• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3774 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۵ فروردين

خبر كوتاه

احتمال برف در هشت استان و آبگرفتگي در پنج استان
سازمان هواشناسي كشور با صدور اخطاريه‌اي از بارش برف در ارتفاعات و نقاط سردسير هشت استان كشور خبر داد. همچنين در پنج استان احتمال آبگرفتگي وجود دارد. در اطلاعيه اين سازمان آمده بارش باران، آبگرفتگي معابر عمومي، احتمال سيلابي شدن رودخانه‌ها، مسيل‌ها و لغزندگي جاده‌ها و همچنين بارش برف در مناطق سردسير شمال غرب و ارتفاعات البرز و شمال‌شرق محتمل است. همچنين احتمال بارش برف در مناطق سردسير و مرتفع خراسان شمالي و خراسان رضوي، ارتفاعات البرز در استان‌هاي تهران، البرز، قزوين، گيلان، مازندران، گلستان، سمنان و آبگرفتگي معابر عمومي و احتمال سيلابي شدن رودخانه‌ها و مسيل‌ها در برخي نقاط استان‌هاي مركزي، نيمه شمالي اصفهان، كرمانشاه، غرب همدان و شمال خراسان جنوبي وجود دارد.  روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه در پاره‌اي نقاط هرمزگان، سيستان و بلوچستان، خراسان جنوبي، كرمان و يزد وزش باد شديد همراه با گرد و خاك پيش‌بيني مي‌شود كه روز چهارشنبه بر شدت باد و گرد و خاك در مناطقي از سيستان و بلوچستان افزوده خواهد شد.  احد وظيفه، ‌مديركل پيش‌بيني سازمان هواشناسي از افزايش دماي هوا در شهرهاي كشور خبر داد و به «اعتماد» گفت: آنچه شاهد بوديم كاهش هشت درجه‌اي دما در تهران بود كه در روزهاي آينده به افزايش دما تبديل خواهد شد. در حال حاضر در غرب كشور، ‌جبهه سردي روي عراق داريم كه از كشور خارج مي‌شود. براي تهران انتظار سيلاب و كاهش دما در روزهاي آينده نداريم.  او همچنين افزود: تا روز جمعه هوا گرم‌تر خواهد شد، ‌سامانه ديگري در جمعه وارد كشور مي‌شود كه انتظار بارش قوي هم از آن نداريم. بارش‌هاي روز سه‌شنبه به دامنه‌هاي شرقي البرز، ‌خراسان رضوي و شمالي محدود مي‌شود. همچنين موجي سه‌شنبه عبور مي‌كند، وزش باد شديدي را در جنوب شرق كشور داريم كه آن‌هم در اندازه گذر كردن جبهه هواست.  توفان شديد شن و گردباد روز گذشته اهالي ريگان را خانه‌نشين كرد. به گفته فرماندار ريگان، بروز توفان شن و غلظت ريزگردها از صبح دوشنبه 20 نفر از مبتلايان به مشكلات تنفسي را دوباره راهي بيمارستان كرد. همچنين ديد در محور ريگان به سمت چابهار كاهش يافته و تردد در اين محور را با كندي مواجه كرده است.


ابزار حل مشكلات جوانان در اختيار وزارت ورزش و جوانان نيست
ايسنا | وزير ورزش و جوانان گفت: مشكلات مربوط به جوانان شامل مسكن، اشتغال، تحصيل، ازدواج و پر كردن اوقات فراغت مي‌شود كه پرداختن به آنها نيازمند يك عزم و اراده عمومي است و ابزار و اقتدار آن در اختيار وزارت ورزش و جوانان نيست. اگر همكاري و همراهي وزارتخانه‌هاي اقتصادي را در زمينه اشتغال نداشته باشيم، نمي‌توانيم كاري در جهت كاهش مشكل اشتغال جوانان انجام دهيم.
در حال حاضر وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان نقش رصدكننده، برنامه‌ريز و ايجادكننده همگرايي بين دستگاه‌هاي مختلف را برعهده دارد. بنابراين جايگاه اجرايي و عملياتي ندارد.


4 هزار بيمار اوتيسم در تهران
مهر| معاون توانبخشي بهزيستي استان تهران گفت: پيش‌بيني مي‌شود در استان تهران 4 هزار نفر به بيماري اوتيسم مبتلا باشند. بيماري اوتيسم كه روز 13 فروردين سالگرد حمايت از مبتلايان آن در سراسر جهان برگزار شد، بيماري خوددرماندگي است كه مداوا و علت ابتلاي قطعي نداشته و خانواده بيمار مبتلا در طول دوران حيات بيمار دچار مرارت‌هاي فراوان مي‌شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون