• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3778 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۰ فروردين

توصيه مقتدي صدر به بشار اسد

براي نجات سوريه از قدرت كناره‌گيري كن

گروه جهان| بعد از وقوع حمله شيميايي در خان شيخون سوريه كه منجر به كشته و زخمي شدن شماري از غيرنظاميان سوري شد، امريكا بدون شناسايي عاملان اين حمله دولت سوريه را به دست داشتن در اين حادثه متهم كرد و در اقدامي عجولانه پايگاه نظامي الشعيرات ارتش سوريه را هدف قرار داد. اقدام نظامي امريكا عليه سوريه با واكنش‌هاي مثبت شركاي منطقه‌اي امريكا و مخالفت ايران و روسيه مواجه شده است، در همين راستا «مقتدي صدر»، رييس جريان صدر عراق با صدور بيانيه‌اي به «دونالد ترامپ»، رييس‌جمهور امريكا توصيه كرد كه در مواضع و تصميم‌هايش زياده‌روي و اغراق نكند زيرا اين مساله هم براي امريكا زيانبار است و هم براي جامعه جهاني.
 شبكه خبري سومريه نيوز گزارش داد مقتدي صدر همچنين تاكيد كرده كه ترامپ وارد كشتار جديدي در منطقه نشود كه همه تاوان آن را بپردازند و سوريه را به ويتنام جديدي در منطقه تبديل نكند. رييس جريان صدر تاكيد كرد كه بعيد نيست تصميم ترامپ براي اقدام نظامي عليه سوريه به نوعي چراغ سبز براي نفوذ گروهك تروريستي داعش در مناطق ديگر سوريه باشد و افزود: امريكا معمولا حامي تروريسم است، اگر اين كشور مي‌خواهد حامي صلح باشد بايد از گفت‌وگو حمايت كند و مردم جهان را در همه مناطق از فلسطين گرفته تا بحرين و ميانمار نجات دهد. مقتدي صدر اعلام كرده كه دخالت نظامي امريكا در سوريه نتيجه‌بخش نخواهد بود زيرا با وجود اينكه اين كشور ادعا مي‌كند داعش را در عراق مورد هدف قرار داده اما حضور نظامي امريكا در عراق ثمربخش نبوده است و اقدامات اينچنيني فقط منطقه را به درگيري‌هاي بيشتر سوق مي‌دهد.
 مقتدي صدر همچنين از همه گروه‌هايي كه در سوريه حضور نظامي دارند خواست از اين كشور خارج شوند و اجازه دهند كه مردم سوريه زمام امور را در دست گرفته و سرنوشت خود را تعيين كنند زيرا در غير اين صورت سوريه به ويرانه‌اي تبديل خواهد شد و تروريسم و اشغالگري تنها برنده اين جريان خواهند بود. وي همچنين به «بشار اسد»، رييس‌جمهور سوريه پيشنهاد داده كه براي دور كردن سوريه از جنگ‌ و تروريسم بهتر است كه كناره‌گيري كند. صدر گفت: بهتر است اسد براي نجات سوريه عزيز از قدرت كنار برود و كنترل كشور را به طرف‌هاي ملي سوريه كه توانايي مقابله با تروريسم را دارند، بدهد و به اين ترتيب پيش از آنكه دير شود موضعي تاريخي و قهرمانانه در تاريخ براي
 خود ثبت كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون