• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3774 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۵ فروردين

عددنوشت

‌تخفيف براي رونق ترانشيب
مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي‌ از اعمال تخفيف پنجاه درصدي هزينه‌هاي ترانشيب‌كالا بين بندر شهيدرجايي و بنادر كوچك كشور خبر داد. محمد سعيدنژاد در حاشيه اين بازديد لايروبي حوضچه بندر جاسك و استقرار شناور ناجي را از جمله اقدامات مطلوب سازمان بنادر در راستاي رونق تجارت دريايي اين شهرستان ساحلي دانست. مديرعامل سازمان بنادر ودريانوردي با اشاره به شعار سال ٩٦ به عنوان اقتصاد مقاومتي توليد واشتغال، گفت: پيرو منويات مقام معظم رهبري، اين سازمان در بعد اشتغال براي رونق معيشت ساحل‌نشينان توسعه دريا محوررادر دستور كار قرارداده تابتواند همچون گذشته فعاليت‌هاي توسعه سواحل مكران رابا شتاب بيشتري تداوم بخشد. سعيد نژاد توسعه گردشگري دريايي را به عنوان يكي ديگر از برنامه‌هاي مهم سازماني براي ايجاد اشتغال پايدار برشمرد و اظهارداشت: در منطقه شرق هرمزگان جاذبه‌هاي گردشگري زيبايي همچون تالاب آذيني و... وجود دارد.


تعداد پروازهاي نوروزي
وزارت راه و شهرسازي آمار پروازهاي صورت گرفته از ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۵ تا ۱۲ فروردين‌ماه ۱۳۹۶ را منتشر كرده كه براين اساس تعداد پروازهاي صورت گرفته در فرودگاه‌هاي داخلي از ۲۵ هزار و ۵۰۰ پرواز عبور كرده است. براين اساس در طول اين روزها در تمام فرودگاه‌هاي داخلي فعال در كشور
۲۵ هزار و ۵۴۹ پرواز به ثبت رسيده است كه نشان از رشد ۱۴درصدي پروازها در نشست و برخاست دارد. براين اساس فرودگاه مهرآباد تهران مانند سال‌هاي گذشته با انجام ۶۸۵۲ پرواز و جابه‌جايي ۸۳۰ هزار و ۴۲۳ مسافر فعال‌ترين فرودگاه بوده است كه البته نسبت به مدت مشابه سال گذشته نيز توانسته رشدي ۱۵ درصدي را به ثبت برساند. بعد از فرودگاه مهرآباد، فرودگاه شهيد هاشمي‌نژاد مشهد قرار گرفته كه در آن ۳۶۲۶ پرواز انجام شده كه حاكي از رشد ۱۷ درصدي در قياس با مدت مشابه سال گذشته بوده است. فرودگاه امام‌خميني (ره) نيز كه تنها در حوزه پروازهاي بين‌المللي فعاليت دارد توانسته آمار قابل توجهي از خود به ثبت برساند و با رشدي ۱۴ درصدي در قياس با مدت مشابه سال قبل ۳۹۱۳ پرواز را مديريت كند.

كاربران اينترنت ايراني
 آمارهاي رسمي گوياي آن است كه بخش قابل‌توجهي از ايرانيان براي دسترسي به اينترنت از تلفن همراه بهره مي‌گيرند و بدين‌ترتيب بيش از ۲۷ ميليون كاربر اينترنت موبايل در ايران وجود دارد. اگرچه آمارهاي ۱۲ ماهه‌اي كه وضعيت ارتباطي ايران در بخش‌هاي مختلف را نشان مي‌دهد هنوز منتشر نشده اما آمارهاي ۹ ماهه سال گذشته گوياي اين نكته است كه در زمينه اينترنت تعداد مشتركان پهن باند سيار بيش از ۲۷ ميليون و ۱۷۰ هزار و ۶۱۹ نفر بوده و تعداد مشتركان پهن‌بند ثابت به بيش از ۹ ميليون و ۳۱۸ هزار و ۹۴۳ كاربر رسيده است. اما در حوزه ارتباطات موبايلي همچنان حدود نيمي از سيم‌كارت‌هاي كشور در حالت بلا استفاده و غيرفعال قرار دارند.

كاهش تصادفات جاده‌اي
سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي با بيان اينكه در تعطيلات ايام نوروز با افزايش ۱۱ درصدي سفر در سطح جاده‌هاي كشور مواجه شديم، گفت: با وجود افزايش تعداد سفر، ميزان تصادفات جاده‌اي تا ۸ درصد كاهش پيدا كرد. عبدالهاشم حسن‌نيا با بيان اينكه در طول ايام تعطيلات نوروز ۹۶ نسبت به سال گذشته ميزان سفر در كشور تا ۱۱ درصد افزايش پيدا كرد اظهار داشت: بيشترين آمار سفر مربوط به هفتم فروردين ماه است. توزيع سفرهاي نوروزي امسال از بيست و ششم اسفند سال گذشته شروع شد و مي‌توان گفت عمده مسافران روز گذشته به سفر نوروزي خود پايان دادند و امروز هم پيش‌بيني مي‌كنيم با ترافيك برگشت مسافران نوروزي مواجه شويم. وي با اشاره به استان‌هايي كه بيشترين مسافر را پذيرا بودند گفت: استان‌هاي مازندران، گيلان و خراسان رضوي بيشترين تعداد مسافر در ايام نوروز را داشتند. از ديگر نكات قابل توجه سفرهاي نوروزي امسال اين بود كه طول سفر كاهش پيدا كرد و طول سفرهاي جاده‌اي چيزي حدود ۵۰۰ الي ۶۰۰ كيلومتر بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون