• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3764 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۸ اسفند

رييس فدراسيون هندبال انتخاب شد

رحيمي: سرمربي خارجي خواهد بود

مجمع انتخاباتي رياست فدراسيون هندبال به رياست محمدرضا داورزني در آكادمي ملي المپيك برگزار شد و عليرضا رحيمي با 34 راي از 41 راي ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان رييس فدراسيون هندبال انتخاب شد. حسن پور نيز 7 راي داشت.
در ابتدا، دبير مجمع اعلام كرد كاظم دلقندي از حضور در انتخابات انصراف داده است. با آغاز مجمع نيز حميد آقا علي نژاد، پاكدل، هادي خليلي، عباسي مقدم، ناصر قاسمي و ميترا نوري به نفع رحيمي كنار كشيدند. صادقي، ولي فرنام و شهداد مرتجي هم كناره‌گيري كردند. حميد مدني به نفع پورحسن كنار رفت و نجف‌پور هم در مجمع غايب بود. به اين ترتيب تعداد انصرافي‌ها و غايبين به 14نفر رسيد. پيش از اين نصيري و سعادتمند انصراف خود را اعلام كرده بودند. بنابراين تنها رحيمي و حسن‌پور براي پست رياست فدراسيون با يكديگر رقابت كردند كه در نهايت رحيمي با 34 راي رييس شد. اعضاي مجمع در پايان اختيار انتخاب بازرس و اعضا را به رييس فدراسيون و وزارتخانه دادند. شاهرخ شهنازي به عنوان نماينده كميته ملي المپيك در مجمع حاضر بود. محمدرضا رجبي، مهدي بيجاري و الناز قاسمي به عنوان نماينده ورزشكاران، عليرضا حبيبي به عنوان نماينده مربيان، مجيد كلاهدوزان به عنوان نماينده داوران و نماينده‌هاي باشگاه اراك و نفت و گاز گچساران نيز در اين مجمع حضور داشتند.
به دنبال باند بازي نيستم
عليرضا رحيمي پس از انتخاب به عنوان رييس فدراسيون هندبال گفت‌: با رايي كه مجمع به من داده‌، مسووليت من را بسيار سنگين كرده‌ تا خدمتگزار خوبي براي اعضاي مجمع، ورزش كشور به ويژه‌ هندبال باشم. وي درباره برنامه‌هاي آينده خود اظهار كرد: سعي مي‌كنم از حرف‌هاي كليشه‌اي پرهيز كنم. البته منطق و شخصيت هر فدراسيون، تقويم ورزشي است و من همه‌چيز را در تقويم ورزشي خواهم ديد و حرف‌هاي خود را در تقويم ورزشي بيان خواهم كرد. در حقيقت هر كاري كه بخواهيم انجام بدهيم بايد در تقويم ورزشي آن را بياوريم. ضمن اينكه هميشه سعي كرده‌ام حرف‌هاي كليشه‌اي نزنم تا شرمندگي‌اش براي من باشد. رحيمي همچنين در رابطه با سرمربي تيم‌ ‌ملي بزرگسالان هندبال و اينكه وضعيت مربي چه زماني مشخص خواهد شد، افزود: اتفاقاتي در هندبال و به ويژه‌ در تيم‌هاي ملي ما رخ داده است. من به جرات گفته‌ام كه در حال‌ حاضر بهترين تيم‌ ‌ملي را از زماني كه هندبال شكل گرفته است، داريم. من اين قول را مي‌دهم كه در آسيا جايگاه خيلي خوبي داشته باشيم. در گذشته اختلافاتي وجود داشت كه هم بزرگان به نظر من بايد نسبت به مصاحبه‌هايي كه ورزشكاران در خصوص آنها انجام داده‌اند گذشت كنند و هم ورزشكاران بايد احترام بزرگ‌تر خود را حفظ كنند. من سعي مي‌كنم تمام اين حواشي را جمع كنم تا تيم خوبي داشته باشيم. البته در رابطه با سرمربي تمام تلاش من بر اين است تا بهترين مربي دنيا را براي تيم‌ ‌ملي هندبال شناسايي كنم. قطعا اين مربي از خارج از كشور خواهد بود و نه داخلي. اين تيم به طور قطع نياز به مربي خارجي دارد. در حال‌ حاضر 10 تا 12 نفر از بهترين گلزنان دنيا متعلق به ايران هستند. رييس فدراسيون هندبال همچنين پيرامون اين پرسش كه در بازي‌هاي آسيايي 2010 تيم‌ ‌ملي هندبال ايران فيناليست شد، اما در بازي‌هاي آسيايي قبلي حذف شد. نظر شما در اين باره چيست؟ گفت‌: اجازه دهيد راجع‌ به آينده صحبت كنيم. من سعي مي‌كنم در فدراسيون از بهترين‌ها استفاده كنم و از كساني كه تخصص دارند بهره ببرم. دنبال باندبازي و اين گونه مسائل نيستم. قطعا تلاش خواهم كرد شايسته‌سالاري را در فدراسيون حكمفرما كنم.
استكي: با مربي مي‌توانيم به المپيك برسيم
بعد از انتخاب رحيمي به عنوان رييس فدراسيون هندبال، ‌الله‌كرم استكي، ملي‌پوش اين رشته اظهار كرد: من مطمئن هستم كه با حضور رحيمي در راس فدراسيون هندبال خيلي از حواشي‌ و ناهنجاري‌ها به اتمام مي‌رسد و هندبال دوباره شرايط ايده آل خود را پيدا خواهد كرد. هندبال به صاحب اصلي‌اش بازگشت. وي با بيان اينكه در آينده تمركز خود را روي تيم‌ ‌ملي هندبال معطوف خواهم كرد، گفت‌: تمام آرزويم اين است كه بتوانم به المپيك 2020 راه پيدا كنم و قطعا براي رسيدن به اين هدف از هيچ تلاشي كوتاهي نخواهم كرد. ما اين پتانسيل‌ را داريم. تنها نياز به يك مربي خوب داريم كه اميدوارم با حضور يك مربي خوب بتوانيم در المپيك 2020 نيز حضور داشته باشيم. استكي در پايان در پاسخ به اين پرسش كه آيا سال آينده در باشگاه‌هاي ايران بازي خواهيد كرد يا نه، خاطرنشان كرد: اگر ‌اسپانسر خوبي باشد به ايران باز مي‌گردم، زيرا معتقدم ليگ خودمان مهم‌تر از باشگاه‌هاي اروپا است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون