• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3782 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۶ فروردين

خبر

آمار دقيقي از خانه‌هاي خالي در تهران نداريم
رييس اتحاديه مشاوران املاك با تاكيد بر اينكه آمار دقيقي از شمار خانه‌هاي خالي از سكنه در تهران وجود ندارد، گفت: اگر دولت و مجلس سياست‌هاي پولي و بانكي را پارسال اصلاح مي‌كردند مسكن در سال ۹۵ وارد رونق مي‌شد. حسام عقبايي، در پاسخ به اين سوال كه اين روزها اظهارات مختلفي از وجود خانه‌هاي خالي از سكنه عنوان مي‌شود، آيا آماري از اين واحدهاي مسكوني در تهران وجود دارد، گفت: آمار دقيقي از وجود خانه‌هاي خالي از سكنه در شهر تهران وجود ندارد اما نكته‌اي كه مهم است اين است كه بخش عمده‌اي از خانه‌هاي خالي از سكنه كه اين روزها مطرح مي‌شود، مربوط به استان تهران و حاشيه شهر تهران است. بخش عمده‌اي از اين آمار استان تهران مربوط به واحدهاي مسكن مهر و واحدهاي مسكوني حاشيه شهر تهران است كه بنا به دلايلي خالي از سكنه باقي مانده‌اند. عقبايي با اشاره به اينكه وجود خانه‌هاي خالي از سكنه دلايل مختلفي دارد، گفت: طبق آمارهاي منتشر شده، صدور پروانه‌هاي ساختماني در سال 94 حدود 47 درصد و در بهار سال 95 حدود 17 درصد كاهش داشته است، بنابراين توليد مسكن افزايش پيدا نكرده است كه بگوييم اين خانه‌هاي خالي از سكنه به دليل افزايش توليد بوده است. البته وجود خانه‌هاي خالي از سكنه در شهرهاي بزرگ عمدتا مربوط به واحدهاي لوكس است، بنابراين وجود اين واحدهاي خالي از سكنه به دليل كاهش قدرت خريد است.


تشكيل ۲۷۰۰ پرونده پولشويي

رييس كل گمرك ايران، با اشاره به كشف ۵۰ مورد قاچاق انسان از تشكيل ۲۷۰۰ پرونده پولشويي خبر داد. مسعود كرباسيان با اعلام اينكه 19 دستگاه ايكس‌ري جديد كاميوني به ظرفيت گمرك افزوده مي‌شود، افزود: تا پايان امسال 19 دستگاه ايكس‌ري كاميوني علاوه بر 12 دستگاه فعلي به ظرفيت گمرك براي اسكن محموله‌هاي تجاري افزوده مي‌شود. براساس قرارداد منعقده بين گمرك و دو سازمان داخلي يعني وزارت دفاع و انرژي اتمي بخشي از ايكس‌ري‌هاي كاميوني توسط اين سازمان‌ها ساخته و تعدادي نيز از خارج خريداري مي‌شود كه با نصب و راه‌اندازي اين دستگاه‌ها، گمرك ايران به ايكس‌ري‌هاي پُرسرعت و سرعت متوسط تجهيز خواهد شد. وي اظهارداشت: در عين حال، ساخت 5 دستگاه ايكس ري كاميوني به سفارش گمرك در وزارت دفاع عملياتي شده است. وي با اشاره به اينكه ساخت دستگاه‌هاي ايكس‌ري كاميوني در انحصار چند كشور بزرگ دنيا است، گفت: خوشبختانه وزارت دفاع و سازمان انرژي اتمي كشورمان با ورود به اين عرصه يعني ساخت دستگاه‌هاي پيشرفته ايكس‌ري گام بزرگي در اين زمينه برداشته‌اند كه باعث افتخار است و ما بسيار خرسنديم كه توانسته‌ايم با دادن سفارش ساخت دستگاه‌هاي ايكس‌ري به اين دو سازمان در جهت حمايت از اين نوع تكنولوژي و تقويت توليد داخل گام ‌برداريم.


تمايل ايران براي واردات روغن پالم خام

معاونت آسياي مركزي و جنوبي وزارت امور خارجه اندونزي اعلام كرد: شركت‌هاي ايراني تمايل دارند تا از اين كشور روغن پالم خام (روغن نخل) خريداري كنند. به گزارش نترال‌ نيوز، معاونت آسياي مركزي و جنوبي وزارت امور خارجه اندونزي اعلام كرد: در يك كنفرانس ويديويي بين شركت‌هاي ايراني و طرف‌هاي اندونزيايي طرف ايراني از تمايل خود براي واردات روغن پالم خام از ايران خبر داده‌ و اين كنفرانس ويديويي از سوي وزارت امور خارجه اين كشور و سفارت اندونزي در ايران با حضور شركت‌هاي ايراني و اعضاي اتحاديه توليدكنندگان پالم اندونزي برگزار شده است.  طرف‌هاي ايراني در اين مذاكرات ابراز اميدواري كردند با توجه به افزايش تقاضاي روغن پالم در ايران به ويژه در حوزه صنعت، مي‌توانند واردات اين محصول از اندونزي را افزايش دهند. دو طرف در اين كنفرانس ويديويي توافق كردند تا به مذاكرات درباره ابعاد فني صادرات و واردات روغن از اندونزي به ايران ادامه دهند.

 

احتمال بروز اختلال در توليد خودرو

 رييس انجمن قطعه‌سازان با اعلام اينكه آتش‌سوزي يكي از بزرگ‌ترين شركت‌هاي قطعه‌ساز كشور خط‌توليد دو شركت خودروسازي را طي دو روز‌ آينده با مشكل روبه‌رو ساخته، گفت: هنوز خسارت اوليه اين حادثه مشخص نشده است. رضا رضايي، با اعلام اينكه اين انبار سه طبقه بوده و مواد پلاستيكي اوليه را نگهداري مي‌كرد، افزود: هنوز ميزان خسارت وارده مشخص نشده و قرار است در كميته‌اي با حضور مسوولان مربوطه اين موضوع ارزيابي و اعلام شود اما در مجموع انجمن قطعه‌سازان براي كمك به اين شركت جهت تامين مواد اوليه شركت‌هاي خودروسازي اعلام آمادگي كرده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون