• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3755 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۷ اسفند

ظریف در افتتاح نمایشگاه محیط زیست:

سیاست‌های نادرست منجر به بحران گردو غبار شد

شانزدهمين نمايشگاه محيط‌زيست روز گذشته با حضور ‌وزير امورخارجه،رييس سازمان حفاظت محيط‌زيست و جمعی از مسوولان افتتاح شد. وزير امور خارجه در اين مراسم گفت: سیاست‌های نادرست در منطقه منجر به بحران گرد و غبار و کم آبی شده است. در منطقه شاهد سیاست‌های غلطی بوده ایم که منجر به بیابانی شدن، بحران گرد و غبار و کم‌آبی شده است، جمهوری اسلامی ایران دست همکاری را به سمت همه همسایگان دراز می‌کند تا در یک برنامه مشترک بتوانیم آینده بهتری را برای فرزندان این منطقه فراهم کنیم و با خطراتی که نسل کنونی و آینده باید با آن مواجه می‌شوند، مقابله کنیم.  
‌جواد ظريف ادامه داد: این اقدام نه تنها یک ضرورت محیط زیستی است بلکه یک ضرورت سیاسی و امنیتی است و امیدوارم رهبران کشورها بتوانند از این آزمون تاریخی سربلند بیرون آیند. یکی از حوزه هایی که می‌تواند زمینه اعتماد‌سازی منطقه‌ای را فراهم کند و همه کشورهای منطقه بدون توجه به سیاست‌های‌شان به آن نیاز دارند همکاری در حوزه محیط زیست است. هیچ موضوعی به اندازه محیط زیست در این ادراک مشترک نقش محوری نداشته و در هیچ موضوعی به اندازه محیط زیست شاهد همکاری، همفکری و تشریک مساعی جامعه بین‌المللی در حوزه محیط زیست نیستیم.   در این مراسم معصومه ابتکار، رييس سازمان حفاظت محيط‌زيست هم با اشاره به تاثير برجام بر محيط‌زيست گفت: بعد از توافق برجام، فرصت همکاری‌ها و تبادلات بین‌المللی در حوزه محیط زیست فراهم شده است.  
محیط زیست مساله‌ای نیست که در سطح محلی و منطقه‌ای باقی بماند. امیدواریم سازمان ملل نیز برای کمک به ما گام‌های جدی بردارد تا نسبت به حل معضلاتی مثل پدیده گردوغبار که ناشی از تغییر اقلیم و ناامنی‌های منطقه است، اقداماتی صورت گیرد.  معاون حقوقی ريیس‌جمهور نيز در اين مراسم  از تقديم 9 لایحه زیست‌محیطی به مجلس در دولت یازدهم خبر داد.
مجيد انصاري گفت: کارنامه دولت یازدهم در زمینه محیط زیست کارنامه درخشانی است از جمله این اقدامات تقدیم 9 لایحه زیست محیطی به مجلس است.لوایحی مانند حفاظت از خاک، احیا و مرمت تالاب‌ها،‌حمایت از محیط‌بانان، ارزیابی زیست محیطی و قانون مربوط به حقوق حیوانات از حمله لوایحی است که در این دولت تقدیم مجلس شده است.  در اين برنامه، کیمیا علیزاده ‌از سوي مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز، به عنوان سفیر محیط زیست
معرفی شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون