• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3766 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۱ اسفند

پيشخوان

امام جمعه موقت تهران:
اقتصاد، اخلاق و فرهنگ دغدغه‌هاي رهبري است

خطيب نماز جمعه تهران با تشريح برخي وظايف رهبري و وظايف مجلس خبرگان گفت: رهبري هجمه و تهديدهاي دشمن را نمي‌پذيرد؛ ضمن آنكه اكنون «اقتصاد، اخلاق، فرهنگ و علم» از دغدغه‌هاي رهبر معظم انقلاب است. به گزارش ايرنا، آيت‌الله محمد امامي كاشاني در خطبه دوم نماز جمعه تهران، وظيفه مهم مجلس خبرگان را «كشف ولي امر» بيان كرد و گفت: همه رشدها و عظمت‌هايي كه در دوران چند دهه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي رخ داد در سايه ولايت فقيه و از اسلام و شريعت به ما مي‌رسد. وي به ديدار اعضاي مجلس خبرگان رهبري با رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و افزود: دغدغه‌هاي ايشان براي ملت «اقتصاد، اخلاق، فرهنگ و علم» است؛ همه اينها را كسي بايد رهبري كند كه لياقت داشته باشد. خطيب جمعه تهران گفت: ولي امر فرهنگ اصيل اسلام را احيا و در برابر هجمه‌هاي دشمنان مقابله مي‌كند و نمي‌پذيرد كه مردم هجوم دشمن و تهديدهاي دشمن را بپذيرند و در برابر دشمن انفعال داشته باشند زيرا ما قدرت ديني و فرهنگي داريم. خطيب نماز جمعه تهران با يادآوري فرمايشات رهبر معظم انقلاب در ديدار اعضاي خبرگان رهبري اضافه كرد: از ديگر دغدغه‌هاي ايشان «مشكلات مردم، فرهنگ جامعه و جوانان، معيشت مردم، اشتغال جوانان و مساله اقتصاد» است. وي ادامه داد: همين نكته‌هايي كه ايشان فرمودند؛ اقتصاد مقاومتي است كه در سفره‌ها بيايد؛ يعني عينيت داشته باشد و به برنامه‌هاي درازمدت قناعت نشود؛ در واقع بايد سرعت داده شود تا در زندگي خود اشتغال و رونقي را ببينند. آيت‌الله امامي كاشاني افزود: ‌بنابراين مجلس خبرگان پاسدار اين حقيقت است و اميدواريم كه ان‌شاء‌الله خداوند وجود مبارك رهبر عزيزمان را تا ظهور حضرت ولي‌عصر (عج) حفظ كند.

 

سخنگوي دولت:
دولت پيگير كانال‌هاي تلگرامي شايعه‌ساز است

سخنگوي دولت گفت: دستور معاون اول رييس‌جمهور براي برخورد با شايعه پراكني‌ها عليه دولت در كانال‌هاي تلگرامي در حال پيگيري است. به گزارش ايسنا، محمد باقر نوبخت با اشاره به دستور اسحاق جهانگيري به وزارت اطلاعات براي شناسايي و برخورد با عوامل ايجاد شايعه عليه دولت در كانال‌هاي تلگرامي اظهار كرد: مطلع هستم كه اين دستور در حال پيگيري است، اما اطلاع دقيقي ندارم كه اين رسيدگي در چه مرحله‌اي قرار دارد. وي در پاسخ به اين پرسش كه به نظر شما دليل ايجاد اين شايعات و تخريب‌ها عليه دولت چيست، اظهار كرد: عده‌اي علاقه‌مند نيستند كه خدمات دولت آنطور كه هست به مردم منتقل شود. پس تلاش مي‌كنند در پايان دوره دولت يازدهم، با ايجاد ابهام و سوال‌افكني و حتي ايجاد انحراف ذهني افراد، اين خدمات را مخدوش كنند. نوبخت در پايان گفت: اين اقدامات خلاف قانون است پس بايد به آن رسيدگي شود.

 

وزير كشور:
به عنوان حاكمان جامعه بايد اميد را به مردم هديه دهيم

گروه سياسي| وزير كشور، انتخابات را مهم‌ترين بخش نشاط سياسي نظام جمهوري اسلامي مي‌داند و مي‌گويد: امنيت و نشاط سياسي به عنوان 2 مساله شاخص در ايران اسلامي است كه مي‌توان آنها را بالاي دست گرفت. رحماني فضلي افزود: به عنوان حاكمان جامعه بايد عزت نفس مردم را تقويت و اميد و نشاط را به آنان هديه دهيم، همان‌طور كه امام راحل با اعتماد به مردم انقلاب را پيروز و جامعه را متحول كرد. به گزارش ايرنا، عبدالرضا رحماني فضلي اضافه كرد: براي زنده نگه داشتن اعتقادها در جامعه بايد عزت نفس و فكر توانستن در مردم تقويت شود. رحماني فضلي با اشاره به در پيش بودن انتخابات دوازدهمين دوره رياست‌جمهوري و پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا در 29 ارديبهشت ماه سال آينده، گفت: مهم‌ترين بخش از نشاط سياسي در نظام جمهوري اسلامي انتخابات است. وزير كشور افزود: امنيت و نشاط سياسي به عنوان 2 مساله شاخص در ايران اسلامي است كه مي‌توان آنها را بالاي دست گرفت. رحماني فضلي تاكيد كرد: مي‌توان انتخابات پيش رو را به انسجام، استحكام، وحدت و نشاط سياسي تبديل و با انتخاب اعضاي شوراها و رييس‌جمهوري با راي بالا به دشمن نشان داد مردم همچنان پاي كار هستند.  عبدالرضا رحماني فضلي همچنين در حاشيه بازديد از ستاد انتخابات استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: همه تمهيدات قانوني برگزاري انتخابات در بخش انتخابات رياست‌جمهوري، شوراهاي شهر و روستا و ميان دوره‌اي مجلس پيش‌بيني شده است. او گفت: 200 ميليون برگ تعرفه براي برگزاري انتخابات 29 ارديبهشت سال آينده آماده شده است كه تحت شرايط ويژه‌اي نگهداري و به حوزه‌ها ارسال مي‌شود. رحماني فضلي ادامه داد: مجلس شوراي اسلامي كار نظارت بر پنجمين دوره انتخابات شوراهاي شهر روستا و شوراي نگهبان نيز كار نظارت بر انتخابات دوازدهمين دوره رياست‌جمهوري و انتخابات ميان دوره‌اي مجلس (در چهار حوزه) را عهده‌دار هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون