• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3764 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۸ اسفند

گفت‌وگوي «اعتماد» با سيدجلال حسيني، مدافع پرسپوليس

باشگاه درباره رضاييان تصميم مي‌گيرد

مهدي روزخوش

تيم فوتبال پرسپوليس در جريان هفته بيست و سوم ليگ برتر فوتبال ايران در برابر نفت تهران صف‌آرايي كرد و توانست با دو گل سروش رفيعي و مهدي طارمي مقابل شاگردان علي دايي به پيروزي برسند. البته شاگردان برانكو هنوز فاصله زيادي به كسب عنوان قهرماني دارند اما خيلي از كارشناسان معتقدند اختلاف 8 امتيازي پرسپوليس با تراكتورسازي كه در رده دوم جدول قرار دارد شانس اين تيم را براي قهرمان شدن بالا برده است. در همين ارتباط و براي بررسي وضعيت پرسپوليس با سيد جلال حسيني همكلام شديم تا از زبان كاپيتان پرسپوليس درباره وضعيت اين تيم و همين طور شرايط تيم ملي فوتبال ايران صحبت كنيم. نبايد فراموش كنيم تيم ملي فوتبال ايران در جريان دور برگشت مرحله گروهي مقدماتي جام جهاني 2018 روسيه بايد سوم فروردين ماه در دوحه به مصاف قطر برود.

 پرسپوليس در ديداري سخت برابر نفت تهران به پيروزي رسيد. اين ديدار را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

فكر مي‌كنم هر كسي بازي را ديده باشد قبول دارد كه ما برابر تيم قدرتمندي به پيروزي رسيديم. نفت يكي از تيم‌هاي خوب ايران است كه با علي دايي روند خوبي را در جدول طي كرده است. درست است كه اين تيم از نظر مالي شرايط مناسبي ندارد اما با هنرمندي علي دايي توانسته خيلي از تيم‌ها را شكست دهد و حتي به فينال جام حذفي برسد. بنابراين ما كار ساده‌اي مقابل نفت تهران نداشتيم. با برنامه‌ريزي‌اي كه از قبل انجام داده بوديم، توانستيم برنامه تاكتيكي خودمان را اجرايي كنيم و در نهايت به پيروزي برسيم. از كسب اين پيروزي و سه امتياز خوشحاليم و به آينده اميدوار خواهيم بود.


 در اين ديدار 5 بازيكن تيم‌تان به دلايل مختلف حضور نداشتند. خيلي‌ها پيش از اين انتقاد مي‌كردند و مي‌گفتند پرسپوليس نيمكت قدرتمندي ندارد اما در ديدار برابر نفت با وجود نبود 5 بازيكن نيمكت‌نشين‌تان عملكرد خيلي خوبي داشتند. نظرتان در اين باره چيست؟

ما نيمكت قدرتمندي داريم. همه بازيكناني كه در پرسپوليس بازي مي‌كنند از كيفيت خوبي برخوردار هستند. نمي‌دانم چرا برخي مي‌گويند كه ما بازيكنان نيمكت‌نشين خوبي نداريم. همه در بازي با نفت ديدند كه بازيكنان جايگزين چگونه با كيفيت بالا ظاهر شدند. البته اين را هم بايد بگويم بازي كردن در تيم بزرگي چون پرسپوليس براي برخي جوانان واقعا سخت است. برخي بازيكنان ما در ديدار برابر نفت براي نخستين بار بود كه پيراهن پرسپوليس را بر تن داشتند و مقابل هواداران از اول به عنوان بازيكن فيكس وارد زمين شدند. به هر حال اين بازيكنان مثل سامان نريمان جهان عملكرد خوب و راضي‌كننده‌اي داشتند.

 با اختلاف 8 امتيازي كه اين روزها پرسپوليس با تراكتورسازي دارد خيلي‌ها اين تيم را الان قهرمان ليگ مي‌دانند. آيا واقعا شما هم قبول داريد كه پرسپوليس شانس بالايي براي قهرماني دارد؟

اگر راستش را بخواهيد من شانس بالايي براي قهرماني تيم‌مان قايل نيستم. حريفاني مثل تراكتورسازي و استقلال از قدرت بالايي برخوردارند و هر لحظه كه اشتباه كنيم شايد صدر جدول را به راحتي از دست بدهيم. بنابراين نمي‌توانيم از الان بگوييم كه ما قهرمانيم. من پرسپوليس را شانس اول قهرماني نمي‌دانم و معتقدم تا زماني كه از نظر امتيازي مطمئن نشده‌ايم قهرمان هستيم نبايد از جنگيدن كوتاه بياييم و خودمان را قهرمان بناميم. بنابراين پرسپوليس هنوز قهرمان نشده است و بازي‌هاي سختي پيش روي ما باقي مانده است.

 در يكي از همين بازي‌هاي سخت‌تان روز پنجشنبه بايد به مصاف استقلال خوزستان برويد. اين ديدار را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

استقلال خوزستان در ليگ قهرمانان آسيا نشان داد كه نماينده شايسته‌اي براي فوتبال ايران است. عملكرد آنها در آسيا همه را غافلگير كرده است. البته ما مي‌دانيم اين تيم كه فصل گذشته به قهرماني رسيد، الان هم وضعيت بسيار خوبي دارد و قطعا ديدار سختي برابر آنها خواهيم داشت. طي هفته گذشته پس از پيروزي برابر نفت تهران تمرين‌هاي خوبي را انجام داديم و آماده بازي با استقلال خوزستان هستيم. اميدوارم در اين ديدار هم هواداران‌مان به ورزشگاه بيايند و ما را تشويق كنند تا بتوانيم با روحيه بالا مقابل اين تيم قرار بگيريم و به پيروزي برسيم.


 حاشيه اصلي اين روزهاي پرسپوليس بحث اخراج رامين رضاييان است. شما در مورد اين بازيكن چه نظري داريد؟ آيا از اخراج او حمايت مي‌كنيد؟
رامين رضاييان از نظر فني يكي از بازيكنان شاخص تيم ملي و پرسپوليس محسوب مي‌شود. او هر زماني كه در تيم ما بازي كرده تاثيرات مثبتي داشته و در بيشتر مواقع روي گل‌هايي كه به ثمر رسانده‌ايم، تاثير مستقيم داشته است. من نمي‌توانم درباره مسائل اخلاقي اين بازيكن صحبت كنم اما به هر حال يك اتفاقي رخ داده، كميته انضباطي و باشگاه موضوع را به‌طور رسمي پيگيري كرده است. من به عنوان كاپيتان تيم وظيفه خود مي‌دانستم تا درباره اين بازيكن با سرمربي تيم صحبت كنم اما مساله بازگشت او به تمرين‌ها، به باشگاه و تصميمات مديريت باشگاه برمي‌گردد. آن چيزي كه حايزاهميت است، اين است كه رامين رضاييان بازيكن پرسپوليس است و هميشه براي اين تيم مثمرثمر بوده است.

 تيم ملي فوتبال ايران در 3 فروردين ماه بايد به مصاف قطر برود. اما اين روزها كسي از اين ديدار حساس سخني به ميان نمي‌آورد. شرايط اين روزهاي تيم ملي را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

تيم‌ملي قطر از همين حالا مقدمات آماده‌سازي خودش را پيگيري مي‌كند و ما هم با هر سختي و كمبود امكاناتي كه بوده، دور رفت مقدماتي جام‌جهاني را با صدرنشيني در گروه به پايان برديم. آقاي تاج، زحمات زيادي كشيدند تا امكانات موردنياز تيم‌ملي فراهم شود. اميدوارم از اين پس همه دست به دست هم بدهند و امكانات موردنيازي كه براي آماده‌سازي تيم‌ملي نياز داريم را فراهم كنند. اميدوارم بتوانيم در ديدار مقابل قطر با حمايت همه، بازي خوبي انجام دهيم و سه امتياز ديگر به اندوخته‌هاي‌مان اضافه كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون