• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3167 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۸ بهمن

ذخاير ارزي بي‌نظير است


رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران با بيان اينكه 100 ميليارد دلار متعلق به ايران در برخي كشورها منجمد شده است، گفت: هم‌اكنون ذخاير ارزي ايران در موقعيت بي‌نظيري قرار دارد و تنها بايد مديريت شود.
يحيي آل‌اسحاق گفت: اقتصاد ايران به گونه‌اي است كه به ارز و درآمدهاي ارزي وابسته است و نقش ارز در تعادل اقتصاد ايران، نقش كاملا كليدي است؛ اين واقعيت موجود است؛ لذا قيمت ارز، مقدار آن و چگونگي برخورد با مبادلات ارزي در اقتصاد ايران نقش آفرين است؛ بنابراين اگر اين نقش را در تعادل اقتصادي قبول كنيم، عرضه، تقاضا، قيمت و مقدار ارز را مشخص مي‌كند.
رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران افزود: در اين ميان اگر بخواهيم نوسانات را كنترل كنيم، بايد بتوان شاخه عرضه و تقاضا را مديريت كرد. اين در حالي است كه هم‌اكنون كشور در يك محيط متلاطم نسبت به ارز قرار دارد كه البته اين محيط، به دلايل سياسي و اقتصادي ايجاد شده است، بنابراين مديريت عرضه و تقاضاي ارز، كار مهمي در حوزه تعادل اقتصادي كشور به شمار مي‌رود، اما مسووليت اصلي اين داستان با بانك مركزي است كه بتواند بر اساس سياست‌هاي خود، اين محيط را كنترل كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون