• ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3731 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۹ بهمن

اتفاقات خوب در انتظار فوتبال ايران

مهدي تاج رييس فدراسيون فوتبال

1- هدف ما صعود به جام جهاني 2018 روسيه است و اگر مي‌خواهيم به اين هدف برسيم، بايد طبق برنامه‌هاي گذشته كه كي‌روش ارايه كرده كار كنيم. اگر بخواهيم برنامه‌هاي تيم ملي را با فيفادي پيش ببريم، كار براي ما خيلي سخت خواهد شد. اگر قرار به پيش رفتن با آن برنامه باشد، بايد سه روز پيش از بازي با قطر تمرينات را آغاز كنيم و اردو بزنيم كه كارمان سخت مي‌شود. بعد از آن هم براي بازگشت از قطر به تهران براي بازي با چين پنج روز وقت داريم كه كار خيلي سخت‌تر مي‌شود.
2-  اشتباهات داوري هميشه هست، اما هفته گذشته بدتر بود. داوراني كه اشتباه مي‌كنند با محروميت مواجه مي‌شوند، اما هيچ عمدي در كار نيست و اشتباهات هم سهوي بوده است.
3- اگر ببينم داور آن بازي چنين كاري انجام داده و گزارش را دستكاري كرده است، محروميت بيشتري براي او در نظر گرفته مي‌شود و برخورد شديد مي‌كنيم. به كامراني‌فر گفته‌ام اگر داوران اشتباهي مي‌كنند، سريع آن را بپذيرد و رسانه‌اي كند تا برخورد فدراسيون با اشتباهات مشخص باشد.
4- اين روزها درگير يك پرونده ديگر در فيفا هم هستيم. عليرضا اسدي به سوييس رفته بود و براي پرونده ايران و عربستان در دادگاه عالي ورزش (CAS) شركت كرد. اجازه رسانه‌اي كردن اين راي را طبق بند 14 رايي كه اعلام شده، نداريم. با اين حال بايد بگويم نتايج خيلي خوبي از اين پرونده گرفته‌ايم كه خودمان هم باورمان نمي‌شد نتيجه اين‌چنين شود.
5-  در خصوص پرونده استقلال دو نامه به فيفا ارسال داشته‌ايم و بايد بگويم كار بازگرداندن اين راي بسيار سخت است. در نامه‌اي كه زده‌ايم، به فيفا گفته‌ايم استقلال پول بازيكن طلبكارش را پرداخت كرده، اما به دليل تحريم‌ها مشكلي در اين بين بوده است. مانند همان دو ميليون دلاري كه فيفا نمي‌تواند به ما پرداخت كند و استقلال هم از آن پول از فدراسيون طلبكار است، در اين ماجرا هم مشكل به وجود آمده و استقلال به همين دليل نتوانسته پول طلبكارش را به موقع پرداخت كند. اميدواريم اين مشكل حل شود، اما كار راحت نيست. اگر استدلال ما را قبول كنند راي برمي‌گردد وگرنه اين راي بازگشتي ندارد.
6-  خوشبختانه اتفاقي كه افتاده، قرار شده از اين پس مديريت تيم اميد هم با فدراسيون فوتبال باشد. اين پيشنهاد را به كيومرث هاشمي، رييس كميته ملي المپيك داده‌ايم كه مورد موافقت قرار گرفته است. پيش از اين مديريت تيم اميد با فدراسيون فوتبال و كميته ملي المپيك بود و هر موقع ناكامي صورت مي‌گرفت، اين ناكامي مبادله مي‌شد و هيچكس قبول نمي‌كرد. با اين حال در جلسه با هاشمي و با پيشنهاد ما قرار شد از اين پس فدراسيون فوتبال تيم را اداره كند. باتوجه به موفقيت‌هايي كه در چهار رده مختلف داشته‌ايم، اين پيشنهاد مورد موافقت قرار گرفته و ما هم در خصوص تيم اميد تصميم گرفته‌ايم. قرار بر اين شد تيم جوانان كه عازم مسابقات جام جهاني كره‌جنوبي است، در صورت موفق عمل كردن در اين مسابقات با همان بازيكنان و كادرفني در مسابقات اميدها نيز شركت كند. در آن صورت ما يك تيم جوانان جديد مي‌سازيم، اگر هم اين تيم در جام جهاني موفق نشود، كميته فني تصميم مي‌گيرد كه سرمربي جديد انتخاب كند يا نه.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون