• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3167 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۸ بهمن

خبر كوتاه

خشكسالي در حال از بين بردن دشت‌هاي كشور است

معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا گفت: با بروز خشكسالي‌هاي اخير بسياري از دشت‌هاي كشور از جمله كرمان در حال از بين رفتن هستند، هرچند خشكسالي موجب شد نگرش ما نسبت به مديريت آب كشور اصلاح شود.
رحيم ميداني در دومين همايش ملي بازيافت آب در دانشگاه تهران افزود: ايران نزديك به 15 سال است كه در نقطه شكست در آمار آب قرار گرفته است.
وي با بيان اينكه احتمالا در بروز اين خشكسالي‌ها خيري نهفته است، ادامه داد: خشكسالي‌ها تلنگري بود كه ما را متوجه كند چگونه كشورمان را در شرايط حساس مديريت كنيم و چنانچه وضع به حال طبيعي برگشت، مغرور نشويم و بي رويه مصرف نكنيم و به ياد داشته باشيم كه كشور ما جزو كشورهاي كم آب جهان است. رييس دومين همايش ملي بازيافت آب ضمن اميدواري به تحولي كه در مديريت آب كشور ايجاد خواهد شد، گفت: رييس‌جمهوري، وزير نيرو و اعضاي شوراي عالي آب تاكيد دارند كه مديريت منابع آب كشور به صورت همه‌جانبه اداره و بهره‌وري و كيفيت آب نيز مدنظر گرفته شود. ميداني افزود: اينكه زاينده‌رود خشك مي‌شود و تقصير به گردن طبيعت انداخته مي‌شود، در حالي كه اين اتفاق به خاطر سوءمديريت است و بايد روش مديريت اصلاح شود كه در همين راستا سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور درصدد است توجه خاصي به مديريت آب شود. معاون وزير نيرو گفت: متخصصان از 20 سال گذشته هشدار داده بودند كه برداشت از آب‌هاي زيرزميني حد و اندازه دارد اما ما بدون برنامه برداشت كرديم و با فرونشست زمين متوجه اشتباه خود شديم و كسي باور نداشت به اين زودي با تنگنا روبه‌رو شويم.

افزايش سه برابري صادرات آبزيان

گلشاهي، مديركل دفتر توسعه بازار آبزيان گفت: قبلا ميزان صادرات محصولات شيلاتي به تركيه كمتر از 1000 تن بوده است كه با اين اقدام مي‌توان اميدوار بود صادرات آبزيان به ويژه ميگو و ماهيان خاوياري به سه برابر و حدود 3000 تن افزايش يابد. البته انتظار بازار بهتر را نيز داريم كه بستگي به تاجران ايراني و رفتار اقتصادي ترك‌ها دارد. وي تاكيد كرد: شركت‌هاي تاييد شده براي صادرات به تركيه بهتر است در حوزه توليد و صادرات هزينه‌هاي خود را تا حد ممكن كاهش دهند؛ به گونه‌اي كه با در اختيار گرفتن فرآيند توليد تا صادرات محصولات شيلاتي به اين هدف خود برسند.

`خودروهاي كم‌طرفدار

خودروهاي ام‌وي‌ام 110، ام‌وي‌ام 315 سدان، كيا پيكانتو، رنو داستر، رنو فلوئنس و رنو سفران كم‌فروش‌ترين خودروهاي سواري عرضه شده در بازار ايران هستند. به گزارش ايسنا، براساس ارزيابي صورت گرفته از وضعيت بازار خودروهاي سواري در شش ماهه نخست امسال، در گروه خودروهاي با سطح قيمتي كمتر از 25 ميليون تومان، خودروي ام‌وي‌ام 110 تنها 4/2 درصد سهم بازار اين گروه را در اختيار داشته است. در گروه خودروهاي با سطح قيمتي بين 25 تا 50 ميليون تومان نيز خودروي ام‌وي‌ام 315 سدان با كسب 4/0 درصد سهم بازار، كم‌فروش‌ترين خودرو در اين سطح قيمتي بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون