• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3792 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ ارديبهشت

برنامه ارديبهشت‌ماه كنسرت‌هاي موسيقي در تهران بسته شد

از اجراهاي عقيلي و نفيسي تا كنسرت كريستف رضاعي

گروه فرهنگ و هنر| سال جديد موسيقي كه با كنسرت‌هاي پاپ شروع شده بود در هفته‌هاي گذشته با تورهاي كنسرت كيهان كلهر، ناظري‌ها و محمد معتمدي در شهرستان‌ها دنبال شد و حالا با ورود به دومين ماه سال قرار است سالن‌هاي تهران هم شاهد اجراهاي هنرمندان موسيقي باشد. سهم نخستين اجراي تالار وحدت در اين بين كنسرت گروه مولانا با خوانندگي سالار عقيلي است؛ كنسرتي كه در چهار روز برگزار و قطعاتي از آلبوم «ميهن» كه اسفند سال گذشته با همكاري اين خواننده با محمدجليل عندليبي منتشر شد روي صحنه مي‌‌رود. بخش اول اين اجرا، بداهه‌نوازي تار و تبنك در شور و ابوعطا (اميرحسين رضا و سالار عندليبي) خواهد بود. بخش دوم اين كنسرت هم شامل پيش درآمد شوشتري (در سفر)، بداهه‌نوازي درآمد شوشتري و ورود به اصفهان، تصنيف صبوحي‌زدگان (شعر مستوره كردستاني)، ساز و آواز بيات راجع و ورود به دشتي، تصنيف ميهن‌اي ميهن (شعر ابوالقاسم لاهوتي)، ساز و آواز دشتي و فرود به شور، تصنيف وطنم خوشتر (شعر محمدجليل عندليبي، برداشتي از مستوره كردستاني)، ساز و آواز شور و ورود به اصفهان و تصنيف در اين عشق بميريد (شعر مولانا) خواهد بود كه قرار است به مدت چهارشب در تالار وحدت اجرا شود و دو شب آغازين آن در روزهاي 8 و 9 ارديبهشت‌ماه به همكاري سالار عقيلي با گروه مولانا اختصاص داده شده است.
كنسرت گروه دال
با حضور ميلاد درخشاني
در ادامه اجراهاي تالار وحدت نوبت به كنسرت گروه «دال» خواهد رسيد؛ كنسرتي كه در روزهاي 12 و 13 ارديبهشت‌ماه در اين تالار روي صحنه مي‌رود و در اين دو شب ميلاد درخشاني به عنوان خواننده و نوازنده مهمان، اين گروه را همراهي مي‌كند. گروه «دال» كه قرار است در اين كنسرت يك سالگي آلبوم «گذر ارديبهشت» را جشن بگيرد با منتخبي از آثار اين مجموعه و چند تك‌آهنگ پذيراي علاقه‌مندان خواهد بود. اين كنسرت در ادامه برنامه‌هاي اجرايي گروه دال است كه از سال گذشته آغاز شد و آنها در اجراهاي‌شان با خوانندگان مهماني همچون كيان پورتراب و اشكان خطيبي روي صحنه رفتند.
كنسرت كريستف رضاعي
در فرهنگسراي نياوران
اما كنسرت كريستف رضاعي هم يكي ديگر از اجراهايي است كه در روزهاي مياني ارديبهشت‌ماه در سالن خليج‌فارس فرهنگسراي نياوران روي صحنه مي‌رود. كريستف رضاعي در اين كنسرت در دو شب موسيقي فيلم و تئاترهايش را با جمعي از نوازنده‌هاي سازهاي كلاسيك تهران به سرپرستي برديا كيارس اجرا مي‌كند. اين برنامه شامل گزيده‌اي از موسيقي فيلم‌ها و تئاترهايي كه رضاعي آنها را نوشته است و و در اين بين موسيقي فيلم «در دنياي تو ساعت چند است؟» به كارگرداني صفي يزدانيان، «نزديك‌تر» ساخته مصطفي احمدي، «سعادت آباد» به كارگرداني مازيار ميري و موسيقي تئاتر «متولد 1361» به كارگرداني پيام دهكردي به چشم مي‌خورد. اين اجرا تركيبي است از يك كوارتت زهي با نوازندگي برديا كيارس، پريسا پيرزاده، لعيا اعتمادي و مهرداد عالمي كه در كنار آنها، سايوري شفيعي (كلارينت)، آرمين قيطاسي (فلوت)، امير دارابي (پيانو) و پريناز حيدري‌نژاد (گيتار كلاسيك) هم به اجراي موسيقي مي‌پردازند.
اجراي سهيل نفيسي در تالار وحدت
سهيل نفيسي ديگر خواننده‌اي است كه برنامه اجراي او براي هفته پاياني ارديبهشت در تالار وحدت ترتيب داده شده است. او روز سه‌شنبه 26 ارديبهشت‌ماه براي دومين‌بار در تالار وحدت روي صحنه مي‌رود و كنسرت «آواز باد و باران» را اجرا مي‌كند. او كه سال گذشته در همين تالار روي صحنه رفته بود اجراي تك‌نفره‌اي را با اشعاري از نيما يوشيج، احمد شاملو، شفيعي كدكني، حافظ، مهدي اخوان‌ثالث، فريدون مشيري و ابراهيم منصفي خواهد داشت. برنامه اين كنسرت در نهايت اجراي قطعاتي از 4 آلبوم منتشر شده نفيسي خواهد بود. چهارمين آلبوم سهيل نفيسي با عنوان «طرح نو» بر اساس اشعار حافظ سال گذشته منتشر شد. سهيل نفيسي در اجراي پيش‌رو قطعات «ياري اندر كس نمي‌بينم»، «زاهد خلوت‌نشين»، «بيا تا گل برافشانيم» و «هرگزم مهر تو» از اين آلبوم را هم اجرا خواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون