پور، وحيد دليرزهان، سجاد مشايخي، اصغر كاردوست، محمد جمشيدي، محمد حسن‌زاده، محمد ترابي، محمدحسين جعفري و احسان صمدي تركيب تيم‌ ‌ملي بسكتبال ايران در اين رقابت‌ها را تشكيل مي‌دهند. دو بازيكن آخر ليست از تيم‌ ‌ملي جوانان ايران انتخاب شدند. تيم ملي ايران در نخستين پيكار بايد برابر فلسطين به ميدان برود. در اين دوره از مسابقات منطقه غرب آسيا، ايران، فلسطين، عراق، اردن، لبنان و سوريه حضور دارند كه به صورت دوره‌اي برابر هم پيكار خواهند كرد.
حسن‌زاده: در اوج آمادگي غرب‌آسيا را از دست دادم
محمد حسن‌زاده، ملي‌پوش بسكتبال ايران كه در آستانه اعزام به مسابقات غرب‌آسيا با مصدوميت مواجه شد اظهار كرد: متاسفانه مچ پايم پيچيد و آسيب سختي ديدم. پيچيدگي زياد بود و پزشك تيم هم اعلام كرد نياز به سه هفته استراحت دارم. متاسفانه غرب‌آسيا را از دست دادم و فكر مي‌كنم به دو بازي بعدي تيم در ليگ هم نمي‌رسم. واقعا ناراحت هستم. ملي‌پوش تيم نفت آبادان ادامه داد: البته خدا را شكر كه شكستگي وجود ندارد. كشيدگي تاندون است كه بايد استراحت كنم. همين كه شكستگي وجود نداشت، خوب است. تمام تلاشم را مي‌كنم تا زودتر از موعد بتوانم آماده شوم و وارد تركيب تيمم شوم. من شرايط بدني بسيار خوبي داشتم و كاملا آماده بودم. در ليگ هم خوب كار كردم و دوست داشتم به اردن بروم اما اين اتفاق افتاد. بازيكن پست چهار تيم ملي با بيان اين مطلب كه دوست داشت در غرب‌آسيا به ميدان برود، بيان كرد: واقعا آماده بودم و دوست داشتم همراه تيم ملي به مسابقات اعزام شوم. هم اينكه خودم را نشان بدهم و هم اينكه به تيم ملي كشورم كمك كنم. به هر حال حضور در تركيب تيم ملي خواسته هر بازيكني است و من هم واقعا شوكه شدم كه اين اتفاق در اوج آمادگي برايم افتاد. به هرحال نمي‌توانم كاري كنم و بايد كمي ذهنم را آرام كنم و زودتر برگردم. خدا را شكر كه آنقدر بازيكن خوب داريم كه تيم ملي به مشكل نمي‌خورد.
كاظمي: از نظر برخي تيم ملي هيچ‌وقت كامل نبوده است
ارسلان كاظمي، ملي‌پوش بسكتبال ايران در مورد اردوي يك هفته‌‌اي تيم ملي بسكتبال براي حضور در مسابقات غرب آسيا اظهار داشت: تمرينات خوبي را پشت‌سر گذاشتيم اما يك مقدار اين اردو با ساير اردوهاي تيم ملي فرق داشت چون در اواسط ليگ اين اتفاق افتاده بود. همه درگير مسابقات باشگاهي بودند و وارد اردو شدند و به همين خاطر شرايط نسبت به گذشته تفاوت داشت. تاكنون وسط ليگ به اردو نرفته بوديم. اين كار تجربه جديدي بود و اميدوارم براي تيم ملي مفيد بوده باشد و بچه‌ها بتوانند از اين شرايط موفق بيرون بيايند. ملي‌پوش بسكتبال ايران در مورد حريفان حاضر در مسابقات غرب آسيا گفت: فكر مي‌كنم رقابت‌هاي خوبي باشد همه تيم‌ها با قدرت حاضر مي‌شوند به خصوص لبنان كه تيم كاملي خواهد داشت از سوي ديگر اردن هم با استفاده از ميزباني مي‌تواند حريفي جدي براي ما باشد. وي در مورد اينكه مي‌توان در اين رقابت‌ها به قهرماني رسيد يا نه، گفت: از همين حالا نمي‌توان گفت بايد ببينيم آنجا شرايط مسابقات چگونه خواهد بود و حريفان با چه سطح آمادگي مي‌آيند. نمي‌توانيم از حالا نتيجه‌ را پيش‌بيني كنيم. ملي‌پوش بسكتبال ايران در مورد اينكه گفته مي‌شود تيم ملي كامل نيست، گفت: ممكن است از نظر خيلي‌ها تيم ملي در هيچ مقطعي كامل نبوده باشد و نمي‌دانيم چه زماني اين بحث‌ها تمام مي‌شود.
برنامه كامل رقابت‌ها
يكشنبه - 10 بهمن
ايران - فلسطين
عراق - لبنان
سوريه - اردن
دوشنبه - 11 بهمن
ايران - سوريه
لبنان - فلسطين
اردن - عراق
سه‌شنبه - 12 بهمن
عراق - سوريه
لبنان - ايران
فلسطين - اردن
چهارشنبه - 13 بهمن
 ايران - عراق
اردن - لبنان
سوريه - فلسطين
پنجشنبه - 14 بهمن
فلسطين - عراق
لبنان - سوريه
ايران – اردن

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون