• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3792 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ ارديبهشت

ايجاد يك كارپوشه الكترونيكي براي هر شهروند ايراني

هيات دولت در جلسه روز چهارشنبه خود به رياست حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني رييس‌جمهور، گزارش عملكرد و برنامه‌هاي توسعه دولت الكترونيك را كه توسط وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و دبيرخانه شوراي فناوري اطلاعات ارايه شده بود، بررسي كرد.
پايگاه اطلاع‌رساني دولت نوشت بر اساس اين گزارش كه با تمركز بر قابليت‌هاي كاربري فناوري اطلاعات در شفاف‌سازي، دسترسي آزاد به اطلاعات، مقابله با فساد و جعل و توسعه خدمات الكترونيكي ارايه شد، كليه زيرساخت‌هاي توسعه دولت الكترونيكي شامل مركز ملي تبادل اطلاعات، معماري اطلاعات دولت، مراكز داده دولت، توسعه شبكه دسترسي دستگاه‌هاي اجرايي و زيرساخت دولت همراه در دولت يازدهم ايجاد و راه‌اندازي شده است. براي اولين بار شناسنامه خدمات دولت تهيه شده و برنامه الكترونيكي شدن آن نيز انجام شده است.
براي هر شهروند ايراني يك كارپوشه الكترونيكي فراهم شده تا تمامي اطلاعات و اسناد مورد نياز خود از دولت را از اين مسير دريافت دارند. به زودي خدمات دولت از مسير زيرساخت‌هاي يكپارچه فراهم شده شامل درگاه دولت هوشمند، سامانه دولت همراه، كارپوشه ملي ايرانيان و دسترسي آزاد به اطلاعات در دسترس مردم قرار خواهد گرفت. همچنين در اين جلسه مقرر شد دستگاه‌هاي اجرايي با جديت موضوع الكترونيكي كردن خدمات را دنبال كرده و تلاش كنند در چارچوب زيرساخت‌هاي فراهم شده خدمات خود را جهت ارايه به مردم متصل و قابل دسترس كنند.
در ادامه اين جلسه هيأت وزيران ميزان حق امتياز و جريمه عدم انجام تعهدات مندرج در پروانه تاسيس و ارايه خدمات تلفن همراه در منطقه آزاد كيش را تعيين كرد. بر اين اساس، حق امتياز ارتقاي پروانه تاسيس و ارايه خدمات تلفن همراه در منطقه آزاد كيش 700 ميليون ريال تعيين شد. در خصوص نقض تعهدات پروانه ياد شده نيز سقف جريمه نقض تعهدات كيفيت خدمات در كل ناحيه قلمروي موضوع فعاليت، يك ميليارد ريال است. همچنين با تصويب هيات وزيران، دهستان‌هاي سمغان و انارستان در بخش چنارشاهيجان شهرستان كازرون به فهرست شهرستان‌هاي مناطق كمتر توسعه يافته در امور حمايتي اضافه شدند. دهستان‌هاي مزبور با وجود محروميت صددرصدي تاكنون در فهرست مناطق محروم قرار نگرفته بودند و به همين دليل تغييري در وضعيت عمراني آنها ايجاد نشده بود. در پايان جلسه دولت ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادي از طرح‌هاي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، نماينده خود را به منظور پيگيري اين طرح‌ها معرفي كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون