• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3766 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۱ اسفند

تحركات عجيب و تامل‌برانگيز محمود احمدي‌نژاد

به وقتش سيلي‌هاي پي در پي خواهد آمد

گروه سياسي|  احمدي‌نژاد بازيگر اصلي اين نمايش جديد است و هر چه مي‌گذرد، پررنگ بودن نقشش بيشتر مشخص مي‌شود. فقط كافي است رفتارها و حرف‌هاي او را در يك ماه گذشته دنبال كرد تا مشخص شود محمود احمدي‌نژاد در بازي جديد حلقه ساختمان ولنجك نقشي پر از تناقض را داراست. از بيانيه‌اي كه صادر كرد تا بگويد در انتخابات آينده از هيچ نامزدي حمايت نمي‌كند تا امروز كه دست بقايي را مي‌گيرد و با خود به بازار تهران مي‌برد و حرف‌هايي كه اين روزها بيان مي‌كند، به روحاني حمله مي‌كند و سوال‌هايي را از دولت روحاني مي‌پرسد كه پيش از اين درباره دولت خودش مطرح بوده است و پاسخي به آنها نداده است. محمود احمدي‌نژاد آخر هفته پركاري را پشت سر گذاشته است، يك سخنراني تند داشته و يك پيام تصويري ضبط و منتشر كرده است و پنجشنبه را هم همراه با حميد بقايي در بازار شلوغ تهران گذرانده است.
 سخنراني در جمع شوراهاي بازخواني خط امام
در آخرين صحبت‌هايي كه در جمع شوراهاي بازخواني خط امام(ره) از او منتشر شد گفته بود از هيچ شخصي در انتخابات حمايت نخواهد كرد حتي اگر نزديك‌ترين فرد به او باشد و از اعضاي آن جمع خواسته بود در صورتي كه مي‌خواهند وارد كار انتخاباتي شوند استعفا دهند. اكنون اما لحنش تغيير كرده و مي‌گويد نياز نيست استعفاي كتبي دهيد. به گزارش انتخاب، محمود احمدي‌نژاد، حميد بقايي را انساني مومن، پاكف ولايي و خط امامي خواند و گفت: اينكه رهبري عزيز فرمودند تو كانديدا نشو معني‌اش اين نيست كه من نسبت به انقلاب و وضعيت كشور بي‌تفاوت باشم و سكوت كنم. سكوت كنم كه كشور را دو دستي بدهند به امريكا؟! سكوت كنم تا مردم را له كنند؟! اكنون ديگر لحنش تندتر و گزنده‌تر از گذشته شده است و مشخص نيست منظورش از اين عدم سكوت چه خواهد بود. شايد بر خلاف بيانيه‌اي كه داده فضا را آماده حمايت از يك كانديدا مي‌كند، حمايتي كه به باور برخي معطل مشخص شدن تاييد صلاحيت‌ها در سال آينده است. رييس دولت سابق حرف‌هاي جديد ديگري هم بيان كرده است و از گروهي مي‌گويد كه آبان ماه مي‌خواستند به نام او وارد فعاليت‌هاي انتخاباتي شوند و دنبال جلب حمايتش بودند. او مي‌گويد: خودم فعلا و البته فعلا در مقوله انتخابات مستقيم وارد نمي‌شوم، ولي بقيه دوستان كه منعي ندارند. آبان ماه مي‌خواستند چند نفر را به نام ما در انتخابات پيش رو قالب كنند اما بنده از طراحي‌شان مطلع بودم. مي‌گفتند از اينها حمايت كن كه من پاسخ دادم هرگز از اينها حمايت نخواهم كرد، اما معتقدم شرايط امروز با آن زمان فرق كرده است. البته اين نظرات اصلا به معناي نقض حرف‌هاي گذشته نيست، بنده گفته بودم مستقيما وارد انتخابات نخواهم شد و از كسي حمايت نخواهم كرد اما هيچ كس نمي‌تواند در انتخابات و ساير مقاطع نسبت به سرنوشت ملت بي‌تفاوت و تماشاچي باشد و كشور را دو دستي تقديم دشمنان ملت كند. احمدي‌نژاد در ادامه صحبت‌هايش از جريان اصولگرا اعلام برائت مي‌كند، جرياني كه در سال 84 با حمايت آن توانست به پاستور راه پيدا كند و در تمام 8 سال رياستش بر دولت از حمايت بي‌چون و چراي آنها برخوردار بود و مي‌گويد: سكوت بنده ادامه نخواهد داشت و به اتهاماتي كه متوجه عملكرد دو دولت نهم و دهم شد پاسخ‌هاي كوبنده و پي در پي خواهم داد. ما با صدايي رسا و بلند مي‌گوييم به هيچ يك از دو جريان سياسي كشور وابستگي نداريم. اگر به گروه‌ها و شخصيت‌هاي سياسي وابسته باشيم نمي‌توانيم در جهت خواسته‌هاي مردم حركت كنيم. او در ادامه صحبت‌هايش از سيلي‌هاي پي در پي كه در راه است سخن مي‌گويد و اضافه مي‌كند: به فضل الهي، به وقتش سيلي‌هاي پي در پي خواهد آمد. خيال مي‌كنند ملت مرده است و كسي پيدا نمي‌شود جواب اينها را بدهد؟ چه كسي تو را اينقدر پر رو كرده كه راجع به ملت ايران اين طور حرف مي‌زني؟ انگار به ديوار سفت نخوردي! احمدي‌نژاد در پايان صحبت‌هايش اعلام مي‌كند سفرهاي استاني‌اش در نوروز ادامه خواهد داشت.
پيام تصويري عليه دولت روحاني
اين روزها فعاليت‌هاي محمود احمدي‌نژاد در فضاي مجازي هم زياد شده است. پس از پيوست به توييتر اكنون پيام تصويري مي‌دهد، كاري كه معمولا مخصوص چهره‌هاي سياسي است كه انتشار خبرها و عكس‌هاي‌شان در رسانه‌هاي رسمي ممنوع شده است اما به نظر مي‌رسد رييس دولت سابق مي‌خواهد حضور پررنگ‌تري در فضاي مجازي داشته باشد. پيام تصويري احمدي‌نژاد به موضعي بازمي‌گردد كه در اوايل تشكيل دولت حسن روحاني بيان شد اما مشخص نيست چرا او امروز و درست چند ماه مانده به انتخابات و پس از سه سال پاسخ آن حرف‌ها را مي‌دهد. رييس دولت نهم و دهم پس از سه سال به اين حرف روحاني كه خزانه خالي را تحويل گرفتيم واكنش نشان داده است و همان جمله‌اي را كه بقايي در مورد اين مساله بيان كرده است تكرار مي‌كند و مي‌گويد: تصور برخي از خزانه، خزانه دوره قاجار است. او از عملكرد دولت خود دفاع مي‌كند و اين حرف‌ها را اتهام مي‌خواند و مي‌گويد در سال 92 و زماني كه دولت را تحويل حسن روحاني داده است بيش از هزار و 600 ميليارد تومان در خزانه كشور موجود بوده است. احمدي‌نژاد در بخشي از پيام تصويري خود از جهش درآمد دولت حسن روحاني سخن مي‌گويد و آن را حاصل سه مساله مي‌داند و مي‌گويد: دولت قبل واگذاري‌هايي در اصل 44 داشته كه در دولت فعلي زمان پرداخت آنها فرا رسيده است و دولت پول آنها را دريافت كرده است. احمدي‌نژاد دليل دوم را اجرايي شدن قانون ماليات بر ارزش افزوده مي‌داند و دليل سوم را تغيير قيمت نرخ ارز. او در پايان سوالي را از دولت حسن روحاني مي‌پرسد كه در اين چند سال گذشته همواره از خودش پرسيده‌اند و او پاسخ مشخصي به اين سوال نداده است. محمود احمدي‌نژاد مي‌گويد: درآمد بي‌سابقه دولت هزينه چه چيزهايي شده است؟ اين در حالي است كه بسياري از كارشناسان معتقدند دولت نهم و دهم بالاترين درآمد را در تاريخ دولت‌هاي ايران داشته است ولي با اين وجود در دولت او نرخ رشد اقتصادي كشور منفي شد. با همه اينها او هرگز به اين انتقادات پاسخي نداد و امروز ترجيح مي‌دهد اين سوال‌ها را با انتقاد از دولت پاسخ دهد. رييس دولت سابق معتقد است مطرح شدن خالي بودن خزانه در آستانه مذاكرات هسته‌اي با هدف خاصي انجام شده و اين ادعا به ضرر منافع ملي كشور بوده است.
حميد بقايي: وزارت اطلاعات متن بازجويي‌هايم را منتشر كند
اطرافيانش مي‌گويند كه در هشت ماهي كه بازداشت بوده تفهيم اتهام نشده پس اتهامي متوجه او نيست و اكنون خودش مي‌گويد وزارت اطلاعات متن بازجويي و فيلم‌هايش را منتشر كند تا همه متوجه اصل ماجرا شوند. حميد بقايي مطمئن است كه تاييد صلاحيت مي‌شود. به گزارش ايلنا، حميد بقايي در پاسخ به اين پرسش كه ماجراي بازداشت ۲۲۵ روزه او چه بوده است، گفت: مطالب نادرستي در اين رابطه در برخي رسانه‌ها منتشر شده كه مصداق ضرب المثل معروف «هركس تنها به قاضي رود راضي برگردد» است. او ادامه داد: گفتني‌ها زياد است اما براي روشن شدن هرچه بهتر ماجرا پيشنهاد مي‌كنم چون پرونده در اختيار وزارت اطلاعات دولت تدبير و اميد بوده است، بدون هيچ‌گونه تفسيري، تمام اوراق و صفحات آن و حتي فيلم بازجويي‌ها، بي‌حذف و اضافه و با جزييات در سايت وزارت اطلاعات‌، خبرگزاري‌ها و روزنامه‌هاي زيرمجموعه دولت آقاي روحاني منتشر شود تا همگان از اصل ماجرا مطلع شوند. اين نامزد انتخابات رياست‌جمهوري در پاسخ به اين پرسش كه چقدر احتمال مي‌دهد تاييد صلاحيت شود، گفت: در پاسخ به اين سوال بايد بگويم 100 درصد. بنده مساله‌اي در اين رابطه نمي‌بينم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون