• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3755 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۷ اسفند

چگونگي جريمه ديركردعدم ارسال فهرست مزد و حقوق به‌سازمان تامين اجتماعي

1- كليه كارفرمايان كارگاه‌هاي مشمول تامين اجتماعي مكلفند صورت مزد و حقوق بيمه‌شدگان كارگاه خويش و مربوط به هر ماه را حداكثر تا پايان آخرين روز ماه بعد به سازمان تامين اجتماعي ارسال نمايند. درصورتي كه كارفرمايان از تنظيم و ارسال فهرست مزد و حقوق بيمه‌شدگان به ترتيب مذكور خودداري كنند ملزم به پرداخت جريمه نقدي به ميزان 10 درصد همان ماه خواهند بود.
2- مابه‌التفاوت ليست‌هاي ارسالي كارفرما با بازرسي‌هاي انجام شده (كارگاهي و دفاتر قانوني) در ماه‌هايي كه كارفرما ليست را در مهلت مقرر ارسال داشته است مشمول جريمه عدم ارسال ليست نمي‌گردد. بديهي است چناچه كارفرما ليست برخي از ماه‌ها را خارج از مهلت مقرر قانوني و با تاخير ارسال نموده باشد منحصرا «جريمه تاخير ليست‌هاي ارسال شده محاسبه واخذ مي‌گردد
3- در مورد آن دسته از كارفرمايان كه بطور كلي از ارسال ليست كاركنان خود به سازمان امتناع يا برخي از ماه‌ها ليست ارسال نمي‌نمايند مشمول جريمه عدم ارسال ليست به ميزان حق بيمه همان ماه طبق بازرسي‌هاي انجام شده هستند.
4- آن دسته از پيمانكاراني كه ارسال ليست كاركنان شاغل در قرارداد در دوره اجراي پيمان مي‌نمايند مشمول جريمه عدم ارسال ليست نبوده ليكن در درماه‌هايي كه كارفرما ليست را خارج از مهلت مقرر ارسال داشته است مشمول جريمه عدم ارسال ليست به ميزان 10 درصد حق بيمه متعلقه
خواهد بود.
5- آن دسته از پيمانكاراني كه با وجود دارا بودن فعاليت به‌طوركلي دردوره اجراي پيمان از ارسال ليست كاركنان شاغل خودداري مي‌نمايند مشمول جريمه تاخير ارسال ليست به ميزان حق بيمه كل مبلغ ناخالص كاركرد خواهند بود.
اكبر روزبهاني،مديرعامل
موسسه حقوقي شميم عدالت كيميا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون