• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3789 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۳ ارديبهشت

تا انتخابات

ضرغامي: مناظره‌هاي زنده در سال ۹۲، از دلايل اصلي پيروزي حسن روحاني بود
فارس|  عزت‌الله ضرغامي، رييس اسبق سازمان صدا و سيما معتقد است كه مناظره‌هاي انتخاباتي بايد زنده باشد. عزت‌الله ضرغامي در تازه‌ترين يادداشت خود در كانال تلگرامي‌اش نوشت: زنده بودن يك برنامه تلويزيوني، با توجه به محتوا و انتظارات مخاطبان تعريف خاص خود را دارد. ممكن است برنامه‌اي مثل «خندوانه» و «دورهمي» زنده نباشد ولي جذابيت‌هاي خاص خودش را حفظ كند، در مقابل ارزش برنامه‌هايي مثل نود، هفت و گفت‌وگوي ويژه خبري به زنده بودن آن است چراكه حساسيت موضوعي، زماني و به ويژه حفظ اعتماد عمومي و مخاطبان خاص آن برنامه ايجاب مي‌كند كه شبهه دست بردن به اصل گفت‌وگو به وجود نيايد. در مناظره زنده، توانمندي‌هاي محتوايي، روحي – رواني و حتي فيزيكي نامزدها براي اداره كشور بهتر روشن مي‌شود. داوطلب رياست‌جمهوري بايد به ابعاد كلان ماموريت خود آگاهي و اشراف داشته باشد و شخصا بتواند برنامه‌ها و ديدگاه‌هاي خود را طرح و از آن دفاع كند. استرس برنامه زنده نبايد مانع از اين امر شود. در واقع او با ميدان‌هاي سخت‌تري در آينده روبه‌رو خواهد شد. تيم مشاوره‌اي آقاي كروبي در سال ۸۸ پيشنهاد داد كه در طول مناظره امكان ارتباط مستمر با نامزد مربوطه به منظور انتقال آمار و اطلاعات لازم فراهم شود كه اين پيشنهاد به دليل فوق مورد قبول قرار نگرفت. مناظره‌هاي زنده در سال ۹۲، از دلايل اصلي برد جناب آقاي روحاني بود. به نظر من هنوز مزيت نسبي ايشان در اين حوزه برقرار است. ايشان قدرت بيان بالايي دارند و به آمار و ارقام هم مسلط‌‌ هستند.

آيت‌الله علم‌الهدي: در انتخابات نه ليست دارم و نه كانديدا
تسنيم| آيت‌الله سيد احمد علم‌الهدي با تاكيد بر اينكه از روزي كه امام جمعه و سپس نماينده ولي فقيه شدم جريان خاصي را به شخصه حمايت نكردم، گفت: در برخي از انتخابات در نمازجمعه گفتم نه كانديدا دارم، نه شخصي كانديداي من است و نه ليستي به من تعلق دارد. بنده قبل از اينكه امام جمعه مشهد شوم، ممكن بود در عمليات سياسي، خواه ناخواه يك شخص را تخطئه كنم و بگويم به فلاني راي دهيد؛ اما از روزي كه امام جمعه و سپس نماينده ولي فقيه شدم جريان خاصي را به شخصه حمايت نكردم و حتي در برخي از انتخابات در نماز جمعه گفتم نه كانديدا دارم و نه شخصي كانديداي من است و نه ليستي به من تعلق دارد و در برخي از انتخابات در نماز جمعه اين را تصريح كردم. در انتخابات آتي هم مبنايم با گذشته فرق نكرده است، خيلي‌ها ممكن است كانديدا شوند و بينش سياسي آنها و نوع گرايش انقلابي آنها با بنده تطبيق كند و از ظرفيت بنده بهره‌برداري كنند و نمي‎توانم بگويم از ظرفيت من استفاده نكنيد و مردمي كه به من علاقه‌مند هستند ممكن است سراغ همان‌ها بروند و اين به معناي حمايت شخصي نيست چراكه بينش سياسي من اين است كه تعيين تكليف براي مردم غلط است. اين آقايان هم اگر از الان مي‌خواهند بنده را سوژه عمليات رواني كنند تا از جرياني حمايت كنم يا خير كور خوانده‌اند، اصلا قصه اين گونه نيست، بنده انديشه سياسي جز انديشه سياسي رهبري ندارم، برحسب تكليف شرعي خودم مبناي سياسي ولايي را قبول دارم و جرياناتي كه با بينش بنده تطبيق كنند طبيعي است كه از ظرفيت بنده در انتخابات استفاده كنند و اين حق آنهاست چون فكر و بينش خودشان است اما برخي اين قضيه را از ابتدا بد ديده‌اند.

جلسه فراكسيون‌هاي نمايندگان ولايي و روحانيت با رييسي
ايلنا| عضو شوراي مركزي فراكسيون نمايندگان ولايي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به جلسه روز يكشنبه اين فراكسيون با حجت‌الاسلام رييسي از احتمال برگزاري جلسه‌اي مشابه با حضور محمدباقر قاليباف طي يكي دو روز آينده خبر داد. جبار كوچكي‌نژاد در گفت‌وگو با ايلنا، اعلام كرد: جلسه مشترك دو فراكسيون نمايندگان ولايي و روحانيت مجلس با حضور حجت‌الاسلام رييسي و از ساعت ۱۸ در محل كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي برگزار مي‌شود. در اين جلسه ابتدا آقاي رييسي ديدگاه‌ها و برنامه‌هاي خود براي حضور در انتخابات رياست‌جمهوري را تشريح خواهد كرد و نكاتي درباره نحوه فعاليت‌هاي انتخاباتي خود در استان‌ها و شهرستان‌هاي مختلف بيان خواهد كرد و در ادامه نيز نمايندگان عضو دو فراكسيون نمايندگان ولايي و روحانيت نقطه‌نظرات خود را در اين رابطه مطرح خواهند كرد. همين‌طور نمايندگان سوالات و مسائلي كه در رابطه با نحوه حضور حجت‌الاسلام رييسي در انتخابات رياست‌جمهوري مدنظر دارند، مطرح مي‌كنند و آقاي رييسي نيز به اين مسائل پاسخ خواهند گفت.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون