• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3754 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۵ اسفند

پيشخوان

سپاه پاسداران 2 نوع مين جديد را در رزمايش ديروز عملياتي كرد

سپاه پاسداران از 2 نوع مين جديد جهنده براي مقابله با اهداف هوايي و زميني استفاده كرده است. به گزارش فارس، نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در جريان رزمايش 3 روزه خود كه با نام پيامبر اعظم 11 در مناطق مختلف شرق و شمال شرق كشور (شهرهاي تربت جام، خواف و تايباد) برگزار شد، از دو نوع مين جديد استفاده كرده است. يكي از اين مين‌ها به نام «صاعقه» ضد اهداف پرنده به‌كار گرفته مي‌شود. اين مين جهنده با كنترل از راه دور مي‌تواند خساراتي به اهداف پرنده با ارتفاع پرواز كم (نظير بالگردهاي در ارتفاع پايين) وارد كند. مين ديگر نيز يك مين زميني جهنده با نام «سجّيل» است كه در ارتفاع 10 متري زمين منفجر شده و تركش‌هاي آن به صورت باراني بر روي هدف فرود مي‌آيد. رزمايش پيامبر اعظم11 روز گذشته به كار خود پايان داد. همچنين جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه از پايان يافتن رزمايش پيامبر اعظم(ص) 11 و دستيابي به تمامي اهداف از پيش تعيين شده خبر داد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني سپاه پاسداران، سردار سرتيپ پاسدار عبدالله عراقي، جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه در جمع خبرنگاران در منطقه عمومي رزمايش اعلام كرد: رزمايش پيامبر اعظم(ص) ۱۱ نيروي زميني سپاه كه با حضور يگان‌هاي مختلف اين نيرو اعم از قرارگاه ثامن‌الائمه(ع)، لشكر مردم پايه ۵ نصر و واحدهاي تخصصي توپخانه، زرهي، پهپاد، پدافند و هوانيروز از دوم اسفندماه با شليك راكت‌هاي پيشرفته و مدرن در كوير مركزي ايران آغاز شده بود از صبح ديروز در مرحله نهايي دنبال شد و با دستيابي به تمامي اهداف از پيش تعيين شده به پايان رسيد. وي با بيان اينكه سناريوي اين رزمايش براساس يك عمليات واقعي طرح‌ريزي شده بود، افزود: انجام عمليات دفاع سخت، اجراي آتش سنگين توپخانه، اجراي كمين و اقدام عليه خودروهاي انتحاري، انجام عمليات تعقيب هلي برن و پشتيباني هوايي توسط بالگرد از جمله اقدامات صورت گرفته در مرحله نهايي رزمايش پيامبر اعظم(ص) ۱۱ بود كه با موفقيت به انجام رسيد. سردار عراقي همچنين از آزمايش سلاح‌هاي جديد در اين رزمايش خبر داد و تصريح كرد: در پايان مرحله نهايي رزمايش پيامبر اعظم (ص) ۱۱ «مين جهنده ضد بالگرد صاعقه» و «مين ضد نفر سجيل» با موفقيت مورد آزمايش قرار گرفت. وي با اشاره به ويژگي‌هاي «مين جهنده ضد بالگرد صاعقه» گفت: اين سلاح قابليت پرتاب تا ارتفاع ۵۰۰ متر و انهدام انواع بالگرد و پرنده‌هاي دشمن را دارد.

 

از كتاب مقام معظم رهبري درباره فلسطين رونمايي شد
در مراسم اختتاميه ششمين كنفرانس بين‌المللي حمايت از انتفاضه فلسطين از مجموعه بيانات و مواضع مقام معظم رهبري درباره فلسطين رونمايي شد. به گزارش ايسنا در مراسم اختتاميه ششمين كنفرانس بين‌المللي در محل سالن اجلاس سران از مجموعه بيانات و مواضع آيت‌الله خامنه‌اي درباره فلسطين رونمايي شد. حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني، سيد رضا صالحي اميري، زهرا مصطفوي، محمد جواد ظريف، رمضان عبدالله و علي لاريجاني در مراسم رونمايي حضور داشتند.


تجليل از شش دهه فعاليت آيت‌الله هاشمي در كنفرانس انتفاضه فلسطين
در ششمين كنفرانس حمايت از انتفاضه فلسطين از تلاش‌هاي مرحوم آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني براي جهاد ملت فلسطين تجليل به عمل آمد. به گزارش ايسنا، در اين مراسم لوح يادبودي براي6 دهه فعاليت و تلاش آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني براي جهاد ملت فلسطين به فرزند ايشان محسن هاشمي اعطا شد.


دولت از شفاف‌سازي هزينه‌هاي انتخاباتي استقبال مي‌كند
معاون پارلماني رييس‌جمهور گفت: موضع دولت همواره بر اين بوده كه از شفافيت در هزينه‌هاي انتخاباتي استقبال مي‌كند هر چه هزينه‌هاي انتخاباتي شفاف‌تر باشد اعتماد مردم به منتخبين بيشتر خواهد شد. به گزارش فارس، حسينعلي اميري در حاشيه نشست هيات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: موضع دولت همواره بر اين بوده كه از شفافيت در هزينه‌هاي انتخاباتي استقبال مي‌كند هر چه هزينه‌هاي انتخاباتي شفاف‌تر باشد اعتماد مردم به منتخبين، نمايندگان مجلس و... بيشتر خواهد شد. وي در ادامه افزود: دولت قطعا اعتماد مردم به نظام جمهوري اسلامي و نهادهاي كشور را يكي از بزرگ‌ترين سرمايه‌هاي خود مي‌داند لذا دولت از هر گونه شفاف‌سازي استقبال مي‌كند. معاون پارلماني رييس‌جمهور تصريح كرد: در پيش‌نويس لايحه نظام جامع انتخاباتي كه اكنون در كميسيون سياسي و دفاعي دولت در حال بررسي است احكامي راجع به شفافيت هزينه‌هاي انتخاباتي پيش‌بيني كرده‌ايم و بنابراين اين موضوع اكنون در دستور كار است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون