• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3771 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۶ اسفند

اخبار روز

همكاري تجاري تهران - مسكو به 10 ميليارد دلار خواهد رسيد
سفير ايران در روسيه با بيان اينكه در سفر روحاني به مسكو چند سند همكاري ميان دو كشور امضا خواهد شد، گفت: سطح روابط تجاري تهران - مسكو طي دو تا سه سال آينده به 10 ميليارد دلار خواهد رسيد. به گزارش ايسنا،  مهدي سنايي سفير ايران در روسيه روز سه‌شنبه در ميزگردي در آژانس اطلاعات بين‌الملل روسيا سگودينا گفت: رشد 80 درصدي روبط تجاري ايران و روسيه در سال گذشته در مقايسه با ديگر كشورها در بالاترين سطح قرار دارد. انتظار دارم كه اين روند ادامه پيدا كند و ما به سطح قابل توجه 10 ميليارد دلار در دو تا سه سال آينده خواهيم رسيد. بر اساس آمارهاي دپارتمان آسيايي وزارت خارجه روسيه روابط تجاري دو جانبه ميان تهران و مسكو در سال 2016 رشد قابل توجه 80 درصدي داشت و به بيش از دو ميليارد دلار رسيد. دو كشور در زمينه‌هاي مختلف، از جمله دفاعي، انرژي و كشاورزي همكاري دارند. سنايي به رايزني‌هاي ايران و روسيه درباره اتحاديه اقتصادي اوراسيا  اشاره و ابراز اميدواري كرد كه يك منطقه آزاد تجاري ميان ايران و اتحاديه اقتصادي اوراسيا ايجاد شود كه به تقويت روابط اقتصادي تهران-مسكو منجر خواهد شد. اتحاديه اقتصادي اوراسيا يك نهاد سياسي و اقتصادي منطقه‌اي است كه ژانويه سال 2015 كار خود را به‌طور رسمي آغاز كرد و هدف آن ايجاد بازار مشتركي بزرگ در ميان كشورهاي عضو اين اتحاديه است.


خالد الجارالله: به ميانجي‌گري ميان ايران و عربستان خوش‌بين هستيم

معاون وزيرخارجه كويت گفت: كويت براي از بين بردن تنش ميان ايران و كشورهاي عربي تلاش زيادي مي‌كند و سفر اخير روحاني به كويت مثبت و موفقيت‌آميز بود. به گزارش ايسنا، خالد الجارالله، معاون وزير خارجه كويت در گفت‌وگو با روزنامه الاهرام گفت: كويت براي از بين بردن تنش ميان ايران و كشورهاي عربي و ايجاد روابط خوب بين آنان تلاش زيادي مي‌كند و اين تلاش‌ها متداوم و بدون وقفه است.  وي در پاسخ به اينكه آيا اين تلاش‌ها و ميانجيگري‌ها اميدواركننده است؟ گفت: حقيقتا ما به ميانجيگري خوشبين هستيم و همچنين اميدواريم با اين ميانجيگري خدمت بزرگي به امت خود كرده باشيم. ما مي‌توانيم اختلافات كشورهاي عربي را از بين ببريم. اما در رابطه با ايران همه مي‌دانند كه تماس‌هايي بين ايران و كويت صورت گرفت، همچنين وزير خارجه كويت از طرف امير كويت و به نمايندگي كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس به ايران سفر كرد و نامه‌اي تحويل مقامات آنان داد و اين سفر تلاش كويت براي ايجاد روابط خوب بين ايران و كشورهاي حاشيه خليج فارس را نشان مي‌دهد و محتواي نامه اين بود كه كشورهاي عربي با ايران گفت‌وگو كنند و مهم‌ترين موضوعات اين گفت‌وگو عدم دخالت در امور داخلي كشورها، احترام به حاكميت كشورها و اينكه هيچ كشوري از تفرقه‌گرايي‌ها حمايت نكند.  وي در پاسخ به اينكه آيا از طرف ايران پاسخي دريافت كرده‌ايد؟ گفت: حسن روحاني، رييس‌جمهور ايران اخيرا به كشورمان سفر كرد و مي‌توانم بگويم كه اين سفر مثبت و موفقيت‌آميز بود و درباره مضمون محتواي نامه گفت‌وگو شد و در مورد موضوعات و شروط گفت‌وگو نيز ايران پاسخ داد و به ما وعده دادند با يك نامه خطي پاسخ ما را بدهند تا گام‌هاي بيشتري براي رسيدن به اين گفت‌وگو‌برداريم.


بيش از ۹۰ كشته و زخمي
در انفجار در بزرگ‌ترين مجتمع قضايي سوريه

منابع رسانه‌اي در سوريه از انفجار در يكي از ساختمان‌هاي اصلي وزارت دادگستري اين كشور خبر دادند. همچنين منابع محلي از وقوع انفجار ديگر در منطقه الربوه دمشق خبر دادند. به گزارش ايسنا،  انفجار در ساختمان موسوم به «كاخ العدلي» در منطقه الحميديه دمشق روي داده و ده‌ها كشته و زخمي بر جاي گذاشته است. بنابر اعلام تلويزيون سوريه انفجار توسط يك عامل انتحاري در داخل ساختمان رخ داده و ۳۱ كشته و ۶۰ زخمي برجاي گذاشته است. گفته شده كه يك عامل انتحاري ديگر نيز وارد ساختمان مذكور شده اما پيش از اينكه بتواند بمب همراه خود را منفجر كند، كشته شده و بسته انفجاري همراه او خنثي شده است. كاخ العدلي، در سال ۱۹۴۹ ساخته شده و سال‌ها مقر اصلي وزارت دادگستري سوريه بوده است اما امروزه كادر اداري اين وزارتخانه در مقر آن در منطقه المزه دمشق حضور دارند و از كاخ العدلي به عنوان بزرگ‌ترين مجتمع قضايي سوريه براي برگزاري جلسات دادگاه‌هاي مختلف استفاده مي‌شود. شمار مراجعه‌كنندگان به اين ساختمان روزانه به ۲۵ هزار تن مي‌رسد. از سوي ديگر منابع اعلام كردند انفجار ديگري در منطقه الربوه دمشق رخ داده است. خبرگزاري سوريه گزارش داد كه در انفجار انتحاري در يكي از رستوران‌ها در منطقه الربوه در غرب دمشق، چندين تن كشته و زخمي شدند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون