• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3771 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۶ اسفند

ييلديريم: منتظر عذرخواهي هلند هستيم

نخست‌وزير تركيه با تداوم مناقشه ميان كشورش با هلند بر سر ممنوع كردن تجمع‌هاي انتخاباتي وزيران دولت تركيه خواهان عذرخواهي هلند از بابت اعمال اين ممنوعيت شد. به گزارش ايسنا، به نقل از روزنامه صباح، مناقشه ميان تركيه و هلند روز شنبه گذشته بعد از آن بالا گرفت كه مولود چاووش‌اوغلو، وزير امور خارجه تركيه اجازه برپايي تجمع انتخاباتي در شهر روتردام هلند در حمايت از اصلاحات قانون اساسي تركيه و راي مثبت به اين اصلاحات در همه‌پرسي را پيدا نكرده و مقامات هلند به هواپيماي حامل وي اجازه فرود آمدن در خاك كشورشان را ندادند. پس از آن نيز اخراج فاطمه بتول سايان، وزير امور اجتماعي و خانواده دولت تركيه از هلند تحت اسكورت پليس وجلوگيري از ورود وي به كنسولگري تركيه در شهر روتردام به اختلافات پيش آمده ميان دو كشور دامن زد.
بنعالي ييلديريم، نخست‌وزير تركيه روز سه شنبه گفت: بايد هلند عذرخواهي كند. اين در حالي است كه مقامات هلند به شهروندان معترض تركيه‌اي در شهر روتردام با استفاده از باتوم، سگ و ماشين‌هاي آب پاش حمله كردند. اين اتفاقات موجب انتقادهاي شديد آنكارا و ارسال يادداشت‌هاي اعتراضي ديپلماتيك به هلند شد. وي تاكيد كرد: بايد هلند از حقوق معترضان تركيه‌اي كه قرباني حملات شده و در معرض خشونت قرار گرفتند، حمايت كند. ييلديريم همچنين به شرح چندين گفت‌وگوي تلفني خود در اوايل روز يكشنبه با مارك روت، نخست‌وزير هلند در ارتباط با اين مناقشه‌ها پرداخت. وي اظهار داشت كه به مارك روت تصريح كرده اتفاقاتي كه رخ داد «اشتباه» بودند و بايد اصلاح شوند.
نخست‌وزير تركيه گفت كه همتاي هلندي وي نيز در اين ارتباط به او توضيحاتي را ارايه كرده است. ييلديريم تاكيد كرد: او صدايش را بلند كرد و ما هم صداي‌مان را بالا برديم. وي ادامه داد كه سفير تركيه در هلند در حال حاضر در كشور تركيه به سر مي‌برد و فعلا موضوع بازگشت
وي مطرح نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون