• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3754 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۵ اسفند

رييس قوه قضاييه در ششمين كنفرانس بين‌المللي حمايت از انتفاضه فلسطين:

امروز مساله فلسطين محكي براي ارزيابي ادعاهاي حقوق بشري جهان غرب است

آيت‌الله آملي لاريجاني گفت: امروز مساله فلسطين محكي براي ارزيابي ادعاهاي حقوق بشري جهان غرب و صدق و عدم صدق گفتار آنها است. به گزارش ميزان، آيت‌الله آملي لاريجاني، رييس قوه قضاييه در ششمين كنفرانس بين‌المللي حمايت از انتفاضه مردم فلسطين ضمن قدرداني از مدعوين و علي الخصوص رييس مجلس شوراي اسلامي به دليل اهتمام در برگزاري اين همايش اظهار كرد: مساله فلسطين، مساله يك سرزمين محدود در مرزهاي جغرافي خاص نيست، بلكه مساله جهان اسلام است. آيت‌الله آملي لاريجاني به بعد ظاهري اين موضوع اشاره كرد و ادامه داد: در ظاهر مساله فلسطين يك جريان تاريخي است كه در نقطه‌اي از تاريخ شروع شده، افرادي اين سرزمين را غصب كردند و در طول اين مدت نيز جنايات زيادي را عليه اين ملت مرتكب شده‌اند، علي‌القاعده با همسايگان‌شان نيز تماس‌هايي داشتند. رييس قوه قضاييه به پشت پرده حمايت مالي، نظامي، سياسي و رسانه‌اي غرب از رژيم صهيونيستي اشاره كرد و گفت: اين مقدار حمايت‌ كاشف امر بسيار مهم‌تر يك اشغال يك سرزمين كوچك و نشان‌دهنده يك تقابل ايدئولوژيك است. وي در تبيين تقابل ايدئولوژي ايمان توحيدي و ليبرال دموكراسي خاطرنشان كرد: دنياي غرب و خصوصا سنت ليبرال دموكراسي كه مدعي بود كه پايان تاريخ را با ليبرال دموكراسي مي‌نگارند، بعد از فروپاشي شوروي برخي از نظريه پردازانشان مثل فوكوياما ادعا كرده بود كه جهان در پايان تاريخ خودش سيطره ليبرال دموكراسي را همه جا خواهد ديد و آنان جنبش اسلامي و اجتماع مسلمان بر عقيده توحيد و بر نظام اسلامي و نحوه و سبك زندگي اسلامي را مغاير با ايدئولوژي ليبرال دموكراسي مي‌ديدند. آيت‌الله آملي لاريجاني با اشاره به هراس ليبرال دموكراسي از اين تقابل، ادامه داد: آنها از اين تقابل به هراس افتاده بودند و لذا مي‌بينيم كه مساله دفاع از رژيم صهيونيستي را با تمام توان انجام مي‌دهند.
وي از جريان فلسطين به عنوان محكي براي سنجش ميزان دعاوي حقوق بشري دنياي غرب ياد كرد و گفت: در مكتوبات، سخنراني‌ها و دانشگاه‌هاي غربي مساله حقوق بشر زياد مطرح مي‌شود و آن را به عنوان ابزار عليه هر كشوري كه نپسندند به كار مي‌گيرند و در حال حاضر مساله فلسطين و اتفاقاتي كه در اين سرزمين از ناحيه رژيم صهيونيستي در حال انجام است و سابقا هم پديده آمده، يك آزمايش بزرگ براي دنياي غرب است. رييس قوه قضاييه با يادآوري حمله رژيم صهيونيستي به غزه، اقدام اين رژيم در حمله به غزه را مصداق بازر بند ب اساسنامه ديوان بين‌المللي كيفري دانست. آيت‌الله آملي لاريجاني خاطرنشان كرد: در بند چهار همين قسمت تصريح شده كه انجام عمدي حمله‌اي با علم به اينكه چنين حمله‌اي تلفات جاني يا آسيب به غيرنظاميان يا خسارت به اهداف غيرنظامي يا آسيب گسترده و درازمدت و شديد محيط زيست، به همراه داشته باشد نيز مصداق جنايت جنگي است. رييس قوه قضاييه افزود: در بند 5 عنوان شده كه بمباران شهرها، مناطق مسكوني يا ساختمان‌هايي كه بي‌دفاع هستند مصداق جنايت جنگي است. در بند 9 نيز حمايت عمدي حملات ضد ساختمان‌هايي كه براي مقاصد مذهبي، هنري، علمي يا خيريه اختصاص يافته نيز از مصاديق جنايت جنگي است و ديديد كه رژيم صهيونيستي چقدر مدرسه و بيمارستان را با حملات كوركانه در غزه ويران كرد. وي بيان داشت: در بند 17 عنوان شده كه به كار بردن سم يا سلاح‌هاي سمي از مصاديق جنايت جنگي است كه رژيم صهيونيستي مرتكب شده است.
آيت‌الله آملي لاريجاني اظهار كرد: همين مسائل موجب شده است كه در برخي قطعنامه‌هاي مجمع عمومي و شوراي حقوق بشر به صراحت اين موارد را به عنوان جنايت جنگي توسط رژيم صهيونيستي تصويب كرده‌اند. عضو مجلس خبرگان رهبري اضافه كرد: قاضي گلدستون در گزارش 547 صفحه‌اي خود در سال 2009 كه مشتمل بر 20 هزار صفحه سند مختلف بود رژيم صهيونيستي را به ارتكاب جرايم جنگي متهم كرد و با اشاره به ادامه تحريم نوار غزه، بسته بودن گذرگاه، استفاده از فسفر سفيد براي حمله به ساختمان‌هاي آژانس امداد رساني، هدف قرار دادن بيمارستان قدس و حمله به بيمارستان الوفاء و مواد مشابه، رژيم صهيونيستي را ناقض قوانين بين‌المللي و مرتكب جنايات جنگي و ضد بشري دانسته و متهم كرده است. وي ادامه داد: اين گزارش روز جمعه 16 اكتبر 2009 در شوراي حقوق بشر تصويب شد و در مجمع عمومي سازمان ملل با 114 راي موافق و 18 راي مخالف كه امريكايي‌ها جزو آن بودند به تصويب رسيد؛ يعني مجامع بين‌المللي كه خود غربي‌ها آن را برپا كرده‌اند، قبول كردند كه كار رژيم صهيونيستي جنايت جنگي بود. آيت‌الله آملي لاريجاني با طرح اين سوال كه آيا با تصويب اين گزارش از حمايت دولت‌هاي غربي و خصوصا امريكا كاسته و تشويق‌هاي آنان نسبت به اين رژيم كودك كش را كم شد؟ افزود: متاسفانه اينطور نيست و هنوز هر روز شاهد حمايت‌هاي فزاينده و بيش دولت‌هاي غربي و خصوصا امريكايي‌ها نسبت به اين رژيم غاصب و ظالم هستيم. رييس قوه قضاييه تصريح كرد: رژيم صهيونيستي با زرادخانه هسته‌اي مورد ملاطفت و حمايت نظامي و مالي است؛ اما جمهوري اسلامي با نداشتن سلاح‌هاي هسته‌اي و با اتهام صددرصد كذب تلاش براي تحصيل سلاح هسته‌اي متهم شد و بعد هم مورد تحريم‌هاي شديد قرار گرفت كه اين محكي براي سنجش حقوق بشر در دنياي امروز و خصوصا ادعاي امريكايي‌ها است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون