• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3737 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۶ بهمن

در تركمنستان نبايد به همه جواب پس بدهم

مراد محمدي سرمربي جديد تيم ملي كشتي آزاد

1- تقريبا دو ماه پيش قبل از رقابت‌هاي كشتي آزاد جام باشگاه‌هاي جهان مذاكرات اوليه را با مديران فدراسيون كشتي تركمنستان طي يك سفر ۲۴ ساعته به اين كشور داشتم. در اين مذاكرات حضوري با ميزان امكانات و نحوه كار در تيم ملي تركمنستان آشنا شدم. همچنين با تعدادي از كشتي‌گيران اين كشور نيز صحبت‌هايي داشتم. در اين سفر كوتاه پيشنهادهاي خودم و انتظاراتي را كه براي قبول سرمربيگري تيم ملي تركمنستان داشتم به آنها دادم تا آنها جواب مورد نظرشان را پس از بحث و بررسي اعلام كنند. پس از رقابت‌هاي جام باشگاه‌هاي جهان در اوكراين، مديران فدراسيون كشتي تركمنستان در تماس با بنده ضمن قبول اين پيشنهادها، خواستار حضور من در اين كشور و امضاي قرارداد شدند كه اين كار چند روز پيش انجام شد و من نيز پس از امضاي قراردادي يك‌ساله كار خود را به صورت رسمي آغاز كردم.
2- اگر مي‌خواستم به تنهايي در اين كشور كار كنم كار بسيار سخت‌تري داشتم؛ چرا كه كشتي تركمنستان در سطح بالايي قرار ندارد و جزو كشورهاي درجه ۲ به حساب مي‌آيد. بذري از مربيان با تجربه كشتي ايران به حساب مي‌آيد و قطعا مي‌تواند كمك‌هاي خوبي به من داشته باشد. كار در تركمنستان يك تجربه جديد براي ما به حساب مي‌آيد و با توجه به اينكه كشتي اين كشور بكر محسوب مي‌شود، دوست داشتيم خودمان را محك بزنيم و ببينيم تا چه حد مي‌توانيم در كارمان موفق شويم.
3- مبلغ قراردادم بسيار خوب است و از آن خيلي راضي‌ام. پولي كه براي يك‌سال به من مي‌دهند بسيار بهتر از مربي‌گري در كشتي ايران است و اصلا قابل مقايسه با كار در ايران نيست. متاسفانه مربيان تيم‌هاي ملي كشتي در ايران رايگان كار مي‌كنند. من ۵ سال سرمربي تيم ملي نوجوانان بودم و فقط ماهي ۳ ميليون تومان دريافت مي‌كردم كه واقعا مجاني كار مي‌كردم يا اصغر بذري وقتي در تيم ملي جوانان مربي بود هيچ پولي نمي‌گرفت. علاوه بر اين مهم‌ترين موضوعي كه در بستن قرارداد برايم اهميت داشت اين بود كه امكانات رفاهي لازم برايم مهيا شود تا بتوانم دركنار خانواده‌ام باشم كه خوشبختانه اين موضوع به بهترين شكل انجام شد و توانستم خانواده‌ام را به تركمنستان بياورم تا بدون دغدغه كار كنم؛ در حالي كه در ايران اصلا چنين شرايطي نداشتم و هيچ‌وقت طي ۵ سال سرمربيگري در تيم ملي شرايطي برايم مهيا نشد تا خانواده‌ام در كنارم باشند. به همين دليل نيز مربيگري در تيم ملي كشتي آزاد بزرگسالان ايران را پس از حضور محمد طلايي قبول نكردم.
4- مسوولان كشتي تركمنستان واقعا دل‌شان مي‌خواهد كه در كشتي پيشرفت كنند و صاحب عنوان شوند. مزيت كار در تركمنستان اين است كه به من اختيار تام داده‌اند و مثل ايران نيست كه بخواهم براي هر كاري كه مي‌كنم به همه جواب پس بدهم. اينجا برخلاف ايران قبل از انتخاب يك مربي به دقت در مورد گزينه‌هاي‌شان بررسي و كنكاش مي‌كنند و وقتي كه يك نفر را انتخاب كردند، به طور كامل به او اختيار مي‌دهند.
5- با رسول خادم رييس فدراسيون كشتي مشورت كردم. او استقبال كرد و گفت از آنجا كه فعلا در كشتي ايران مشغول نيستي و سمتي نداري، مي‌تواني به تركمنستان بروي. به هر حال نظر خادم براي من مهم بود؛ چرا كه او پيش از اين حمايت‌هاي خوبي در عرصه مربيگري از من داشت و به من كمك كرد. پس از موافقت او من به تركمنستان رفتم و قراردادم را امضا كردم. قصد داريم در تورنمنت دانكلوف بلغارستان شركت كنيم. هشت ماه ديگر مسابقات آسيايي داخل سالن در پيش است كه اهميت زيادي براي مديران ورزش تركمنستان دارد و بايد با تمام قوا خود را براي حضور در اين رقابت‌ها آماده كنيم. من به عنوان يك مربي ايراني دوست دارم در هر جايي كه كار مي‌كنم براي كشورم افتخارآفريني كنم. اميدوارم بتوانم از اين تجربه نو سربلند بيرون بيايم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون